Alleen een weekendje weg.

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Anouk2005, Jan 30, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,292
    16,694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb besloten dat ik medio/ eind maart een weekend alleen weg wil gaan.
    Mijn man blijft dan thuis met de kinderen. Ik zou met een vriendin kunnen gaan maar iedereen is druk met van alles en ik heb er niet zo’n zin in om daar op te moeten wachten.
    Het enige waar ik huiverig voor ben is dat het tegenvalt om continue alleen te zijn.
    Zelf zat ik te denken aan een weekend Den Bosch en met de trein te gaan maar wellicht hebben jullie nog andere leuke tips, geen buitenland overigens.
    Ik wil gewoon eens lekker mijn eigen gang kunnen gaan, eten en slapen wanneer ik zelf wil en vooral niet continue moeder en echtgenote zijn.
    Iemand tips en is het wat om alleen op stap te gaan?

vinorosso, Ukkie1 and maartje84 like this.
  2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    Ik heb het een keer gedaan en bewust ook niet met een vriendin zodat ik echt alleen was zonder met wie dan ook rekening te hoeven houden.
    Ik had een huisje op een vakantiepark. Stapel boeken mee, heel veel geslapen, genetflixt, gewandeld en gesnackt.
    Ik vond het heerlijk echt even helemaal wat ik wou

poema, maartje84 and Anouk2005 like this.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,292
    16,694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zit ook te denken aan een huisje op een vakantiepark, heb ik alles bij de hand , inderdaad boeken mee, tv kijken, naar buiten wanneer ik zelf wil, misschien een fijne massage en gewoon even relaxen.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,538
    14,058
    113
    Female
    Heerlijk, gewoon doen! Ik ga regelmatig een weekend alleen weg, soms met een vriendin en soms zonder. Even opladen, mijzelf zijn ipv mama, geen rekening hoeven met de tijd/eten etc, lekker uitslapen, dingen doen die jij wilt, of juist helemaal niets doen, echt super fijn!
    Overigens heb je, als je alleen bent verrassend veel aanspraak van vreemde mensen, dus eenzaam is het zeker niet. Wil je niet aangesproken worden als je ergens rustig zit, dan adviseer ik een boek, zonnebril of een arrogante blik op te zetten.
    Tips in Nederland heb ik helaas niet voor je, ik ga altijd naar het buitenland.
    Veel plezier alvast!

5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Ik ben weleens een weekend alleen naar texel geweest, heerlijk middenin de natuur. Vond het super om een weekend alleen te zijn!

6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,294
    25,760
    113
    Oh dat lijkt me heerlijk! Geen tips, want ik heb het nog nooit gedaan. Maar ik zou dan heel blij worden van het geen rekening hoeven houden met anderen. Lekker lezen, netflixen, in bad, uitslapen, lekker koken voor mezelf, even een wandeling maken, e.d.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,281
    6,192
    113
    Oh wat zou ik dat graag willen. Even niks, vooral even geen verantwoordelijkheid voelen, lijkt me heerlijk.
    Helaas hier niet mogelijk nu. Misschien over een paar jaar. :)
    Wat je ook kiest, het zal vast heerlijk zijn, veel plezier!

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    In een hotel zou ik vanwege de beperkte ruimte toch de drang hebben naar buiten te moeten

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Herlijk alleen reizen. Ik zou een leuk airbnb kiezen waarin een keuken is anders moet je voor alles naar buiten. Den Bosch zo leuk Pilkington, St Jan de vele leuke winkeltjes ... ik kom er graag!

10. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,045
    453
    83
    Female
    O, lijkt me heerlijk! Ligt er een beetje aan wat je wilt doen? Wil je shoppen: dan in een stad! Wil je echt rust: dan in de natuur of aan zee. Als je naar Den Bosch wilt en toch beetje in de natuurlijk wilt zitten dan is dit misschien een leuk hotel voor je: https://www.ruwenberg.nl/nl/
    Met zwembad, in de natuur en een kwartiertje van het centrum van Den Bosch! Kun je eventueel ook heen fietsen.

11. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Hier heb ik ook weleens over na zitten denken, maar ben heel bang dat ik me eenzaam zou voelen zonder mijn gezin

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,198
    113
    Dan pak je je koffers in en ben je zo weer thuis toch?

13. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,214
    4,516
    113
    Lijkt me heerlijk. Ik zou denk ik ergens naar een plaats gaan waar ik zou gaan shoppen, dus den bosch is zeker leuk. Eventueel op zondag nog naar het bos ofzo. Lekker wandelen. Ook haarlem is erg leuk. Kun je shoppen en de dag erna nog op het strand wandelen.
    Ik zou ook een appartementje via airbnb ofzo proberen te vinden.

14. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Gewoon doen! Ik heb dat, toen ik nog getrouwd was, ook een weekend gedaan. Ben toen in de caravan van mijn broer gaan zitten in het voorjaar; prachtig weer. En alleen maar gelezen en liggen luieren en alles op mijn eigen tijd. Dat was super fijn.
    Nu heb ik om het weekend de tijd aan mezelf, dat is natuurlijk anders, maar ook fijn. Al ben ik net zo blij als dochter weer thuis is. Sinds de scheiding ben ik nog geen nachtjes alleen weg geweest. Wat ik wel doe is regelmatig in mijn up naar de sauna (zit bij mijn sportkaart in) en daar kan ik echt van genieten. Ietwat andere situatie, maar dat van jou ken ik ook al te goed en dus; lekker gaan en geniet. Vind je er niets aan? Dan ben je zo weer thuis.

Share This Page