Zindelijkheid 2.5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liyana89, 23 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana89

    Liyana89 Actief lid

    7 feb 2015
    333
    21
    18
    Mijn dochter is 2.5 jaar en is een week overdag zindelijk. Snachts en met middag dutje heeft ze wel een luier nog. Ze laat nog steeds niet veel uren voor haar plasje. Ze moet meestal om de 30 minuten max een uur weer plassen het is niet veel wat er uit komt. Ik verwacht nu dat ze toch 2 uur tussen moet laten. Hoe is dit bij jullie gegaan is dit wel normaal. Oudste dochter kon op de tweede dag al 2 uur haar plas ophouden. Ben benieuwd of jullie dit herkennen?
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.885
    4.157
    113
    Zal vanzelf wel komen denk ik. Mijn oudste moet soms 2 keer in een uur en een andere keer zit er een paar uur tussen.
    Geeft ze het zelf aan? Dat is in ieder geval al heel knap toch!
     
  3. Liyana89

    Liyana89 Actief lid

    7 feb 2015
    333
    21
    18
    Ja ze geeft zelf aan. Het is niet veel wat er uit komt. Ik heb het idee dat ze niet goed uitplast daarom over 30 minuten weer moet plassen. Het is meestal zo dat als ze zindelijk zijn lang tussen de plasjes kunnen laten en goed kunnen ophouden. Bij haar is het nog steeds vaak plassen.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik denk dat het vanzelf komt. Ik merkte bij mijn kinderen hier ook wel verschil in. De oudste ging ook veel vaker, de jongste liet al snel langer er tussen en juist bij haar had ik zoiets, ga nou even, straks plas je in je broek, maar het ging vrijwel altijd goed.
    Oudste is sowieso een kind dat meer controle wil hebben en ook op latere leeftijd nog wel momenten gehad dat hij heel vaak ging plassen, bang om in zijn broek te plassen (ook al deed hij dat nooit).
    Ze is nog jong en pas net zindelijk, geef het even de tijd zou ik zeggen.
     

Deel Deze Pagina