Ik was op het internet aan het lezen over de Mongolenvlek ( = Een onschuldige geboortevlek welke vaak vanzelf weer verdwijnt) . Zodoende herinnerde ik mij dat ik zelf ook een ooienvaarsbeet heb op mijn arm en deze nog steeds heel duidelijk zichtbaar is. Zo duidelijk zelfs dat bij elk medisch onderzoek de arts vraagt of de plek nieuw is. Mijn geboortevlek is dus niet verdwenen. Wie heeft ook haar geboortevlek nog. Of een ander onschuldig geboortecadeautje? Ben benieuwd
Zelf heb ik het niet, maar mijn dochter is geboren met een ooievaarsbeet op dr voorhoofd (klein) als ze zich druk maakt wordt deze weer zichtbaar. Gelukkig voor haar is hij in “normale toestand” niet meer zichtbaar. Geen idee of dit zo zal blijven...(misschien is het zelfs normaal )
Ik niet. Mijn zoontje heeft op zijn achterhoofd een grote pigmentvlek van ong. 3 x 3 cm. Deze groeit natuurlijk mee, maar wordt nu steeds minder zichtbaar omdat zijn haar eroverheen groeit.
Ik zelf niet, maar mijn dochter van 10 heeft nog steeds haar ooievaarsbeet in haar nek. Grotendeels onder haar haar dus je ziet er verder niets van, alleen een beetje als ze een hoge start heeft.
Maar dat is iets anders dan een geboortevlek/ooievaartsbeet. Die zijn namelijk rood/roze. Mijn jongste heeft een moedervlek in de vorm van een maan tussen haar tenen. Kwamen we een paar dagen na de geboorte achter, ik dacht eerst dat het poep was maar kreeg het niet weggepoetst
Ze zegt of een ander onschuldig geboorte cadeautje als laatste zin in haar post Daar reageerde ik op.. Deze heb ik dus gekregen.. Bij mij lijkt het of er chocolademelk uit mijn navel loopt
Ik probeer telkens na te denken wat je hier bedoelt, maar ik heb geen flauw idee. Wat is 'een hoge start hebben'?
Mijn dochter is ook geboren met een ooievaarsbeet op der voorhoofd (Tussen wenkbrauwen) Deze is van dichtbij te zien.. en in sommige periodes weer vuur rood
Mijn jongste is geboren met een ooievaarsbeet op haar voorhoofd en achter in haar nek. Beide kinderen hebben op hun linkerzij een vlek zitten van ongeveer 1cm ovaal van vorm. Bij de oudste is de vorm wit, bij de jongste lichtbruin. Ze zitten op ongeveer dezelfde plek. Wel heel toevallig.
Ik heb zelf een moedervlek al vanaf de geboorte en mijn oudste heeft een behoorlijk zichtbare ooievaarsbeet boven haar wenkbrauw. Gelukkig zijn die op haar ogen, nek en tussen de wenkbrauwen wel weggetrokken. Ook de andere 2 hadden ook verschillende ooievaarsbeten maar die zijn wel allemaal weggetrokken.
4 van minljn kinderen hebben een ooievaarsbeet. Onze eerste (overleden) zoon had hem naast zijn oog. Mijn 3 (levende) kinderen hebbe hem allemaal in de nek net bij de haargrens. Na geboorte is hij bij allemaal weggetrokken, maar komt weer opzetten bij inspanning/warmte/als ze zich opwinden etc.
Ik heb aan de zijkant van mijn arm, bij mijn elleboog ik de buurt, een soort sproetjes lijken het...dat is ook een ooievaarsbeet geweest vanaf mijn geboorte Mijn zoontje heeft hem nog steeds in zijn nekje en bij zijn kruin