Val van trap en nog steeds pijn, kan dat?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kaatje1980, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1980

10 okt 2008
    87
    0
    0
    goedemorgen,

Ik ben ruim 4 weken geleden door een misstap van mezelf dom genoeg van de trap gevallen op mijn rug. Ik ben nog nooit van de trap gevallen maar uitgerekend nu wel, zal je altijd zien. Dit was behoorlijk pijnlijk en had ook een uitgebreide bloeduitstorting op de plaatsen waar mijn val gebroken werd. Gelukkig was met de baby alles goed, hartje kloptje na drie dagen bij de verloskundige nog steeds als een galoperend paardje en volgens de dokter waren alleen mijn spieren in dat gebied gekneusd en was er niks gebroken. Ik moest rustig blijven bewegen en paracetamol slikken, dat mocht de maximale hoeveelheid per dag zijn voor een volwassenen ondanks dat ik zwanger bent. Nou ben ik niet zo voor de pillen en nu helemaal niet, dus ik heb maar 3 keer een paracetamolletje geslikt.

Nu zijn wij ruim 4 weken verder en de pijn blijft hetzelfde wordt niet minder, heb eerder het gevoel dat er klachten zijn bijgekomen. In eerste instantie had ik alleen pijn bij mijn stuitje/staartbeentje, is te verklaren want daar zat ook een van de blauwe plekken. Maar die pijn blijf ook, bij het (gaan) zitten, het opstaan, het lopen. Ik heb nu ook zo'n speciaal kussen bij de kruiswinkel gehaald, want ik heb toch een zittend beroep en dan gaat het wel, alleen het is niet helemaal weg. Nu heb ik ook pijn in mijn onderrug, bij mijn lende zegmaar. Deze pijn had ik wel een beetje na de val, maar ipv dat deze nu toch wel minder zou moeten zijn geworden wordt deze steeds erger. Deze gaat niet weg, blijft een hele dag bij alles wat ik doe, hier helpt dat speciale kussen ook niet bij zegmaar. De ene dag heb ik het meer als de andere. Ook het gaan liggen op bed doet zeer, het opstaan, ik rol letterlijk uit bed. Lijk net zo'n oude vrouw. Moet eerst gebogen rond het bed lopen voor ik rechtop kan staan. Kunnen dit nog gevolgen zijn van de val dat het gewoon lang duurt voordat alles genezen is of is het toch misschien zwaarder letsel dan de dokter eerst dacht of is het misschien toch een zwangerschapsgerelateerde klacht? Ik vind dat nu zo moeilijk te beoordelen omdat ik voor die val nergens geen last van had, ja misselijkheid, maar niets wat ook maar met rugklachten te maken had. Alvast bedankt voor uw advies!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Kaatje,

ik zou toch maar even langs de huisarts gaan. Ik kan niet beoordelen of die klachten van het vallen zijn of van de zwangerschap of een combinatie. De huisarts kan wat testjes doen en je in elk geval doorsturen naar de fysiotherapeut, dat zou ik wel aanraden. Maar hij moet ook beoordelen of hij denkt dat er meer aan de hand is en of nader onderzoek nodig is.

Mirjam

Deel Deze Pagina