Twee vruchtzakken, 1 leeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sunshine24, 14 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik heb dinsdag avond een echo gehad en ben nu best wel onzeker geworden.

Ik had met 6 weken een pretecho laten maken omdat er in de fam bij mijn vriend een tweeling voor komt ( nu weet ik dat dit van de moeders kant moet komen maar ze bleven me maar pesten dus ik was het zat en dacht ik maak een echo dan stoppen ze wel) Tijdens deze echo was er echter maar 1 vruchtzak te zien dus gerustgesteld.

Afgelopen dinsdag had ik de eerste afspraak bij de vk en ik zag het meteen al, ze ging op het puntje van der stoel zitten (ik had net het tweelingverhaal verteld) en ze zegt nou ik zie toch echt twee vruchtzakken, maar 1 is er leeg. Waarschijnlijk 1 niet overleefd of nooit wat gezeten, ik in de stress want wij hebben een goed druk leven met eigen zaak en al een kindje dus het zou voor ons natuurlijk welkom zijn altijd maar ik werd er toch wel een beetje bang voor.
    Ze zei dat als er nu nog een hartje over 2 weken te zien zou zijn bij het tweede vruchtzakje ik het nieuws in Amerika zou halen. Bij het ene vruchtzakje zag je echt duidelijk een kindje zitten en die was goed qua groei en hartje en de tweede vruchtzak was ook een stuk kleiner als het vruchtzakje met kindje.

Nu is mijn vraag, is dit dan een windei geweest of is het idd echt afgestorven maar ik heb geen bloedingen of iets dergelijks gehad, en wat is de kans dat ik op mijn echo van 25 augustus toch een tweede kindje ga zien?

Dank je wel.
    Gr. Sunshine

2. Sunshine24

Sunshine24 Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.284
    0
    0
    UP!

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sunshine,

je weet intussen al een hoop meer waarschijnlijk. Er kan inderdaad een lege vruchtzak zijn. Dan is er heel in het begin al iets niet goed gegaan met de deling en heeft er in het vruchtzakje waarschijnlijk ook nooit een (zichtbaar) embryo gezeten. Zeker als er ook geen dooierzakje te zien was. Je hoeft hier helemaal geen bloedverlies van te hebben. De goede zwangerschap gaat deze holte op een gegeven moment ook verdrukken waardoor je niets meer van de lege vruchtzak terug gaat zien verderop in de zwangerschap of na de bevalling.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina