verzoek of wijziging voorlopige aanslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Opening, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Opening

Opening Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Ik heb even een vraagje. Als ik mijn jaaropgaven invul bij het prograama over aangifte doen zie ik dat ik meot terugbetalen en dan heb ik nog geen eens al mijn jaaropgaves binnen.

Nu wees een vriendin van mij me op de combinatiekorting. Nu heb ik hier geen recht omdat mijn zonntje van september is maar nu zag ik wel het programma van verzoek of wijziging voorlopige aanslag. Als ik hier mijn opgaces invul krijg ik geld terug. Dat geld wat ik terugkrijg is meer dan wat ik moet betalen bij de aangifte inkomstenbelasting.

Iemand hier ervaring mee? IK moet waarschijnlijk rond de 600 betalen en krijg bij die andere 1200 terug :$

Zou wel lekker zijn want mijn vriend en ik willen van de zomer verhuizen.

Graag hoor ik van jullie. Dan kan ik dat geld gaan innen haha;):)

groetjes arianne

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ZOU HET ECHT NIET WETEN oeps sorry caps stond aan wij laten het invullen door een adviseur ben je niet lid van de bond? die vullen het ook voor je in

3. Opening

Opening Niet meer actief

hoi iggylover,

ik ben nog student maar heb vorig jaar een aantal bijbaantjes gehad dus vandaar. OP dit moment werk ik dus niet meer.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

De voorlopige aanslag gaat waarschijnlijk over 2010.

De aangifte IB die je hebt ingevuld gaat over 2009.
    Toen had je er nog geen recht op, maar het kan zijn dat je er in 2010 wel recht op hebt. Als je m verstuurd krijg je het maandelijks uitgekeerd.

Als je dan in 2011 de aangifte IB 2010 invult, moet je invullen wat je al via de voorlopige aanslag/teruggave hebt ontvangen in 2010 en dat word dan verrekend met het nog te betalen bedrag aan IB of eventueel te ontvangen bedrag aan IB.

Check even op de site van de belastingdienst de combinatiekortingen voordat je iets gaat aanvragen, wat je volgend jaar terug moet betalen.

5. Romy1979

Ik lees dat je nu niet werkt. Om die inkomensafhankelijke combinatiekorting aan te vragen moet je wel werken.
    De minstverdienende partner krijgt 'm namelijk. Maar dan moet je wel minimaal 4619 euro verdienen.

6. Opening

Opening Niet meer actief

hoi romy,

Ik heb het echt over 2009. Die kan ik namelijk ook nog invullen. Toen werkte ik wel en heb ik ongeveer 20000 euro verdiend. Die van 2009 kan ik dus nog gewoon invullen en die combinatiekorting verwerkt hij er ook in. Heb namelijk nee beantwoord op de vraag of mijn kind 6 maanden of langer in huis woonde.

7. Romy1979

Vreemd, want voor 2009 dan zou je geen recht moeten hebben op die inkomensafhankelijke combinatiekorting.

Misschien is het wel een andere heffingskorting waar je dan recht op hebt, wat automatisch in het programma berekend wordt.

Ik zou in ieder geval alles via de aangifte IB 2009 doen ipv nog de formulieren voorlopige aanslag 2009 invullen. Want je IB aangifte 2009 berekend automatisch je heffingskortingen adhv de door jouw ingevulde sitautie.

Heb je bij het invullen van de aangifte IB 2009 al rekening gehouden met de situatie dat je volgens de voorlopige teruggaaf 1200 terugkrijgt?

Het is een beetje lastig om het zo te beoordelen via een forum, laat er voor de zekerheid anders iemand naar kijken. Sommigen doen het al voor 25 euro. Straks moet je 1800 terugbetalen. (1200 ontvangen en die 600 in de aangifte IB 2009).

8. Opening

Opening Niet meer actief

hoi romy,

Is inderdaad lastig om zo te beoordelen ik weet het. Die combinatiekorting is het in ieder geval niet daar heb je gelijk in. Dus waar die 1200 euro vandaan komt???? Ik weet het niet haha

Maar hoe bedoel je dat ik er rekening mee hebt gehouden in de IB? Dat kan ik toch nergens invullen?

9. Opening

Opening Niet meer actief

ik zie het al moet inderdaad die 1200 invullen en dan die ook nog terugbetalen ik weet genoeg

Deel Deze Pagina