iPod touch + goedkoop telefoontje ipv iPhone?

Discussion in 'De lounge' started by evenstar, Mar 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Sinds 2010 heb ik een iPhone, en daar zat toen nog onbeperkt internet bij. Dat gaat dan om gebruik van 3G. In de praktijk zit ik vooral op wifi: thuis, op werk en in de trein. Ik gebruik dan vooral whatsapp om even kort te sluiten wie er kookt en onze dochter ophaalt, etc. Verder bel ik er zelden mee :) Het is vooral een leuk speeltje, maar daarvoor heb ik die 3G amper nodig.

Straks zal ik met een nieuw abonnement per MB gaan betalen, ik heb zo het vermoeden dat het duurder wordt. Volgens een kennis van mij is het niet mogelijk om zomaar via een iPhone op wifi te internetten terwijl je geen internetabbo hebt, maar hij had Vodafone (en ik Tmobile). Klopt dat?

Nu overweeg ik om in plaats van een smartphone een iPod touch te kopen, en daarnaast het allersimpelste toestelletje dat ik kan krijgen voor het geval ik een keer onderweg ben en wil bellen. Dan zou ik prepaid kunnen nemen of iets ultragoedkoops (simonly ofzo, ik heb nog wel een oud toetsel dat ik van iemand kan overnemen).

Zie ik nu iets over het hoofd waardoor dit toch niet slim is?

Heeft iemand ervaring met iPod touch? Volgens mij kan het alles wat een iPhone kan behalve bellen en dus op 3G internetten... klopt dat?

Ben benieuwd :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb een iPhone 4 , 3G, en iPod touch :)

Ik typ eigelijk altijd op mijn iPod touch (nu ook :p)
    Eigelijk gewoon een iPhone minus het bellen en internetten via 3G idd

Trouwens, je kan wel zonder telefoon abbo op je oude iPhone via wifi internetten

Doe bijv maar eens een prepaid sim zonder beltegoed in je iPhone
    Heb hier een iPhone 3G liggen waar ik gewoon mee op wifi kan zonder een internetabbo, zit een oude prepaid sim in zonder beltegoed en kan gewoon op wifi

Je kan dus je iPhone gewoon zonder abbo gebruiken om op wifi te internetten. Doe ik ook met mijn oude 3G zonder abbo en zonder beltegoed :)

3. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh, dat is dan nog beter! Dan hoef ik ook geen iPod te kopen! :D Ik heb geen simkaart... maar ik zou dus wel een prepaid kunnen doen, zonder verder abbo, en dan alleen via wifi internetten. Cool. Dat gaat weer een bak geld schelen vanaf september :)

Waarom heb je zoveel iPhones en een iPod die op internet kan, eigenlijk?

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eerst een iPhone 3G met abbo, nadat die afliep een iPhone 4 met abbo gepakt

1e iPod touch had ik in 2007 al, voordat de iPhone in NL uitkwam, en nu vorig jaar een nieuwe gekocht. Man en ik gebruiken die samen :)
    Telefoon is zo snel leeg per dag, dat een touch wel handig is voor op de bank als de iPhone oplaad :p

Dit jaar loopt mijn abbo weer af en komt er waarschijnlijk de iPhone 5

Maar idd een prepaid pakken met 10 beltegoed, lekker opbellen en daarna wifi'en maar :D

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik zou doen wat Daantje zegt. Kan je ook nog whatsappen, dat kan met een ipod niet.

6. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Super, thanks! Ik vind een iPod touch wel mooier dan de iPhone (heb een 4, die vind ik vrij hoekig...), maar ik heb al een iPod classic met heel veel gig, dus ik heb het voor de muziek op zich niet nodig en ze zijn best prijzig...

Ja, ze zijn snel leeg... maar ik ben zelf weinig onderweg, en kan elke dag makkelijk laden op werk enzo. :p

Share This Page