angelsound wel of niet schadelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ninetje, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Ik heb een vraagje over de angelsound, een apparaatje waarmee je de hartslag van je kindje kan horen. T is een soort walkman idee en je smeert een beetje olie op je buik en hopla...

Nu staat er in de gebruiksaanwijzing en op de website van angelsound dat het NIET schadelijk is voor je kindje en dat het GEEN schadelijke stralingen afgeeft.

http://www.babysound.nl/default.aspx?te ... lang=dutch

Hier en daar hoor ik juist weer dat het wel schadelijk is/kan zijn.

Als dat zo is waarom worden die dingen dan verkocht?
    En zijn ze nu wel of niet schadelijk?

Heel erg bedankt voor jullie tijd en antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nine,

het is niet per definitie te zeggen of het wel of niet schadelijk is. We weten de gevolgen op lange termijn gewoon niet. Daarom luisteren we als verloskundigen nooit te lang met de doptone. Af en toe eens luisteren thuis lijkt geen kwaad te kunnen, maar we weten het dus niet zeker! Als je het wilt gebruiken doe het dan niet elke dag en zeker niet te lang achter elkaar. Het kan ook voor ongerustheid zorgen als je het hartje niet vindt, dan blijf je zoeken, (zeker in het begin kan het lastig zijn om het hartje te vinden).
    Voor 12 weken zou ik zeker niet luisteren, dan is het te lastig om het hartje te vinden en is het kindje ook nog wel erg klein en kwetsbaar.

Mirjam

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Dankjewel voor je snelle antwoord!

Ik ben ook niet van plan om het voor de 12 weken te gaan gebruiken.

Ik ben er wel achtergekomen dat de angelsound NIET met geluidsgolven werkt maar met een microfoon en dit is dus anders dan de domptone die de vk's gebruiken.

Anyway heel erg bedankt voor je snelle antwoord!

Top!

Deel Deze Pagina