ben je tevreden met je sociale leven?

Discussion in 'De lounge' started by TinaTeenslipper, Feb 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,020
    548
    113
    nav ander topic;)

ik ben tevreden!:) heb twee lieve vriendinnen die ik bijna elke dag wel zie/spreek ( al is maar bij school of een appje) en we doen regelmatig bakkie bij elkaar of iets gezelligs. verder nog een stel meiden die niet meteen echt vriendinnen zijn maar waar ik wel regelmatig gezellig mee ga stadten, lunchen etc.
    verder een hele hoop kennissen. kom in de supermarkt, action etc altijd wel iemand tegen waar ik even praatje meemaak.
    en via zp heb ik een aantal lieverds leren kennen in de loop der jaren:p
    mn man heeft minder behoefte aan vrienden. heeft wel een paar maten van vroeger en die komen regelmatig langs voor een bakkie maar hij gaat er niet mee op stap ofzo. prima moet ie zelf weten ( is ook wel een stuk ouder dan ik)

nu jullie!:)

2. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Zelf heb ik niet zoveel vrienden. Heb 2 goede vriendinnen die ik regelmatig eens zie en verder kom ik goed overeen met de collegas.

Zelf heb ik daar ook niet echt behoefte aan om een grote vriendengroep te hebben en ben blij als ik maandelijks iets kan doen met hen.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn verloofde heeft een enorme vriendenkring. Serieus, die jongen kent iedereen, en iedereen kent hem. .. het is bijna eng :p Maar hij heeft een stuk of 4 beste vrienden.

Ikzelf heb aan een paar goede vriendinnen genoeg, maar die hoef ik echt niet elke dag te spreken of te zien.
    Verder ben ik heel erg close met mijn familie :)

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Ik heb 1 goede vriendin, verder niet zou wel wat meer vriendinnen willen maar geen erg verlegen van mezelf

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

#5 sydneys, Feb 1, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 1, 2014
    Nee ik niet eerlijk gezegd.
    Ik ben van belgie naar nederland verhuisd en zie niemand meer van mijn oude vrienden.
    Mijn vriend is ouder dan me maar zijn vrienden zijn dus ook ouder dan me en zo extreem volwassen en dit ben ik nog niet.
    Zijn vrienden zijn wel tof hoor maar ik ga niet de stad in een colake drinken met een vrouw van 1 zijn vrienden want die zijn in een ander stadium als ik.
    We zijn goed bevriend met een koppel maar dat is ook niet mijn ding. Gaan wokken pffff en praten over het werk enz,....
    Ik vind het wel leuk hoor maar niet iets om vaak te doen

Ik zou graag een vriendin willen hebben waarmee ik kan praten over kinderen, q music, lady gaga, britney spears en die hele shit haha
    Iemand waarmee ik naar de bsb kan gaan of naar een studio 100 kidsshow ipv de night of the proms enz,... Haha

Iemand hier die dicht bij Maastricht woont en dit ook zoekt?

Ik heb hier wel een denk ik leuke speeltuin gevonden dicht bij huis. In april zou die open gaan en daar zoeken ze dan ook vrijwilligers om af en toe te helpen (geen idee hoe of wat haha) maar als dat open gaat ga ik daar wel vaak naarheen met mijn zoontje als het leuk is, misschien dat ik dan hier mensen leer kennen.

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

Jan 19, 2014
    1,832
    35
    48
    Utrecht
    bij ons precies zo, mn vriend heeft ook echt een enorme vriendenkring en een groep van 5 beste vrienden en ik 2 hele goede vriendinnen en wat leuke meiden waar ik af en toe wat mee doe. mn beste vriendin spreek ik wel elke dag en zie haar 1x per week (soms meer of minder) en ik ben inderdaad close met mijn familie :)

7. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Mwah, ik weet niet. Ik heb autisme en een sociaal leven is een flinke opgave voor mij. Ik heb dus niet echt een sociaal leven. Ik heb wel vriendinnen, maar niemand met wie ik gezellig ergens ga lunchen of iets ga eten, of shoppen, of weet ik het. Ik heb 1 hele goede vriendin met wie ik al ruim 16 jaar bevriend ben. Zij is voor mij als een zus, ze is peettante van onze dochter en ik word peettante van haar dochter. We zijn officieel geen familie, maar zo voelt het wel omdat we al zo lang echt heel close zijn. Maar verder zijn alle vriendinnen gewoon mensen die af en toe eens even op facebook op een berichtje reageren, of incidenteel even langskomen, of die ik op straat "goedemorgen" wens. Verder niet echt. Mijn beste vriendin is mijn vrouw, dat is de enige met wie ik een dagelijks sociaal leven heb ;).

Maar daar ben ik wel tevreden mee. Door mijn autisme kosten sociale contacten me heel veel energie, ik moet daar echt mijn best voor doen en na een uurtje op een verjaardag bijvoorbeeld ben ik doodop. Dus met het gebrek aan een sociaal leven ben ik heel tevreden :).

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    #8 Miranti, Feb 1, 2014
    Last edited: Feb 1, 2014
    Ik heb nooit een hele grote sociale kring gehad. Ik ken wel heel veel mensen, maar die spreek ik alleen als ik toevallig tegen kom ofzo. Ben ook wel een familiemens.

Ik heb 1 echte hele goede vriendin die ik ongeveer elke 2 weken zie en elke week/elke dag wel spreek (beiden een gezinnetje, werk en wonen half uurtje bij elkaar vandaan). Voor de rest een paar meiden die ik de ene keer regelmatig zie en spreek en soms ook paar weken niet.

Een aantal jaar geleden ben ik 3 meiden waarvan ik dacht dat ze vriendinnen waren verloren, jammer genoeg. Met eentje heb ik weer contact, maar die zie ik eigenlijk nog steeds best weinig. En dat ligt helaas niet aan mij..
    In mijn zwangerschap heb ik juist weer een hoop meiden leren kennen die ik zowel persoonlijk spreek en zie als alleen via de mail/fb etc. (ook hier van zp dus) Ook erg leuk!

Zou het wel leuk vinden om nog wat meiden te leren kennen. Maar ook niet teveel, want moet de contacten ook bijhouden haha ;)

Maar ik vind het nu heel prima, heb veel leuke contacten nu! =)

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Nee. Ik had altijd veel vriendinnen maar door omstandigheden is dat overgegaan. Ik ben ook verhuisd naar rotterdam (ik kom bij haarlem vandaan) en hier ken ik vrijwel niemand. Ik heb wel leuke collega's op werk en ik kan goed opschieten met mijn schoonfamilie maar eigen vriendinnen heb ik hier niet. Vind ik wel jammer en ik hoop eigenlijk wel dat ik ook een paar vriendinnen zal opdoen, soms voel ik me wel eenzaam.

10. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #10 Mompelientje, Feb 1, 2014
    Last edited: Feb 1, 2014
    Ik voel me best eenzaam.

Iedereen weet dat ik niet zo sociaal ben. Op m'n werk, mijn familie. Iedereen noemt me LONE WOLF. Ik ben vooral heel verlegen en beetje bangig.

11. Tibo

Tibo Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,543
    0
    36
    Wij hebben samen een gezamelijke vriendengroep,
    Verder heeft ml een paar eigen vrienden, ik kan er goed mee overweg, maar vind t prima als hij wel eens alleen op stap gaat met hun.
    Verder heb ik 2 goede vriendinnen. Vind ik ook genoeg..
    Ben ook close met mn 2 zussen.. Dus ik ben wel tevreden! :)

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Mwoah, ja! Ik heb de afgelopen weken geleerd wie mijn vrienden zijn maar ook hoe ík me moet gedragen.
    Ik heb 3 vriendinnen die ik met regelmaat zie, de 1 wat vaker dan de ander. Af en toe appen we, of doen we iets leuks.
    En eigenlijk vind ik het prima! Het is echt niet elke week, dat kan ik geestelijk niet eens opbrengen, maar het is altijd erg gezellig.

13. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Heb eigenlijk een fobie voor mensen ontmoeten als ze vrienden met me willen worden. Dat komt omdat vroeger een nare trauma heb gehad met zogenaamde vrienden. Ik heb alleen 2 beste vrienden, maar ze wonen beiden in NL. En we zijn wat ouder worden, hebben we weinig tijd voorelkaar. Ik speel videospelletjes met hun, we skypen en we whatsappen.

Mijn vriend vind dat jammer dat ik liever alleen wilt zijn. Maar ik heb hem uitgelegd dat ik soms bang ben voor mensen. Ik ben bang dat ze nare dingen zeggen tegen m'n gezicht. En dat heb ik meerdere keren meegemaakt en pasgeleden ook.

Laatst heb ik een meisje ontmoet. Ik noemde haar beste vriendin. Maar ze heeft me veel pijn gedaan. Toen ik zwanger werd, werd ze jaloers en zei hele nare dingen. Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. Ze is pas bezig om zwanger te worden en ik wat langere tijd in MMM gezeten. Dus ik weet hoe het is om in dat rollercoaster te zitten, maar ik val niemand lastig.

Ik zoek vrede en rust op. En dat doe ik momenteel in m'n eentje in Denemarken.

14. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik zou graag wat vriendinnen willen. Na de verhuizing zijn er al wat afgevallen en toen we gingen trouwen en voor kinderen gingen was het helemaal klaar. Ze begrepen niet dat mijn leven niet meer in het teken stond van feesten en achter jongens aan gaan, maar dat ik een serieuze relatie had met een kinderwens.

Bovendien ben ik veel te verlegen, ik zou nooit zomaar op iemand afstappen. Zou ook bang zijn dat de persoon mij niet leuk genoeg vind ofzo. Erg jammer, ik beperk mijzelf enorm.

Maar vind maar eens iemand met een kindje, die niet zo'n feestbeest is en die mijn onzekerheid voor lief neemt. Tis nogal een eisenpakket:D

15. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    In mijn jeugd, tienertijd en studietijd had ik heel veel vrienden. Als ik de stad inging kwam ik altijd wel bekenden tegen. Het was een leuke tijd... Nu heb ik weer het meeste contact met vrienden uit mijn jeugd. Maar echt hele close vriendschappen heb ik niet meer en heb ik geen behoefte aan. Ik ven meer naar familie toegetrokken ... Mij broers en schoonzussen. Naar mijn neefjes en nichtjes. Naar familie van mijn man. Zij zijn nu grotendeels mijn '.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Dik tevreden! Heb 2 beste vriendinnen deze spreek ik geregeld maar niet dagelijks. Hoeft ook niet zijn we allen te druk voor. Daarnaast een stuk of 3 gewone vriendinnen, hier lunch ik mee/hapje eten/winkelen etc maar spreek ze niet wekelijks. Zo zien we elkaar even vaak en zo komt het er even niet van.
    Een lieve familie en betrokken collega's.

Mijn man heeft 3/4 echt beste maten en kent verder veel mensen maar die spreekt hij niet dagelijks/ wekelijks.

Enige nadeel is een beetje dat ik geen vriendinnengroepje heb. Ieder is los bevriend met mij zeg maar. Ze kennen elkaar wel maar niet zo goed dat we met 3/4 tegelijk uit eten zouden gaan.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hier een heel fijn sociaal leven. Een hele leuke vriendinnen groep, met 2 BFF's :D, veel vrienden/vriendinnen in onze buurt. Lieve familie dat dichtbij woont. Man en ik gaan regelmatig even naar een feestje, uit eten, naar de film etc. alleen en met vrienden.
    Nee wij hebben niets te klagen.

18. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Nee niet echt. Geen vrienden weinig familie. En verlegen en onzeker als de pest. Elke dag baal ik er weer van..:)

19. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ken heel veel mensen, heb 3 goede vrienden maar die zie ik bijna niet omdat ze niet in Engeland wonen, en 2 vriendinnen die ik zo 1 keer per maand zie. Voor mij is dat al heel wat, ik ben nogal sociaal awkward zeg maar.

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb 2 vriendinnen die ik regelmatig zie en spreek.
    Verder een vriendengroep die we ongeveer eens per maand in de kroeg of bij iemand thuis zien.
    En we gaan met de vrienden 1 keer per jaar een weekendje weg.
    En vanmorgen kaartjes voor Lowlands weten te bemachtigen en ga daar ook nog eens heen met vrienden.

Share This Page