negatieve test, maar (bijna) niet ongesteld....?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Casey, 16 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casey

Casey Lid

7 nov 2007
    20
    0
    0
    Een vraagje; 16 oktober was mijn laatste menstruatie. Ik heb een vrij korte cyclus van ongeveer 26 dgn. Afgelopen weekend had ik ongeveer ongesteld moeten worden. Echter het kwam niet. Afgelopen dinsdag (13 nov) had ik 's morgens nog steeds niets, maar toen ik moest poepen (en dat ging lastig die dag) had ik ineens bloed aan mij wc-papietje. maar het was "zachtroze" en slijmeriger dan normaal. Dit heeft tot gistermiddag (15 nov) aangehouden en is toen gestopt. Vandaag (16 nov) had ik 's morgens weer bloed in mijn inlegkruisje, maar heel donker van kleur en héél weinig. De rest van de dag eigenlijk niks meer gehad, alleen met het afvegen na het plassen. heb diverse zwangerschapstesten gedaan maar geven geen positief resultaat. Normaal gesproken heb ik een menstrutieperiode van 5-6 dgn, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb wel al 3 wkn last van mijn borsten en ik zie mijn tepelhoven groter en donkerder worden (met witte puntjes erop en mijn tepels zijn roder dan normaal) Ik ben niet misselijk of vermoeider dan normaal. Heb wel een "trekkend" gevoel, beetje lichte "ongesteldheidsprikjes".
    Conclusie.......ik weet nu niet precies wat ik hiermee moet...? Is mijn hcg waarde nog niet hoog genoeg om te testen? Is het wijs om maandag even langs de ha te gaan om bloed te laten trekken?

Groetjes van Casey!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HI casy,

Ondanks dat je een wat kortere cycles hebt kan het zijn dat je toch wat te vroeg hebt getest. Je kan met je zelf afspreken om maandag nog een test te doen, is deze neg dan maak je een afspraak met je huisarts. Maar je kan ook gelijk maandag naar je huisarts gaan en daar een test doen.
    Hoelang ben je gestopt met de pil? Soms kan het ook nog van het ontpillen zijn dat je cycles wat onregelmatig kan zijn.

GRoetjes imke

3. Casey

Casey Lid

7 nov 2007
    20
    0
    0
    Hoi Imke,
    Ik ben al sinds dec 2006 van de pil af dus ontpillen zal het niet zijn. Ik zal maandag nog 's testen en dan naar de HA gaan als hij negatief is. Ik hou je op de hoogte. Bedankt voor je antwoord iig.

Groetjes,
    Casey

4. Casey

Casey Lid

7 nov 2007
    20
    0
    0
    Beste verloskundige,
    Het is al enige tijd geleden, maar ik zag net dat ik een terugkoppeling zou geven. Ik ben inderdaad die maandag naar de ha geweest. Twee weken darvoor had ik een sinusholteontsteking gehad (geen antibiotica gehad trouwens) maar wellicht heeft mijn ei-sprong hierdoor niet plaatsgevonden. Dat verklaarde enigszins mijn lichte menstruatie. Verder kon ze er geen zinnig woord over zeggen. Ik was nogal bezorgd omdat ik nog steeds niet zwanger was. Ze zei; "je bent nog jong en kijk het even aan tot na de feestdagen". Ik weet niet over welke feestdagen ze het had want het is bijna Pasen en ik ben nog steeds niet zwanger....;) Maargoed, we houden geduld....groetjes Casey

Deel Deze Pagina