Mijn zoontje is geen super makkelijke eter, alles wat nieuw is daar kijkt hij op voorhand al vies bij. Z'n flesjes melk vind hij nog steeds het lekkerste. Ik ben met 5,5 maand ongeveer begonnen met vers groente en fruit, gepureerd en fruit leek even goed te gaan tot hij er uitslag van kreeg. Toen overgegaan op potjes. Groente bleef hij niet lekker vinden, gepureerd niet, stukjes niet, dus ook over gegaan op potjes. Alle potjes inmiddels met stukjes. Maar makkelijker en beter is natuurlijk als hij lekker met ons mee eet. Ik doe nu sinds een klein weekje stukjes groente & aardappel en fruit ook in stukjes neerleggen op een bordje en dan eet hij wel iets, maar het meeste beland op de vloer Ik laat hem gewoon met z'n handjes pakken, een vorkje of iets daar wordt alleen maar mee op tafel getimmerd Net had ik rode kool, appelmoes en aardappels, geprakt dit keer, hij leek het niet vies te vinden, maar eten ho maar! En ondertussen wel brullen dat hij honger had. Om half 7 maar een fles gemaakt, en die ging helemaal leeg. Dit is nu ongeveer zijn schema: 06:30 papfles (200cc) 08:30 fruit (potje 200gr.) 09-11 slapen 11:30 broodje met boter en beleg (1,5 sneetje ongeveer) + 100CC opvolgmelk 13:30 Drinken (thee, water of dipsap) 14-16 slapen 16:00 slokje drinken, met een soepstengel of rozijntjes. Op kdv krijgt hij yoghurt 17:30/18:00 groentehap (potje 200gr.) 18:30 flesje opvolgmelk (200cc) Dus de grote vraag: hoe kom ik van die potjes af? Ik heb hem dus de laatste dagen geen potjes groente meer gegeven en sindsdien gaat de avond fles weer helemaal leeg.. Tips zijn welkom!
Enige tip die er in mijn ogen is is: alleen nog maar vers aan bieden en niks anders. Zo went hij er aan. Maaaar wees wel bereid dat hij dan minder zal eten en waarschijnlijk meer fles wil oid.
Bedankt voor je reactie Justy! Ik denk ook dat dat de beste oplossing is.. Meneertje heeft het uit potjes eten niet van een vreemde overigens. Ik schijn, volgens mijn moeder, tot mijn 3e jaar uit potjes gegeten te hebben
Hihi tot je 3e? Geloof dat iknp dan toch wel eerder gewoon alleen maar vers aan was gaan bieden. Dan er maar even doorheen.....