Vliegreis met baby van 8 weken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mariska1978, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    #1 mariska1978, 10 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2009
    Over 2 weken willen wij , met onze dochter op vakantie gaan naar mijn schoonouders, die in Kosovo wonen. Jasmine zal dan bijna 2 maand oud zijn. Nu maak ik mij best wel zenuwachtig over hoe dit zal gaan in het vliegtuig; voeding? oortjes? huilen?
    Liever zou ik het niet doen, maar het is of dit...of 24 uur met de auto en dat laatste zie ik helemaal niet zitten met zo'n kleintje.
    Niet gaan is voor ons ook geen alternatief, omdat wij onze dochter graag willen laten kennismaken met haar opa en oma, en zij niet de mogelijkheid hebben om naar Nederland te komen.
    Hebben jullie misschien tips/ ervaringen over het vliegen met een kleine baby?

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik zou me niet al te ongerust maken. Omdat ze nog zo klein is, zal ze er weinig tot niets van meemaken.
    Als je borstvoeding geeft, kan je haar aanleggen tijdens opstijgen en dalen, door het drinken poppen haar oren weer en zou ze geen last van het drukverschil moeten krijgen.
    En tja, als ze huilt om wat voor reden ook, gewoon bezighouden met de huilreden en mede-passagiers moeten maar leiden, je kan er toch niets tegen doen.

Audrey

3. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gewoon doen en laten drinken bij het opstijgen en dalen, fles of borst!

Veel plezier!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik sluit me aan bij de andere, het zal een hele onderneming zijn maar als je bij het dalen de fles of de borst kunt geven zal het best wel goed komen

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    De eerste keer dat ik met mijn dochter vloog was ze net geen 4 maanden en de totale reis duurde ruim 23 uur (inclusief 10, 11 uur in het vliegtuig). In totaal nog geen minuut gehuild. Op de terugreis idem.

De tweede keer op vakantie was ze 11 maanden en de vlucht duurde zo'n 3 uur. Toen was het veel moeilijker om haar bezig te houden!

Echt, met zo'n kleintje is het peanuts!

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Toen wij mijn ouders in Nederland gingen opzoeken zijn we ook met het vliegtuig gegaan. Ilana was toen 3 maanden en een week. Tijdens opstijgen en dalen wat gehuild, maar de heen- en terugreis vielen 100% mee. En andere passagiers lieten ook gelukkig niet merken dat ze geirriteerd waren, daar zat ik ook me van tevoren al druk om te maken. Tijdens de vlucht heeft ze BV gehad en heeft ze zelfs nog even geslapen op de lege stoel naast me.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met een speentje of voeding tijdens het stijgen en dalen zal het vast meevallen met de oortjes. Ik was hier ook erg bang voor toen wij (3 weken geleden) gingen vliegen. Op de terugweg kwam het ook wat slechter uit qua flessentijd, maar het speentje werkte hier al prima. Verder heeft ze beiden vluchten 90 minuten van de 3 uur geslapen en jou kindje slaapt ook vast nog veel.
    Maak je niet te druk, het zal vast goed gaan!

8. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Wij zijn naar curacao geweest toen Jason 3 maanden was. Hij heeft de hele vliegreis geslapen en is alleen wakker geweest voor zijn flesje. Het was echt heel goed te doen. op schiphol hebben ze een speciale babykamer waar je kunt wachten voor je vertrekt. Hier kun je je kindje verschonen en er zijn bedjes waar ze kunnen slapen. Is ideaal. Hoe kleiner dat ze zijn hoe makkelijker!
    Veel pezier!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Juist met zo'n kleintje is het gemakkelijk.
    Paar tips (staat hierboven vast ook al ;) :
    1. voeden tijdens stijgen en dalen (of speen)
    2. maling hebben aan andere passagiers mocht er toch gehuild worden
    3. vraag kussentje en leg haar op de tafeltjes in de stoel (hebben wij gedaan met 13 weken.. ging perfect!)
    4. bereid goed voor (voeding, extra kleertje, extra speentjes, etc)
    5. probeer te ontspannen (vond ik zwaar moeilijk op de heenweg maar gelukkig ging het heen zo goed dat ik het terug al een stuk relaxter vond ;)

enne.. de afweging vliegen of auto? Vliegen! Veel sneller, veel makkelijk, veel comfortabeler en veel veiliger!
    Heel veel plezier op vakantie in Kosovo en geniet van je dochtertje en de nieuwbakken opa en oma!

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    PS: bij veel luchtvaartmaatschappijen kun je een kinderwiegje bestellen voor tijdens de vlucht. Dit hebben wij niet gedaan, dus ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn.

11. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Wij zijn met onze toen 3 mnd oude dochter gaan vliegen en ik was er ook huiverig voor, maar het is 100% meegevallen. Mijn dochter zat tijdens het stijgen aan de borst en viel in slaap. Na 3 kwartier werd ze weer wakker en hebben we haar lekker vermaakt :D (neem dus iig haar favoriete speeltjes mee). We hebben haar tussendoor verschoond op het uitklaptafeltje (we hadden een klein vliegtuigje zonder ruimte om de baby dus te verschonen). De daling vond ze minder leuk, ik had haar wel aangelegd, maar het dalen duurt veel langer dus ze was klaar met eten voor we op de grond waren belandt ;) Ze heeft alleen wat gejengeld, niet eens echt gehuild. De terugreis was hetzelfde verhaal. Al met al viel het reuze mee!

Overigens is een autoreis ook goed te doen met die kleintjes, wij hebben met onze dochter 12u gereden (ok is niet zo lang als 24u), maar ze heeft de hele reis geslapen (of iig tevreden in haar maxi cosi gezeten), terwijl we overdag hebben gereden.

Het wiegje voor baby's is overigens alleen bij lange vluchten te verkrijgen. Bij de kortere vluchten moet je de kleine op schoot houden.

12. 4days

4days Niet meer actief

Over het vliegen zou ik me geen zorgen maken.

Ik denk alleen niet dat ik naar een land als Kosovo zou gaan met een kleine baby.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Maar TS gaat er niet op vakantie, maar op familiebezoek. Haar schoonouders gaan de kleine voor de eerste keer zien, dan vind ik dit heel anders.

14. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    Vorden
    Ik kom al bijna 10 jaar in Kosovo en er zijn geen redenen waarom ik niet zou gaan. Idd gaan wij op familiebezoek...het zou anders zijn als het zomaar een vakantie zou zijn, want dan weet ik genoeg andere 'leuke' bestemmingen. Maar ook in Kosovo zijn er veel leuke dingen te doen hoor.

15. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    Vorden
    Oja allemaal bedankt voor de tips. Ik ga mijn zorgen gewoon loslaten en zie vanzelf wel hoe de reis gaat verlopen volgende week.

Deel Deze Pagina