iemand veel verstand van computers??

Discussie in 'De lounge' gestart door tico, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hoi allemaal,

ik hoop dat jullie het snappen, maar ik heb een probleempje met mijn acer laptop.
    Het is ongeveer een maandje geleden begonnen. Elke keer als hij updates binnen haalt van windows dan werkt hij daarna niet meer goed. Het duurt dan echt eeuwen voordat hij iets doet en dat bij elke handeling. Ik doe nu steeds de computer herstellen zodat hij de updates ongedaan maakt en dan doet hij het perfect. Maar ja nu heeft hij dus al een maand geen updates meer gehad en dan lijkt me ook niet echt goed. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?
    alvast bedankt!

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Controleer eerst je laptop eens op virussen en spyware. Het is mogelijk dat je wat rotzooi op de laptop hebt waardoor de updates niet goed gaan.
    Anders dan dat zou ik het niet weten zonder in de pc te duiken.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Was ook mijn eerste idee... dat je malware binnen hebt, die er voor zorgt dat de updates niet goed gaan.
    Heb je wel de oorspronkelijke versie van Windows erop staan? Kan zijn dat ie daarop hangt.

Je kunt ook even kijken naar de start-up programs, alles uitzetten wat niet nodig is, dan opnieuw opstarten en controleren of enkel de programma's en processen runnen, die ook echt moeten runnen... en dan pas weer een update draaien.

4. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Automatische updates uitschakelen. Heb je niet nodig.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    AVG PC tune op proberen! heb ik ook gedaan en werkt perfect hier! laptop loopt weer prima. elke week scant tune up nu mijn PC en sindsdien geen problemen meer gehad.

6. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    virusscan hebben we al geprobeerd maar de computer is helemaal schoon. En ik dacht dat die updates wel erg belangrijk waren?

7. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Spyware scan ook gedaan?

8. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    oe dat weet ik niet een collega heeft er net een nieuw anti virus programma op gezet en hem toen helemaal gescand maar weet niet of die dan ook spyware scant?

9. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Nee. Spyware kan je het beste scannen met een apart programma wat daar doelgericht voor is. Sommige virusscanners scannen wel op spyware, maar doen dat niet goed genoeg.

10. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    kan ik zoiets gewoon downloaden?

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ja. er zijn diverse die ook een gratis variant aanbieden.

o.a.: Ad-Aware

12. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ga ik ff proberen thnx

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja maar pas op welke je pakt, want er zijn er veel online, die gratis zijn, en die ZEGGEN dat ze spyware scannen, maar ondertussen ZELF spyware zijn. :)

14. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb het geprobeerd maar ook dat werkt niet dus iemand nog enig idee?

15. Welke versie windows heb je?
    En welke antivirussoftware staat geïnstalleerd?
    Veel windows updates zijn niet zo belangrijk.

Als je een cd'tje erbij hebt gekregen met windows zou ik eigenlijk zeggen opnieuw installeren en gelijk updates runnen.. dan kan er ook geen onnodige crap opstaan waardoor ie zo in de war raakt

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hehe, dit zijn niet echt problemen die je makkelijk via een forum op kunt lossen. Als je hier in de buurt zou wonen, zou ik zeggen: ik kom er wel even naar kijken. :)

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Je updates even uitzetten voor een maand of 2. En daarna nog eens proberen.

Soms vind je pc een update niet zo lekker , dan doet microsoft nog eens een nieuwe update ervan en gaat alles weer lekker soepel. Maar daar gaat even tijd over heen.

Mijn motto: als je pc soepel loopt: nooit updaten :p
    ( want dan heb je ze ook niet nodig ;) )

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja... sommige updates bevatten een beveiligingsverbetering, omdat er nogal eens lekken gevonden worden in Windhoos... :)

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Welke windowsversie heb je? Mijn oude computer liep vast nadat service pack 2 gedownload was, update eraf gehaald en alles liep weer soepel.

Misschien handmatig updaten, één voor één dan zodat je kan zien welke de storing veroorzaakt.

20. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    het is de nieuwste versie van windows, ik geloof windows 7? Laptop is pas een paar maanden oud. ik zal een proberen hoe ik ze handmatig 1 voor 1 kan installeren, wist niet dat dit kan. En anders inderdaad de tip van 2 maanden proberen ben er nu toch al 1 verder haha. Pfff ik wou dat ik zelf wat handiger was met de computer. ik kom een heel eind maar meestal een beetje provosorisch haha.

Deel Deze Pagina