Vaker geldzorgen na geboorte kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamastarlight, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk ook dat het meer gaat om de vaste lasten die je straks hebt in combinatie met het minder werken.
    Zoals het nu lijkt gaan wij het prima redden. Houden ongeveer 200 euro per maand over (als ik minder ga werken) en hopelijk gaan we in de toekomst nog wat meer verdienen.
    Maar mijn man z'n baan staat op het spel (bij wie niet tegenwoordig...) en dan wordt het een ander verhaal. Hopelijk gebeurt het niet en als het wel gebeurt hopen we dat hij in elk geval weer recht heeft op WW zodat we ons kunnen redden.
    Maar goed, dan komt het vast ook wel weer op z'n pootjes terecht ;)

Luiers en flesvoeding is idd een duur grapje! 'k Denk dat de kleding niet eens het probleem is, dat kun je net zo duur maken als je zelf wilt. Hopelijk gaat het hier lukken met de BV en 'k hoor goede verhalen over de Aldi luiers ;)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha nou juist omdat iedereen constant roept 'luiers zijn duur!' had ik verwacht dat we minstens 100 euro per maand kwijt zouden zijn :D Dus ik vind het eigenlijk nog wel meevallen met de luiers ;) Ik denk dat we 30 euro per maand kwijt zijn. En flesvoeding? Ach, hij krijgt inmiddels al dusdanig weinig dat we ook daar nog nauwelijks geld aan kwijt zijn.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben alleen al 40 euro aan luiers per kind kwijt (en heb er twee in de luiers) en ook nog eens 40 euro aan voeding voor onze kleine das in totaal 120 euro alleen aan pampers en luiers (daar zitten de doekjes dan al wel bij) dus ik krijg evenveel kindergeld als pampers en voeding haha

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja dat heb ik straks ook 2 in de luiers... Mijn dochter was al zindelijk toen mijn zoontje geboren werd en dat scheelde enorm en mijn zoontje had al snel maatje 4 waardoor mijn dochter die ook aan kon 's nachts toen ze nog niet zindelijk was (ze is klein en iel voor haar leeftijd).

Ach ik zie wel hoor waar het schip strand!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij geven zeker meer aan gas water en elektra uit. 188 euro aan gas en licht per maand en 20 euro aan water. Voorheen konden we het( nog geen kind) voor 90 euro gas en licht en 14 euro water doen.

dus nu 208 euro tegenover 104.

Verdubbeld dus!! :D

Nooit aan gedacht.

Luiers zijn niet extreem duur dat valt best mee. Nu helemaal omdat Isabella al lekker droog is overdag en soms in de nacht ook.

Tijd voor een tweede kind ;)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ isamedi: hoe vaak verschoon jij de luier dan?! Ik had eigenlijk gedacht dat hoe ouder ze worden, des te minder ze moeten worden verschoond... Ik weet niet waarom eigenlijk ;)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb me ook ingesteld op 30 euro voor luiers. Volgens mij moeten we ons wel redden met de kinderbijslag en kindertoeslag voor de kleine.
    O ja, opvang moet natuurlijk ook nog ;)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ bosi: met 1 kind het dubbele aan gas, water en licht?! Wat?! Wij zijn nauwelijks extra geld kwijt...?

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ach als je echt meer geld kwijt bent aan water dan zou ik lekker samen met je baby/kindje onder de douche gaan!
    Mijn zoontje is nu iets te groot om vast te houden onder de douche maar toen hij klein was vond hij het heerlijk en wij ook! En later kids lekker samen in bad, scheelt ook weer 2/3x douchen!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij waren sowieso van plan om gas/elektra en water omhoog te gooien als ik straks verlof heb.
    Maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat we het dubbele kwijt zouden zijn.
    Energie zijn we net teruggezet van 139 naar 100 euro, 'k wilde dat dan weer naar 139 euro laten zetten. Water zitten we op 32 in de 2 maanden, 'k wilde dat op 40/45 euro doen ofzo.
    Wij douchen nu ook gewoon als we daar zin in hebben, manlief 1x per dag, ik 1 soms 2x en ook gewoon lekker lang. Wasmachine draait geregeld. Verwarming heb ik afgelopen jaar wel erg op gelet, dus dat heeft me wel wat geld gescheeld.
    Hebben jullie de verwarming dan meer aan of hogere temperatuur? (niet nu dan he.... maar 's winters)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat de kleine straks ook lekker mee onder de douche, volgens mij kost dat geen extra water.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Nou das ook waar ik op doelde!
    Wij verdienen beide niet slecht, werken beide maar iets fatsoenlijks aan toeslagen ho maar!
    En wat we te besteden hebben per maand zijn een 700 euro, nou dat vind ik neit echt een vetpot. Nu hebben wij idd wel een hogere hypotheek maar voor veel minder geld is hier bijna niks te koop...
    We redden het allemaal wel maar moet wel vaak met me neus op de feiten gedrukt worden... Ook ik geef te makkelijk geld uit.
    Zojuist in het dorp geweest en ff nog 1 pak voeding gekocht een speentje voor dochterlief, wat canberry capsules, floradix druiven galiameloen, houtenkraaltjes {vast voor sint} en wat brood en ben weer 50 euro lichter! dan heb ik nog niet eens iets aparts gekocht. En de rest van de boodschappen nog niet binnen... dat zijn de dingen wat ik verschrikkelijk vind, echt hoor! m.a.w. ho anniek rustig aan! anders staan we straks rood!

13. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

25 sep 2008
    726
    0
    0
    Ik had net een stukje erover gelezen en toen zag ik dit topic.

Ik ben heel erg benieuwd hoe wij dat straks gaan hebben. Ik vind in vergelijking tot vorig jaar de boodschappen ook belachelijk duur. Voor een paar dingentjes ben je zo 20 euro kwijt en dan heb je nog niet eens je mandje vol.

Met de babyuitzet hebben wij alles verdeeld over meerdere maanden zodat we niet in 1x grote uitgaven hadden maar het hakt er evengoed behoorlijk in.

De luxe dingen gaan straks als eerst op de schop denk ik. Wij vinden het heerlijk om op een terrasje te zitten met vrienden en dan lekker ergens een hapje eten. Maar thuis kan dat ook natuurlijk heel gezellig zijn.

Ik snap je volkomen Anniek. De kleine dingentjes allemaal bij elkaar tellen gigantisch op en dan ben je zo weer een hoop geld kwijt.

Liefs Bloempjuh

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben vaak thuis. Dus dan veel op de PC en de kachel moet natuurlijk vaker op 19 blijven staan in de winter.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het nog steeds bijzonder knap :) Al scheelt dat ons huis goed geïsoleerd is en daardoor de verwarming nauwelijks aan hoeft in de winter.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha goh grappig dit, maar uitgaven heb je best in de hand. die paar luiers en voeding doen het hem niet. het zal meer zitten in alles erom heen, de accesoires zeg maar. en wat doe je zelf?
    maar als je minder moet gaan werken, ja en de hypotheek blijft het zelfde evenals gas water en licht, ja dan moet je echt op letten gaan

maar goed wij hebben 4 kinderen en als ze klein zijn, het stelt nog niets voor, wacht maar tot ze groter worden. werkweken van 350 euro, en volgende kost 800..
    en kleding, en schoolspullen, want ook al zijn de boeken gratis, haha dan ben je er nog lang niet. de school heeft nog heel veel wat betaald moet worden. en pubers eten je de oren vanhet hoofd
    weet je, het komt allemaal wel goed, soms moet je het met wat minder luxe doen, maar wat maakt het uit, je hebt het mooiste wat er is, je kinderen, die zijn onbetaalbaar!

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bosi ik heb in 2 jaar 2 kinderen erbij gekregen en wij kregen water en geld van gas en electra terug. stond zelf te kijken.
    waarschijnlijk onze zuinigere wasmachine, maar bleef het raar vinden

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    was net op het nieuws dat kids gemiddeld 400 euro per maand extra kosten (minder werken, gemiddelde hogere gas, water, licht kosten, voeding, luiers, doekjes, kleding, schoenen ed.) vond het pittig...

Maar het nibud vond ik niet echt helemaal super zitten qua schatting qua eenmalige aanschaffingen zoals kamer, wagen e.d. daar hadden ze "maar" 1000 euro voor staan nou dat vind ik niet veel onze wagen alleen was al 600 euro ofzo, maxi cosi 150 easy base systeem 100 euro, aparte buggy 100 euro, kamertje was dan wel tweedehands (nieuwwaarde 1500 euro) gekocht voor 250 euro en dan heb ik het niet over alle bijkomende dingen zoals lakens, hydrofielluiers, handdoeken, speelgoedjes, wipper
    ga zo maar door..

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    isademi
    1000 euro maar?
    Dat was ik nu voor de tweede haast kwijt, laats staan voor de eerste. Toen heb ik een xadventure kinderwagen gekocht, niet eens een hele dure én een kamertje van 800 euro, en een maxicosi in de aanbieding, dan ben je al over het bedrag heen! Box en hydrofiele doeken heb ik van me schoonzus gekregen, maar dan nog!

Ach weetje we kunnen klagen maar daar hebbenw e geen zak aan helaas... we krijgen er niet meer centjes van, moeten blij zijn met wat we hebben!

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

1000 euro... Zeker als je de helft krijgt en de rest tweedehands koop :(

Deel Deze Pagina