Slaapzak na inbakeren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by samarinde01, Jan 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,061
    113
    Hallo!

Wij hebben besloten te stoppen met inbakeren. Onze zoon slaapt nog steeds erg weinig (nu 12 wkn) overdag, maar de nacht blijft goed gaan (fingers crossed). Zelf in slaap vallen is er niet bij en overdag slaapt hij nog steeds alleen maar in onze armen een klein uurtje of wiebelend in de maxicosi/draagzak.

Inbakeren deden we tot nu toe met een lakentje. Gewoon hop hop en plakbandje erover. Dit werkte het beste omdat het snel voor elkaar was en we hem dan al slapende weg konden leggen. Pacco was teveel gedoe dus die ligt ongebruikt in de kast. Maar het lakentje werkt niet meer. Meneer wurmt zijn sterke. armpjes los en ik vond hem een keer met het lakentje onder zijn kin :$ Levens gevaarlijk dus. Nu gaat het slapen in een slaapzakje snachts redelijk tot goed. Maar ik probeer nu uit te zoeken hoe ik hem nu aankleed en toedek.

Voor de begrenzing stop ik hem onder een dun velluxdekentje met overtrekje. Geen lakentje. Ik heb vandaag een winterslaapzak (Hema) met mouwen gekocht. Wat raden jullie aan. Alleen een romper lange mouw eronder of ook een pyama?

De afgelopen nachten heb ik een slaapzak zonder mouwen gebruikt (met romper en alleen pyama bovenstukje) maar met mouwen lijkt me voor hem wat meer geborgenheid geven. Vandaar..

Tot zo ver de aflevering "onzekere net-moeder vraagt raad". ;)

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Ik ben na het inbakeren ook over gegaan op een hema slaapzak met mouwen. Kamertje is vrij koud rond de 15 graden. Hij ligt in slaapzakje met romper lange mouw en dan een dekentje om zn armpjes wat vast te leggen. Op koude dagen een broekje erbij aan. En als hij romper korte mouw heeft idd iets met lange mouw erover aan.

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,061
    113
    Bedankt Teske! Ging het overstappen soepeltjes bij je zoontje?

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Ja eigenlijk wel. Wij moesten noodgedwongen stoppen. Maar met lekker stevig onder een dekentje vastleggen ging het goed. Merk nog steeds wel dat hij de geborgenheid wel echt nodig heeft en als zn armpjes niet goed ingestopt zijn ze alle kanten op gaan en dus niet kunnen slapen. Wordt hopelijk vanzelf minder.

Share This Page