Mijn god... Liever jij dan ik 😳 Had je nog wel tijd voor andere dingen dan? Eten, ademen, slapen 😂
Voor het merendeel van de koppels geldt ook gewoon, heb regelmatig seks dan komt het wel goed. Maar die koppels krijgen die opmerkingen niet uit hun omgeving. Toen wij na 2 jaar proberen naar de huisarts gingen en in het ziekenhuis te horen kregen dat mijn man gewoon ontzettend slecht zaad had, deed het ontzettend veel pijn om gewoon toch weer van mensen te horen ach joh, gewoon wat vaker seks hebben en er niet zo aan denken. Die fase waren we echt wel voorbij.
En toch denk ik dat er een kern van waarheid in zit. Ik was met mijn eerst zo zwanger. We kende elkaar net en deden het onveilig binnen 3 maanden was het raak. Deden het toen wel eigenlijk elke dag. De tweede duurde iets langer!. Negen jaar. En na de geboorte van de eerste is mijn (...)nooit meer geweest als daar voor! Gemiddeld was het toen maar een 1 a 2 keer per week. Van af 3.5 woonde hij ook niet meer hier. En dacht ik van het zal er wel nooit meer van komen. Ben nooit de mmm in gegaan. Die behoefte heb ik niet echt gevoelt. Wel een keer een afspraak gemaakt toen zoon een jaar of 5/6 was waarom het niet lukte. Kan de uitspraak van gyn nog wel herinneren het was ons al eens gelukt dus het zou wel goed moeten zitten. En dat deed het ook. Het is weer gelukt. Kijk ik heb makkelijk praten de eerste keer was ik zo zwanger. En de tweede keer was de wens niet groter dan alles wat er bij komt kijken. Wel was de verassing echt zo van oke joepie zwanger. Toch nog na 9 jaar. Met mijn verhaal wil ik niemand kwetsen. Want ik besef dat zwanger worden meer is dan alleen vaker. (...) Of het zit tussen je oren.
Toen wij bewust bezig waren met zwanger raken toen vreeen we wel meer rondom de vermoedelijke vruchtbare datum maar toen vreeen we toch al iedere dag. Toen weleens meerder keren per dag en daaruit is ook nummer 1 en 2 ontstaan. De derde is van 1x onveilige gemeenschap Het gaat hier dus vrij makkelijk hihi
Nou dit gaat niet altijd op. Hoe langer het duurt hoe meer je het niet kan loslaten helaas. Loslaten werkt niet als je al zeker een jaar bezig bent.
Dat lees ik hier op het forum idd ook: alleen klussen in de vruchtbare periode en dan ook gelijk elke dag. Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in die methode. Aan de andere kant vraag ik mij bij het voorbeeldje meer af hoe deze drukke mensen -die zelfs agenda's erbij moeten halen om een kindje te maken- straks tijd voor het kindje hebben als het er is?
Na een jaar stap je naar de dokter.. En ja, ik weet dat het loslaten na verloop van tijd moeilijk is, ben zelf na een behoorlijke mmm zwanger geworden. En juist daarom vind ik dat stellen die de eerste ronde na het stoppen met de pil in paniek raken meer geduld moeten hebben. En zonder redenen voor medische indicatie de natuur een kans moeten geven. Na ongeveer een jaar blijkt meestal of die kans terecht was of niet.
Nou, ik ga het meteen aan W. vertellen. Zal die even balen zeg, die heeft een hoop kansen gemist zo! Ik vraag me af waar deze 'vruchtbaarheidsexpert' haar diploma gehaald heeft. 'In mayonaise zit vet.' > Voedingsdeskundige 'Koeien eten gras.' > Veearts 'Veel dingen kosten geld.' > Bankier 'Als ik met een schaar in je haar knip, gaat er een stukje af.' > Kapster 'Als je hart niet meer klopt, ben je dood.' > Cardioloog
Mij lijkt het nou wel logisch. Niet om mensen aan te vallen ofzo, maar wij hadden ook echt veel s.eks en ja wij waren de eerste ronde zwanger, bij beide kinderen. Dus ja ik geloof er wel in. Bij sommige vrienden lukt het idd niet en die hebben alleen s.eks rond de ovuluatie.... Ook denk ik als je in de mmm zit, hoe vaak hoor je niet dat mensen daarna besluiten even te stoppen met de kinderwens en dan net voor de IVF alsnog spontaan zwanger worden? Volgens mij omdat ze dan eindelijk weer eens onbezorgd s.eks hebben...
Sorry, maar dit is echt dom. Veel seks is geen garantie voor vruchtbaarheid. Echt lariekoek dat je alleen van onbezorgde seks zwanger kan worden. Mijn seksleven is top, onze vruchtbaarheid niet= geen baby niet: Vaak ongedwongen seks= garantie op baby
Ik denk dat als je normale vruchtbaarheid hebt er wel iets in zit. Want een rekenfoutje mbt eisprong is snel gemaakt want die verschilt per vrouw. Maar je word niet vruchtbaarder van meer seks. Dus als je vruchtbaarheidsproblemen hebt worden deze natuurlijk niet opgelost met meer seks en suggesties in die richting lijken me uiterst pijnlijk