dezelfde nare droom gehad als man deze nacht..

Discussie in 'De lounge' gestart door natjes, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

ik werd net wakker en zei tegen man dat ik zo naar gedroomd had. Ik had een slotjes beugel en mijn rechter boven gebit was verbrijzeld uitgevallen. Het metaal van de beugel hing nog in mijn mond.

Mijn man kijkt me aan en zegt precies hetzelfde gedroomd te hebben! Ben normaal niet zo van de betekenissen maar als ik dit google wordt ik er niet geruster op eigenlijk!

Jakkes!

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje wat raar........wat betekent het dan

3. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

D
    romen waarin je tanden uit je mond vallen komen heel veel voor. Een typisch scenario is dat je tanden in kruimels uiteen vallen, of dat je tanden uit je mond vallen na slechts een klein tikje. Zulke dromen voelen meestal horrorachtig en eng aan, en laten een blijven 'droombeeld' achter wat je goed kan herinneren. Dit soort droom is op meerdere manieren uit te leggen:

Tanden worden gebruikt om mee te bijten, scheuren en malen. Als je het zo ziet, staan tanden voor kracht. Het verlies van tanden zou dan kunnen staan voor een gevoel van krachteloosheid. Voel je je zwak in enig opzicht? Mischien ervaar je moeilijkheden in het verwoorden van je bedoelingen. Je kan je gefrustreerd voelen als je niet gehoord wordt. Mischien voel je zelfs enigszins minderwaardig en ervaar je een gebrek aan zelfvertrouwen in een bepaalde situatie of relatie. Deze droom geeft aan dat je wat assertiever zou moeten worden en geloven dat jouw mening er wel degelijk toe doet.

Een andere uitleg is dat dromen over tanden werkelijk gaan over onzekerheden over je uiterlijk en hoe je op anderen overkomt. Een 'tandpasta glimlach' is bijvoorbeeld een symbool van uiterlijk in de media. Tanden zijn ook belangrijk bij flirten, zij het een eerste glimlach of een tedere nekbeet. Deze droom kan daarom ook voortkomen uit een angst over gebrek aan libido en de gevolgen van het ouder worden. Iedereen maakt zich weleens zorgen over zijn uiterlijk. Dat we moeite doen voor ons uiterlijk is heel natuurlijk en gezond.

Nog een uitleg voor slechte tanden in je droom kan gevonden worden in je angst om voor schut gezet te worden of dat je jezelf belachelijk maakt in een specifieke situatie. Deze droom is een uitvergroting van je angsten..

Vrouwen in de overgang schijnen relatief veel over tanden te dromen. Dit zou gerelateerd kunnen zijn aan het concept van ouder worden, en het gevoel minder aantrekkelijk of vrouwelijk te zijn.

Dromen over tanden die erg versleten of afgebroken zijn ,dan symboliseert dit het stuk lopen van een relatie

4. natjes

natjes Niet meer actief

blijf het ook bizar vinden dat we beiden hetzelfde gedroomd hebben.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik dacht dat dromen over tanden iets met een nieuw begin van iets te maken zal hebben? Zal eens even kijken of ik het terug kan vinden...

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

hey natjes...
    Ja vooral DAT is bizar!
    Had hij ook gedroomd dat het jouw tanden waren, of droomde hij dat het zijn tanden waren?

7. natjes

natjes Niet meer actief

We droomden het beiden over onze EIGEN tanden :$ (inclusief de slotjesbeugel..)

8. natjes

natjes Niet meer actief

Nieuw begin zou kunnen zijn de baby die op komst is dan?

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

en hij zit je niet ontzettend in de zeik te nemen?

10. natjes

natjes Niet meer actief

Nope echt niet. Hij zat me echt zo stomverbaasd aan te kijken, dat kan ie echt niet faken. (hij kan echt totaal NIET liegen namelijk :D )

11. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Weet hij zeker dat hij dit vannacht gedroomd heeft? Misschien door jou herinnerde hij een droom van lang geleden.

12. Only me

Only me Niet meer actief

Hebben jullie niet onlangs samen een bezoekje aan de tandarts gedaan of een programma op TV gekeken over beugels of tanden?

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat dacht ik ook eigenlijk!

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik heb begrepen dat het te maken heeft met angst om dingen los te laten.... misschien de bevalling?

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    He??? Wat raar!!!!!! En heel toevallig zeg!!!
    Dat móet haast wel iets betekenen zou je zeggen.
    Maar ik zou ook niet weten wat.

16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje ik zou het ook echt niet weten
    wel vreemde en enge droom hoor

17. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    ieeeeeehhhhh wat raar en griezelig! Ben benieuwd wat het betekend.. Mss idd een nieuw begin...

18. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    ik droom ook veel over mijn tanden maar ik knarsetand ook enorm:D dus dan beginnen de kaken pijn te doen en droom ik daarover.
    ik heb ook ooit iets enorm eng horror achtigs gedroomd over mijn hand toen ik wakker werd lag die enorm in de beknelling en was dus ook doof:D

ik denk vaak dat het meer daarmee te maken heeft. misschien heeft 1 van jullie geknarst en zo hard dat de ander meegedroomd heeft?

of hebben jullie idd iets gezien/ meegemaakt over gepraat laatst in die context en dat onbewust opgeslagen.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik droomde ook veel over het kapotgaan van mijn tanden tijdens mijn zwangerschap. Heel naar, echt alsof je het voelt. Ik heb het altijd een beetje geassocieerd met spanning en stress. Dan heb ik het vaker.

20. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wow, da's inderdaad bizar zeg! Ik dacht ook gelijk aan een film/ tv programma o.i.d dat jullie samen hebben gekeken.

Deel Deze Pagina