gewone coupe of stilte coupe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

stilte coupe of gewone coupe?

Ik was van het weekend met de trein. We hadden onze dochter mee in de buggy dus we gingen zitten op een rolstoelplaats. Wat ik daar heel erg minder aan vind is dat die plaatsen altijd in een stiltecoupe zijn. En met je kind in een stiltecoupe is lang niet altijd handig. Als er echt mensen komen voor de rust dan kan een kind weleens roet in het eten gooien. Maar goed ik zit dus normaal liever in een gewone coupe, in een stiltecoupe heb ik al gauw het gevoel dat als je iets teveel lawaai maakt.

Ik vind het vaak zonde van de ruimte omdat ik het idee heb dat er minimaal gebruik van word gemaakt. Wel op de momenten van de spits, maar dan is het ook geen stiltecoupe meer haha:)

waar zitten jullie liever?

Vinden jullie de stiltecoupe onzin of juist handig?

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wist niet eens dat ze bestonden haha

3. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook.:D

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat het in een stiltecoupe stil was.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zat altijd het liefst in de gewone coupe!
    die stilte coupe vind ik voor mezelf niets....

maar het kan wel handig zijn als je echt aan het werk moet , bvb op je laptop , of iets moet doorlezen....

meestal moet je daar een apart kaartje voor hebben toch!?

Toen ik nog dagelijks 1,5 uur in de trein zat vond ik het idd maar onzin.....
    maar ja voor mensen die ff door willen werken in het natuurlijk ideaal!

6. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik wist er wel vanaf, dan zit er een sticker op het raam aan de bovenkant met stiltecoupe, maar of het veel mensen opvalt? volgensmij weet de helft van de mensen niet dat ze in een stilte coupe zitten.
    ik kies er meestal gewoon voor om te gaan zitten waar het meeste plaats is, helemaal met een kleintje erbij. wat we wel hebben gedaan is de buggy in het tussenstuk gezet bij de deuren en zelf in de coupe gaan zitten.
    ook heb ik al een aantal keer 1e klas gereisd met jamie, dan deden we de buggy (en koffers) mooi in zo'n afgesloten cabine. dan kan je sowieso niemand 'storen' als je kind begint te huilen of lawaai maakt :D

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    had er nog nooit van gehoord. ik kom nog uit de tijd van eerste klas en tweede klas. ik wordt oud......

8. Ellen291982

ze zijn er al een tijdje idd kun je zien aan de sticker bovenaan het raam en aan de buitenkant staat er een gezchtje met zijn vinger voor de mond van ssstttt.

je hoeft er niet extra voor te betalen hoor, je kan er gewoon met je 2e klas kaartje in.

Hier had ik een keer nie tdoor dat we in een stiltecoupe gingen zitten. Ik was meteen vriendin wat aan het kletsen staat een man boos op of we stil wilden zijn.
    Misschien zit ik er dan in op andere momenten, maar dan is het ook wel stil. (paar keer met drukte dus niet dan is het net zo'n kippenhok als de gewone 2e klas haha)

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    haha ja idd , ik had altijd dat de trein echt heel vol was en dat we dan in de stilte coupe gingen zitten. wij waren altijd met zn 8en.... dus dat was altijd kletsen....

maar ja , de trein was zoooo vol! dan gingen wij niet 1,5 uur in de hal staan....

10. Ellen291982

nee natuurlijk niet logisch je betaald toch ook om te zitten?

ik zei gister nog tegen mijn man dat ik eigenlijk vind dat als je zo lang zou moeten staan je maar de helft zou moeten betalen.
    En de eerste klas mag van mij ook wel afgeschaft worden!

maar goed blijkbaar is de stiltecoupe nog niet echt ingeburgerd dus kunnen ze daar wel weer de gewone 2e klas van maken haha!

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind het zelf best wel eens storend als mensen onnodig lawaai maken in een stiltecoupe. Laatst gingen er een stel grootouders met hun kleinkinderen er zitten terwijl er zat ruimte was (geen kinderwagen meer nodig dus ze konden makkelijk ergens anders terecht). Ik moet best een eind reizen en wilde nog wat artikelen doornemen. Dat ging dus absoluut niet door het lawaai en ik ben maar in de normale coupe gaan zitten. Als het niet anders kan, zoals met de kinderwagen, vind ik het eerlijk gezegd nog wel storend maar kan ik er ook begrip voor opbrengen.

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja haha precies!

of gewoon van de eerste klas een stilte coupe maken!
    want de eerste klas zit toch haast niemand in.....

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Oh, wij zaten ook eens in de stiltecoupe met ons dochtertje zonder het te weten. Zag het pas na twintig minuten ofzo en had toen echt geen zin meer om nog te verkassen voor die laatste 10 minuten. Ach, ze babbelde wat, meer niet.
    Die stiltecoupe's heb je ook niet op alle trajecten, haha, die lokale boemel hier heeft dat dus echt niet.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Als ik samen met iemand reis ga ik altijd in een gewone coupé zitten en anders vaak in een stiltecoupé (dan kan ik nog even studeren).

15. Ellen291982

Wij vinden het ook jammer dat er alleen zulke plaatsen zijn in een stiltecoupe. daar zou ns wat mee moeten doen. Want het betekend ook dat gehandicapte mensen in een rolstoel alleen in een stiltecoupe kunnen.

16. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Vroeger ging ik regelmatig met de trein, toen vind ik het best lekker om in de stilte coupe te zitten. Vaak was het na een lange dag werken of op maandagochtend vroeg. Dan is het heerlijk om lekker stil te doezelen of lekker wat te lezen.

Beter dan telefoongesprekken van een ander aan te moeten horen.

17. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nou ik heb het al eens mee gemaakt dat iemand helemaal afgebekt werd in de stilte coupe. Hij zat er namelijk voor zijn rust en iemand naast hem zat heel rustig te praten met iemand anders. Tsjee dan weet je ook niet meer waar je moet kijken hoor.
    Maar ik ga altijd in een normale coupe zitten.

18. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik zit als ik alleen ben vaak in de stilte coupe en ga dan
    studeren of rustig wat lezen.. mijn mobiel zet ik dan ook op stil..

Als ik met anderen ben ga ik altijd in de gewone normale coupe zitten..

Op het traject Borne - Groningen zijn beide coupes altijd zo goed als vol en dit geldt tevens voor de 1e klas..
    Op zich vind ik het niet erg als mensen niet stil zijn in de stiltecoupe, maar kan me voorstellen dat als je van plan bent nog iets door te nemen (werk, tentamen) dat je er dan van kan balen als andere mensen lawaai maken..

19. Trees

Trees Niet meer actief

Als ik alleen ben ga ik het liefst in de stiltecoupe zitten. Vooral als ik nog werk te doen heb, kan ik me ontzettend irriteren aan mensen die in de stiltecoupe blijven kakelen. Als de trein vol zit begrijp ik het wel, maar anders kun je toch net zo goed ergens anders gaan zitten? Ik heb nu met mijn baas afgesproken dat ik vaker eerste klas pak (is meestal rustiger), want ik kan me niet goed concentreren met al die onzinnige telefoongesprekken om me heen. Van mij mag er wel wat strenger op gecontroleerd worden!

20. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Stilte coupe omdat ik van rust houd, hoewel wij eigenlijk nooit met de trein gaan, maar als we gaan dan lees ik liever rustig een tijschrift in de stilte coupe.

Deel Deze Pagina