Verstandig hoor! Je zal wel erg moe zijn nu. Neem lekker je rust. Vaak is het ‘gewoon’ overbelasting. Niet gek met een kleintje in huis. Hier al 2 kinderen, en werk oja en nesteldrang. Kortom succes met rustig aan doen
Ik weet het niet. Heb het nu 2 x gehad na een werkdag. Maar ook een keer op een vrije dag, toen werd ik ermee wakker...
Ik heb sinds vanochtend er weer vrij veel last van. Weer zo'n 4 per uur, niet extreem pijnlijk overigens. Ze houden echt maar een paar seconden aan. Ik heb morgen een controle staan in het ziekenhuis. Wat zouden jullie doen? Gewoon tot morgen wachten of toch even bellen? Ik voel me snel bezwaard om te bellen vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik zou je adviseren te bellen! Beter een keer te vaak dan te weinig.. 4 per uur valt nog mee maar er zit regelmaat in en dat geeft genoeg reden om te bellen.
Net een half uurtje gelegen en ook toen nog steeds harde buiken. Ze is ook wel vrij druk dus dat werkt niet mee denk ik. Dan ga ik toch maar even bellen.
Ik had bij de eerste juist heel veel last vanaf 28weken, vermoeden was een blaasontsteking en te druk op het werk.. Bij mn tweede zwangerschap ben ik magensiumspray gaan gebruiken en geen enkele harde buik gehad, evenals deze zwangerschap.. Magnesium zorgt ervoor dat de spieren zich niet verkrampen en meer ontspannen dus!
De CTG was goed. Wel een erg drukke baby die de baarmoeder nogal prikkelt. Er zaten wel bacterien in mijn urine dus dat is nu op kweek gezet. Tevens een groeiecho gehad en ze is flink gegroeid! Ze ligt nu op de P50 ipv onder de P10.
Wat fijn dat alles goed is. Een blaasontsteking is te overzien. Wat houd dat in p50 of p10? Wel fijn dat ze gegroeit is trouwens
De groei wordt bijgehouden in een curve. En de P staat voor Percentiel. Kort gezegd; bij P10 betekent dit dat 90% van de kindjes groter zijn dan haar en 10% kleiner. En nu bij P50 is ze mooi gemiddeld . https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/groeiecho/
Ach zo! Bedankt voor je uitleg. Heb de hele lap tekst in het linkje ook braaf gelezen. Interessant zeg!
Het gaat qua harde buiken goed, ze is gewoon erg druk haha. Eergisteren alleen zo raar gedroomd dat ik erg veel vocht vasthield en een hoge bloeddruk had. Ik heb hem daarom gisterochtend thuis gemeten en hij was keurig 110/68. Werd ik vanochtend hondsberoerd wakker; benauwd, diarree en misselijk. Meet ik een bloeddruk van 136/89. Dus lig nu even weer op bed en meet hem straks weer. Hoe is het met jou?
Fijn dat het op dat vlak goed gaat! Wel gek die droom en dan uiteindelijk toch die hoge bloeddruk. Even rustig aan inderdaad, wel echt heel handig dat je zelf kan meten. Gaat goed! Wel nog harde buiken. Ik denk soms dat het gewoon bij mijn zwangerschap past ofzo
Ja zo'n bloeddrukmeter is wel handig. Ben nu onderweg naar het ziekenhuis. Hij was thuis na even slapen 139/93. Dus toch even controle. Balen van die harde buiken nog steeds! Hoop voor je dat ze toch afnemen
Hoe is het nu? Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap veel harde buiken gehad. Het werden er steeds meer. Ik slik nu magnesium, en weet niet of dat helpt, maar heb nu echt amper harde buiken. Én nog geen kuitkramp gehad
Middagje doorgebracht in het ziekenhuis. Niet voor de harde buiken hoor maar voor mijn bloeddruk. Bloedrukmeting daar was 151/93. CTG, bloed en urine waren gelukkig goed. Morgenochtend om 11 uur weer melden voor controle.