geen ritme maar morrelen bij honger?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sweetlakecity, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Deze kleine meid heeft geen ritme.
    Of wat ik denk.
    Ik zal het uitleggen.
    Ze heeft om 8 uur gehad en werd om 10.00 wakker. Morrelen en maaien met de armen. Klein beetje uh uh zeggen. MAar viel weer in slaap. Om zo 3 kwartier kleine hazen slaapjes te doen en af en toe dat de ogen open gingen en om zich heen ging kijken. Maar daarna gewoon weer slapen he. (ik heb het nu even geobserveerd namelijk want ik pakte haal gelijk op bij een klein huiltje en als ze even dat maaien aanhoud. maar twijfel wel of dit goed want want ze zat zo om de 2 uur aan de borst. Drinkt dan heel weinig)
    Ze kan zich soms helemaal in haar wieg naar boven maaien en ligt zo bijna tegen de bovenkant aan zonder dekens. Want soms vind ik haar zo slapend!
    Mis ik soms wat??
    In de nacht als ik dit morrelen niet hoor want dan slaap ik, dan komt ze wel huilend omdat ze honger heeft.
    En dan zegt ze wel heeeel veel uh uh en kan het haar niet snel genoeg gaan. Ze drinkt dan echt grote slokken. Anders als mijn toeschietreflex komt en ik heb haar dus eerder aangelegd dan verslikt ze zich als dat gebeurd.

begrijp ik het niet?

2. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Als ze gewoon een beetje ligt te morrelen en daarna gewoon weer verder slaapt heeft ze niet echt honger hoor. Je kunt gewoon even afwachten, als ze echt gaat huilen en happen ed, dan pas aanleggen. Als ze zo weinig wil drinken, had ze dus ook niet echt honger.

Het blootwoelen enzo is ook wel normaal hoor. Ik gebruik slaapzakjes anders ligt hij ook helemaal bloot en koud.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

het is zo verwarrend allemaal want het borstvoedingsforum zegt bij de eerste tekenen.
    En ze geeft kleine eerste tekenen maar kan blijkbaar daana gewoon verder slapen.
    Dus eigenlijk geven ze aan dat ik het niet goed doe,
    Dus verander ik de boel maar weer.
    Ze drinkt veel beter als ze echt huilt al zeggen ze: ja dat is te laat als teken.
    Maarja daarna heeft ze veel minder problemen dan als ik haar dus bij de eerste tekenen aanleg.
    Pfff waarom hebben ze de gebruiksaanwijzing weggegooid.
    Nu ligt ze nog steeds te slapen en hoorde net morrelen.
    Ik ga haar maar voeden om de 4 uur dan toch? Dat moet zeker niet waar.
    6 voedingen op een dag is nodig zeggen ze.

4. Baby J

Baby J Lid

Mar 30, 2009
    22
    0
    0
    In het begin ging ik ook bij elke kik kijken en haalde hem veel te snel weer uit zijn bedje.
    Heb je een babyfoon? ik wel en die heb ik gewoon zachter gezet, nu hoor ik al die kleine uhuh en jammerhuiltjes van 2 minuten niet meer, de babyfoon slaat nu aan als er iets harder lawaai is. Als hij dus begint te huilen hoor ik het wel. Dit is voor mn (on)rust veel beter merk ik. En 9 van de 10 keer valt hij weer in slaap na een beetje uhuh en jammertjes.

5. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Maar niet elk kikje wat ze geven is een hongersignaal! Je moet idd bij de eerste tekenen van honger wel voeding geven, maar niet elk huiltje of geluidje betekent honger.
    Als ze echt aan het happen is dan is dat wel een duidelijk signaal.
    Ik ging eest 's nachts ook snel naar mijn zoontje rennen als ik hem hoorde duimen, want dan dacht ik dat hij honger had. Maar als ik niet naar hem toe ga, gaat hij gewoon weer slapen...
    Ze hebben niet alleen voeding nodig, maar ook slaap, en aandacht. Dat zijn ook allemaal dingen waar ze om kunnen gaan huilen.
    En laat je niet gek maken door wat anderen zeggen. Laat iedereen maar kletsen. Je kunt wel adviezen vragen, maar als je merkt dat het met die adviezen niet beter gaat, moet je het gewoon op je eigen manier doen!

Je zult vanzelf wel wat meer zelfvertrouwen gaan krijgen!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

He hoi,

ik dacht in het begin ook steeds dat Thirza dan wilde drinken, als ze dan lag te knorren... Maar dat is toch niet zo. Overigens is er ook nog een stadium tussen het morrelen/maaien en het huilen... Ik had veel aan wat er op www.inbakeren.nl stond.... Daar kun je een lijstje vinden van vermoeidheidssignalen en van hongersignalen. En dan heb je nog je kind-specifieke signaaltjes, ;) Die leer je wel kennen in de loop van de tijd en in de tussentijd lekker op je intuitie varen...
    En wat betreft aantal voedingen... laat die aantallen maar los! Als jouw kindje zich goed kan melden en echt wel weer wakker wordt uit de slaapjes om te drinken en zich te melden dat ze honger heeft, dan voed je gewoon lekker op verzoek en ga je niet lopen tellen of je al aan je aantal zit, ;)
    O, enneh... dat je 's nachts pas wakker wordt als ze huilt, is logisch hoor! Ik ben hier ook wel eens eerder wakker, maar ook vaak pas als ze echt gaat huilen. Ja, ligt er maar net aan in welke fase van m'n slaap ik ben, als ze zich begint te melden. Als ik diep slaap, word ik echt niet wakker van wat zacht gemurmel enzo... ;) Als je het stadium van helemaal overstuur van de honger maar voor bent, (hebben we hier een paar keer gehad), want dan zijn ze zo overstuur dat drinken niet meer gaat, terwijl dat nog de enige remedie is om rustig te worden, en dan krijg je dus drama's :(

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Niet alle geluidjes betekenen ook honger. Eerste honger signalen zijn smakken met de lipjes of sabbelen aan de handjes. Mijn dochter deed dit sowieso nooit, die zei altijd meteen HONGER! Die was altijd druk met andere dingen, en dan ineens moest er gegeten worden :D .

Geef het wat tijd en experimenteer wat. Probeer inderdaad wel te voorkomen dat je kindje gaat huilen (echt huilen of doorhuilen), dan zijn ze moeilijk te troosten en wordt het vaak toch drama. En als je twijfelt kun je altijd aanleggen, als ze niet wil, dan zal ze ook niet happen.

Share This Page