Hè wat ben ik geschrokken. Dochter van 3 is tijdens het tandenpoetsen achterover van een laag krukje gevallen met haar hoofdje tegen de muur! Nu het zo vlak voor het naar bed gaan is maak ik me best wel zorgen. Nu met 4 kinderen heb ik best wel eens eerder meegemaakt dat er iemand op het hoofd viel en ik heb ook bij de eerste daar wel eens de dokterspraktijk voor gebeld. Dus ik weet wel een beetje de dingen waar ik op moet letten. Voor nu heb ik haar in mijn bed gelegd, dan slaapt ze maar lekker tussen ons in vannacht en ik ga haar om de twee uur wekken. Mijn vraag: bestaat er bij zoiets kans op hersenschudding of nog erger iets van een schedelbreuk oid? Ik kan me ‘s avonds als ik moe ben flink zorgen maken bedankt! Groeten van een bezorgde moeder!
Toevallig gister gehad met m'n zoontje van bijna 6. Keihard tegen de muur gevallen met z'n hoofd. Ik had de hap gebeld voor advies (specifiek voor onze situatie dus) en zij gaf aan dat we moesten opletten dat ie niet ging braken of suf werd. Maar na zo'n harde val zou ik toch even bellen voor advies in jullie situatie, sterkte!
dank voor je reactie! Gaat het nu weer met je zoon? Ja, ik bel inderdaad meestal ook wel bij dit soort dingen.
Dit is een goede site. https://www.thuisarts.nl/val-stoot-of-klap-op-hoofd/mijn-kind-is-op-hoofd-gevallen-of-heeft-klap-tegen-hoofd-gehad
Ja even advies vragen is nooit verkeerd. Zeker met zo'n harde klap. Zo zielig! Ja zoontje gaat goed, heeft wel nog wat last van z'n hoofd en ben afgelopen nacht aantal keer bij hem gaan kijken. Oja ze gaf aan dat extra drinken ook belangrijk is
Mijn dochter is wel eens uit haar ledikant gevallen op haar hoofd. Flinke klap. Heb toen overlegt met de ha maar hoefde niet te wekken of zo. Ze is ook niet weggevallen. Sterkte!
Fijn te horen dat het weer goed gaat met je zoontje! Bedankt voor de tips. Ik ga haar vannacht ook wekken voor de zekerheid.
@Willemijntje19 Dat is even schrikken he. Vandaag is mijn zoontje ook op school gevallen op zijn achterhoofd. Hij had veel pijn. Bij thuiskomst is hij wel gaan slapen. Ik voel.me.zo machteloos als dit gebeurd op school want je niey hoe en wat. Ik hou het ook in de gaten. Hopelijk heeft je dochter nergen last van en doet haar de slaap wel goed. Sterkte
Zo knuffelde onze dochter de koffietafel van mn schoonouders. Zat op zo'n voetenbankje en ze konden dr niet meer grijpen. Slowmotion beeld en brullen natuurlijk. Tja, die tafel kan je bij een aardbeving gebruiken om onder te schuilen, die geeft niet mee. Zo op t oog beoordeeld en even gekeken hoe ze bewoog en reageerde verder. Kwam geen bloed uit onderdelen waar dat niet uit hoort te komen, liep en draaide zonder instabiliteit of evenwicht issues. Reageerde alert en uitgekookt zoals altijd. Alleen dat voetenbankje en die tafel konden geen goed meer doen uiteraard. At nog (tijdje later) en drinken ging er prima in en bleef er ook in. Gewoon rustig aan, even schermen wat beperken morgen allicht (niet nul maar misschien iets rustiger aan) en in de nacht gewoon om de 2 uur even wekken. Ik vroeg gewoon naar de naam van dr knuffel. Zelfs onze probleem slaper had daar geen probleem mee, kon ze gewoon benoemen en ze sliep weer verder. Met wekken kan je nooit verkeerd zitten. Bij twijfel gewoon bellen.
Hoi, bedankt voor het vragen! Hier is de nacht goed gegaan, ik heb de wekker om de twee uur gezet en heb toen haar een simpele vraag gesteld en daar reageerde ze goed op. Vanmorgen ging het goed met haar. Heel blij om. Wel heeft ze een bult op haar hoofdje. Met jou zoon ook alles ok?
Verder iedereen ook bedankt voor de reacties en tips! De nacht is goed gegaan, heb haar om de 2 uur gewekt en dat ging goed.
Gelukkig! Hou haar nog maar ff extra in de gaten de komende dagen. Kan geen kwaad Ja hier ook alles oké, zeer hoofd nog wel maar verder merk ik niks vreemds aan hem. Hij is ook gewoon naar school.
Onze oudste was op vakantie in de wc bij het zwembad gevallen. Ze had wel een buts op haar voorhoofd en geschrokken maar voor de rest was alles normaal. Totdat ze ongv. 20 uur later begon met overgeven en ook wankel liep. Toen ging er een belletje rinkelen. Daar naar een huisarts geweest. Als na de eerste 24 uur bleef over geven moesten we naar het ziekenhuis maar dat is gelukkig niet gebeurd. Conclusie lichte hersenschudding. Is nog anderhalve dag niet heel fit geweest maar daarna ging het prima. We konden op vakantie natuurlijk ook rustig aan doen. Achteraf voelde ik me als vpk wel een beetje dom dat ik haar 's nachts niet een paar keer gewekt heb .