Vaker online boodschappen doen.

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 5 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik doe dit sinds 2 weken :) Scheelt toch weer met die dikke buik! Helaas wordt er in onze woonplaats niet thuisbezorgd (Jumbo en AH bekeken), maar ik bestel dan bij een PickupPoint. Hoef je het alleen af te halen.
    Wij doen altijd in 2 gedeelten de boodschappen. Op zaterdag haalt mijn man: alles voor zaterdag t/m maandag + voorraad dat wat zwaarder is (wasmiddel, bier, etc.) en ik haal op dinsdag: alles voor dinsdag t/m vrijdag. Nu heb ik op zondagavond alvast een gedeelte van mijn boodschappenlijstje gemaakt en de pick-up voor dinsdagochtend gereserveerd. Bij de Jumbo kun je dan tot maandag 12.00 uur nog extra boodschappen toevoegen. Dus maandagochtend even de rest toegevoegd. Ik zit altijd met tig kookboeken om mijn weekmenu samen te stellen, dus wel fijn dat het in 2x kan :)

Tot nu toe bevalt het me goed. Het zou fijner zijn als het daadwerkelijk thuisbezorgd werd, maar dit scheelt al een hoop gesjouw + tijd.

2. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Oh en houdbaarheidsdata zijn prima! Je moet volgens mij voor minimaal 40 euro bestellen en mijn ophaalmoment (dinsdag tussen 10 & 12) kost maar 1 euro!

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier nog zo’n gek hoor! ;)

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik vind het ook leuk, maar ben zo'n onwijze impulskoper dat ik dan iedere dag 15 euro kwijt ben aan boodschappen alleen voor die dag. Nu zo'n 60 euro per week...

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe komen degenen die wekelijks bestellen aan die 70 euro?
    Weekschema gemaakt en ik geraak maar aan 45 euro in totaal.

Hoe werkt dat afhalen eigenlijk?

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is dus een reden waarom ik niet bij de AH bestel maar bij de Jumbo. Bij de Jumbo is het minimum € 50 ik kom ook niet altijd aan die €70 per week namelijk.

Bij het afhalen bij de Jumbo is het zo dat je je moet melden bij de service balie en dan staat jouw kar daar gevuld met boodschappen in de kratten. Je kan er dan voor kiezen of je de kratten mee neemt of dat je het overzet in eventueel eigen mee genomen tassen en of kratten. Het statiegeld word dan meteen verrekend met je bon.

bianca1374 vindt dit leuk.
  7. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Vers bestellen doen we liever niet. Vaak geen goede kwaliteit. We komen zonder vers ook niet aan de 70 euro en bestellen daarom niet vaak meer. De oudste is dol op boodschappen doen en dan gaan we vaak 3/4 keer per week kleine dingen halen. Dan halen we ook niet zoveel snacks en komt het eten ook op wat we kopen. Als we voor 1 week eten halen gooien we zoveel weg, omdat het niet goed meer is/ de plannen wijzigen/overwerken/geen zin in een maaltijd etc.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

ik bestel eens in de 2 a 3 weken bij de AH. Ik laat dingen als drinken, chips, wasmiddel, verzorgingsproducten en eigenlijk alles wat lang houdbaar is bezorgen. De verse boodschappen wil ik zelf uitzoeken. Fruit bij de groenteman, brood bij de bakker, vlees bij de slager en voor de andere kleine boodschapjes ga ik 1 of 2x per week de supermarkt in.

9. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Vind dat wel weinig. Hoeveel avonden eten is dit? En groente fruit brood beleg ontbijt etc ook?

10. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Door mijn bekkeninstabiliteit moet ik noodgedwongen online boodschappen doen, en ik moet bekennen: ook als mijn klachten na de bevalling weg zullen zijn (hopelijk), blijf ik dit doen!
    Het scheelt ons veel geld (impulsaankoper...), ik weet beter wat ik nog echt nodig heb, en het scheelt ook in kilo's. We zijn allebei echt snoepkonten, en nu is het zo dat als het op is, het ook echt op is. Dus das fijn!

Blijdorp vindt dit leuk.
  11. Blijdorp

Ik zit ergens tussen de 45 en 70 meestal, voor 7 dagen alles.

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Had afgelopen dinsdag weer voor 204 euro. Ik vind niet dat ik nou goedkoper uit ben. En ik merk dat ik makkelijker dingen aanklik en da pas zie hoeveel het is als het in de kamer staat haha. Maar het is wel makkelijk.

Al ga ik nu toch ook wel vaker naar de aldi (mooie grote winkel geopend). Merk dat dat toch wel veel uitmaakt.

13. Blijdorp

Wij hebben ook een Aldi hier. Vraag me steeds af of het goedkoper is dan bijvoorbeeld AH basic?

14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Met gemak ... helaas ;). Met 3 kinderen. Je mag bij AH ook wel voor minder bestellen maar dan betaal je 1€ meer servicekosten (zijn afhankelijk van het ophaalmoment).

Wij halen het in de supermarkt maar er zijn er ook waar je de auto parkeert en het in je kofferbak geladen word :thumup:. Je betaald per pin op locatie. Alles zit in kratten waar je statiegeld voor betaald. Lever je die weer in de week erop dan word dat verrekend met de nieuwe kratten. Ik vind het echt zo handig ... Heb ook haat aan boodschappen doen dus ik wil niet meer anders.

15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Netjes hoor!

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Fruit heb ik er nog niet bij.
    Alleen avondeten, brood/ontbijt en drinken.
    Avondeten voor 4 dagen. wel zonder vlees. Die haal ik volgende week bij de slagerij in België.

17. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ah dan snap ik t wel ja! Eet je de andere drie dagen niet thuis of restjes ook?

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Naar mijn idee wel. Er gaan bij ons bv heel wat pakjes ham doorheen. Die kost bij de Aldi 1,49 voor 200 gram en bij de Ah 1,45 voor 85 gram

En zo zijn er nog veel meer dingen die daar dan weer goedkoper zijn. Maar het liefste ga ik dan wel zonder kinderen want die gooien de kar vol met chips en snoep en koek en dan ben je je voordeel alsnog kwijt

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Volgende week hebben we beiden vrij dus dan eten we wel gemakkelijk buiten de deur :D
    Maar dat doen we eigenlijk sowieso 2 keer per week .:oops:

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik bestel alles behalve verse producten voor di-wo-do en geen brood en broodbeleg. Fruit alleen standaard (iig druiven, mandarijnen, appels, peren en bananen) overig fruit haal ik bij. Soms bestel ik vlees.
    Ik zit toch iedere week wel minimaal aan 85 euro.
    Wat standaard in mijn lijst staat:
    - 3x houdbare melk
    - 1x 1.5 liter verse melk
    - 1 grote griekse yoghurt
    - 3x skyr
    - 1 vanille vla
    - 6 losse toetjes
    - boter
    - 4 komkommers
    - tomaten
    - 4 paprika's
    - 4x frisdrank
    - 1 pak koekjes
    - 1 zak chips
    - 5 soorten fruit
    - wasa crackers
    - beschuit
    - 2 dozen eieren
    - 2 x sla

Dit vul ik aan met boodschappen die op zijn en een deel van mijn weekmenu.
    je ontvangt bij de jumbo een mail met een afhaalcode. Je gaat dan naar het pick up point en daar scan je de code en dan komen ze je boodschappen brengen.
    alles keurig ingepakt. Hier lever je ook weer je lege kratten en flessen in

Deel Deze Pagina