Ik heb hier in de buurt een vacature gezien voor vakantiewerk. Dit is voor 1 maand. Maar hoe zit dat dan met mijn ww uitkering? Uiteraard zal deze stoppen. Maar wat na die maand? Krijg je dan weer opnieuw een ww uitkering?
Beste xbabyxdx, Je vraagt hoe het met je WW-uitkering gaat als je een maand vakantiewerk gaat doen. Er kunnen dan twee verschillende situaties ontstaan. Het kan zo zijn dat je gedeeltelijk gaat werken en UWV zal dan elke 4 weken een inkomstenformulier voor je klaar zetten in MijnUWV. Je vult hier je uren op in en UWV betaalt het overgebleven recht op uitkering aan jou uit. Ga je volledig werken? Dan beƫindigdt UWV meestal je uitkering. Als je werkzaamheden dan stoppen binnen 26 weken kan je via werk.nl heropening van je overgebleven WW-rechten aanvragen. Heb je (onverwachts) toch langer dan 26 weken gewerkt? Dan heb je nieuwe rechten opgebouwd en vraag je een nieuwe WW-uitkering aan. Wil je liever dat je WW-uitkering door loopt als je gaat werken? Geef dan op het wijzigingsformulier aan dat het erg tijdelijk is en je liever wilt dat de WW niet stopt. UWV zet dan inkomstenformulieren voor je klaar voor de periode dat je werkt. Actuele informatie over werken tijdens je WW vind je hier. Ik wens je veel succes bij je sollicitaties. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare