Baby voelen in week 15

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AdrianaM, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik weet niet, maar ik ben soms een apart gevoel in mijn buik (laag). Het voelt een beetje als trillinkjes en soms een stootje. Maar dat kan nu toch niet al de baby zijn die ik voel :( Heb dit gevoel nog nooit eerder gevoeld eigenlijk.

Gisteren mijn 5de echo gehad en we hebben het zelfs opgenomen. Echt superleuk om terug te kijken, lekker thuis op je computerschermpje, krijg er geen genoeg van. Het duimde en zwaaide :p

Het kindje is wel heel levendig zagen we gisteren, dus ik weet het ook niet. Kan het mij niet voorstellen dat ik het nu al voel :)

groetjes!

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    ik voelde het ook bij wk 15 hoor - als ik heel goed oplette, voelde ik trillinkjes en gekietel van binnen. heel laag, net boven je schaambot, echt vanbinnen.

nu word ik bont en blauw geschopt, zelfs tegen mn ribben soms, das wel wat anders dan gekietel, hahaha...

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja hoor dat is je baby!

mijn 1e voelde ik met 16 weken, mijn 2e nu met 13 weken!

4. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    Wat leuk! Ik voelde 'm ook al met 15 weken, mijn placenta ligt aan de achterkant dus dan kan het ook dat je de baby al vroeg voelt. Mijn vriend voelde hem al met 18 weken.

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik voelde de beeb ook al met 15 weken hoor, dus het kan best wel!

nu zou ik soms toch wel willen dat de beeb wat rustiger was met schoppen....en nu is tie vandaag eens rustig en dan ben ik direct bezorgd

6. Hoe weet je dat je placente aan de achterkant ligt? Ik weet niet waar hij ligt, dat heeft hij niet gezegd. Wel dat hij nog niet echt omhoog gekomen is, maar dat gebeurt heel vaak zei hij, vaak zeggen ze het ook niet.
    Ik voel wel mijn baarmoeder boven mijn schaambotje uitkomen zeg maar.

Wat leuk zeg , ik voel ook trillinkjes en kieteltjes zeg maar.
    Whaaa, zou het echt :) Als ik er aan denk krijg ik spontaan nog meer kriebels hahaha

7. britt75

britt75 Lid

13 jun 2008
    33
    0
    0
    De echomevrouw vertelde me dat de placenta achter ligt bij de 12 weken echo.

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Niet bij iedereen hoor..:)

9. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ja hoor, je hebt je beeb gevoeld! Ik voelde mijn zoontje (van bijna 2 jaar inmiddels) bij 15,5 week en de tweeling al met 14,5 week!
    Geniet ervan!

10. in een woord " waaaaaaaauuuuwww" :)

11. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Leuk he! En die plopjes worden schoppen, geloof me maar ;) Maar dat is ook leuk! (en soms pijnlijk, hihi)

12. Ja echt superleuk. Ik kan het niet geloven gewoon.
    Is het soms echt pijnlijk? Nou ik ben benieuwd. De tijd gaat zo snel, voor je het weet is het al zover ;)

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik ook met 15 1/2 week dus het kan wel hoor....als de baby goed ligt :D

Je moet alleen niet schrikken als je het straks een paar dagen niet voelt...ik heb het nu een dag of 3,4 niet meer gevoeld en nu vanochtend voelde ik het weer :D

14. Wat voel jij dan precies ?
    Ik voel het alleen soms als ik stil zit en mij er wel een beetje op concentreer. Als ik loop dan voel ik het niet.
    Ja, je gaat je er nu op concentreren natuurlijk en dan wil je het gewoon voelen, maar ik snap wel als ik ik het zo even niet meer zou voelen. Ik maak me geen zorgen meer hoor. Die periode heb ik nu wel even gehad :)

15. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik geloof dat ik de baby net voor het eerst voelde, links onderin mijn buik, net een soort spierentrekking ofzo. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Het was 3 keer achter elkaar, en was heel vreemd, maar ook grappig. Denken jullie dat het de baby kan zijn?

16. Makkie

Makkie Niet meer actief

IK voel ook sinds een paar daagjes zo nu en dan geplop en gekriebel laag in mijn buik. Mijn moeder en mijn beste vriendin voelde het ook al snel (15 en 16 weken). Zij omschrijven dat gevoel ook zo. Als ik rustig zit of sta, dan voel ik het soms ineens. Duurt maar even, maar het zijn toch echt een paar plopjes dan. Ik weet niet zeker of het de kleine is, maar hoop het wel! Over een paar weken als het duidelijker wordt kan ik nagaan of het de kleine nu al was! Volgend de vk afgelopen woensdag kan het zijn dat ik het vrij snel ga voelen, omdat de baby vrij ver aan de voorkant ligt en mijn placenta erachter.

Oja, als ik nies (dat gaat bij mij niet rustig, maak altijd een hoop kabaal en ik sla dubbel..) dan begint het ook te ploppen van binnen. Net of de kleine schrikt ofzo.... maar het kan natuurlijk ook een spiertje zijn hahahaha

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik voelde hem ook al met 15 weken en mijn placenta ligt nog aan de voorkant ook (kreeg net weer even een por ter bevestiging haha). Mijn vriend kon hem met 21 weken aan de buitenkant voelen, maar dan alleen als hij echt hard schopt. Hij moet wel door de placenta en mijn buik (incl. laag vet hihi) schoppen. Maar wat een heerlijk gevoel he? Soms schrik ik er gewoon van! Ben benieuwd hoe hard ik straks geschopt wordt, want het is nu al een behoorlijk beweeglijk mannetje :D

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Had ik ook, met 15 weken. Links onder, net of er een spiertje trilde, (zoals je dat ook in je oog kan hebben) en daarna net of er iets plopte.
    Nu voel en zie ik duidelijk harde schoppen en stoten haha

Mijn placenta ligt aan de voorkant trouwens :)

19. cvwinkoop: Uhmmm, het zou natuurlijk makkelijk kunnen. Ik voelde het als een kriebel en als trillinkjes. MAar iedereen omschrijft het gevoel anders. Als je het nog nooit eerder gevoeld heb zu het best zo kunnen zijn natuurlijk :)
    Leuk he!

Deel Deze Pagina