Ik ben nog maar 4 en een halve week zwanger maar merk nu al dat ik vaker zin in eten heb. Nu is mijn vraag moet ik daar aan toegeven of moet ik zoveel eten als normaal en een trek gevoel houden? Weet niet wat beter is
Misschien kan je wat vaker kleinere porties eten? Ik had/heb ook vaak zin om iets te eten, maar dan eet ik gewoon kleine beetjes per keer (of iets gezonds, maar dat is natuurlijk stukken minder lekker ) Fijne zwangerschap!
Dat is wel een goed idee! Ik heb tot u toe gelukkig nog niet grote hoeveelheden naar binnen gewerkt! Hoop dat ook niet te doen. Het moet er allemaal weer af he . Ik ga maar op de kleine porties. En ja ik probeer ook gezond te houden al is dat zoals je zegt wel moeilijk, ook toen ik niet zwanger was hahaha!
Je hoeft niet meer te eten dan normaal, pas in het laatste trimester van de zwangerschap word je aangeraden iets extra te eten, (komt neer op 1 boterham per dag extra). Wat veel voorkomt, is dat je bloedsuikerspiegel snel stijgt en daalt, waardoor je dus een hongergevoel krijgt. Dat kun je ondervangen door kleinere hoeveelheden over de dag te eten, vezelrijk te eten en geen suiker te gebruiken (of producten met toegevoegde suikers).
ja ik herken het! ik had vanaf 4weken ong ook meer honger en nog steeds ik eet nu ook kleine porties per keer.. en het is wel beter om een stuk fruit bijvoorbeeld te eten, ik pak eerlijk gezegt ook sneller een zak chips ofzo hoor haha
ik ben nu 4/5 kilo aangekomen, en savonds...jaja ik weet is heel slecht....maar loop ik nog steeds naar de keuken voor iets lekkers...een schaaltje chips of ik maak zelfs nog om 22:00 uur lekker tosti!
Die vreselijke trek had ik ook de eerste drie maanden, moet zeggen dat het daarna een stuk minder werd. Mijn trek is nu weer normaal, net als voor de zwangerschap. Ik dacht eigenlijk dat die erge trek zou blijven, voelde me een beetje ongerust dat die trek weer minder werd. Hebben meer meiden dat?
Ik heb ook steeds zo'n vreselijk trek en dan heb ik wt klaargemaakt of wat chips gepakt en dan 2 happen en ik zit al vol. Ook mn warme maaltijd krijg ik niet naar binnen! 3 happen en ik zit al vol.. Zucht! Veel fruit eten, dat gaat goed alhoewel de vers geperste sinaasappelsap ook niet lekker valt xxx