Eens met dat los boeken loont! Dat doen wij al jaren. Vanaf Eindhoven vertrekt vooral transavia en ryanair. Die hebben echt leuke deals soms. Appartement of hotel lijkt mij ook goed te doen als je via booking.com kijkt.
Ik zou juist voor een appartement kiezen, kan ook via airbnb. Want als je in de middag dan al helemaal overprikkeld bent kun je je terugtrekken in het appartement en daar koken en eten. Ook qua ontbijt, je kunt je eigen dingen zelfs meenemen en bereiden.
Ik zou het nog niet uit je hoofd zetten. Je kan ook eens langs een reisbureau gaan en een offerte laten maken, eventueel bij een paar bureaus en een aantal opties. Daarmee ligt er nog niks vast. Dan kan je duidelijker je wensen aangeven dan in een folder, die zijn vaak zo onoverzichtelijk (vind ik toch). Of iemand in je familie of vriendenkring zoeken die je kan helpen met alles los boeken. Ik zou je zo willen helpen met zoeken! Maar het gemakkelijkste is iemand die langs je zit om opties te bekijken. Heb al lang niet meer gevlogen dus niet zo een idee van de huidige prijzen maar 1000 euro lijkt me nu ook niet onmogelijk om iets voor te vinden? Incl hotel misschien niet maar met een studio of appartementje wel denk ik. En je hebt nog een jaar om misschien wat extra bij te sparen. Valencia is zo mooi! Wij zijn met Vueling gevlogen toen. De luchthaven en alles in de stad algemeen is goed met de metro te bereiken maar die zit wel vaak redelijk vol en is dus misschien te prikkelrijk voor je dochter en jou. Ik hoop echt dat het jullie toch gaat lukken!
Enkel de reis en overnachting. Uitstapjes en eten doen we op elke vakantie, dus die kosten rekenen we apart.
Dan moet het haalbaar zijn. Probeer de tarieven van Transavia in de gaten te houden, ik denk dat je met 6mnd vooruit kunt boeken. Je ziet dat de tarieven per dag en per tijdstip van de dag verschillen, zoek naar de meest gunstige en betaalbare situatie voor jullie. Boek zodra de data beschikbaar zijn zsm, dan heb je de goedkoopste tickets, als dat rond de 500 euro lukt, dan hou je nog 500 euro over voor de accomodatie. Daarna kan je op booking.com naar geschikte accommodaties zoeken. (Moet je niet een week willen gaan, maar 4 nachten zou haalbaar moeten zijn)
Een vriendin van mij zei dat Spanje in oktober ook heel goed te doen is. Zou de herfstvakantie extra duur zijn? Gewoon een weekend? En dan een appartement? Ik ga eens kijken...
Wat betreft de vliegtickets is het altijd zo dat de prijzen verdubbeld worden wanneer er in Nederland een schoolvakantie is. Soms zit er nog wel prijsverschil in het tijdstip waarop je vliegt maar dat zijn dan soms ook niet de meest geweldige tijden om te vliegen. Ik ben zelf heel vaak op vliegreis geweest naar Spanje, ook naar Valencia. Ik wil best wel een reis voor jullie uitzoeken hoor, heb ik voor mijn ouders ook een keer gedaan. Mijn pb staat open mocht ik je er bij kunnen helpen.
Heb nu een kei leuk appartement gezien vlakbij het centrum voor het eerste weekend van de herfstvakantie voor 4 dagen voor 295 euro. We kunnen er tussen bepaalde tijden in en uitchecken, dus dan zouden we even moeten kijken hoe we dat moeten doen, maar het klinkt stiekem best haalbaar. Dit appartement ligt ook dicht bij het Turia park en daar zit zelfs een dierentuin!
Ik heb daar even voor je naar gekeken wat betreft de tickets (dit jaar), en dan kom je al over de 1000 euro voor alleen de tickets.
Geen idee waar jij kijkt?! Dagje eerder, de 13e vliegen en de tickets zijn €240 pp, dan heb ik zelfs de duurdere variant genomen met 2 stuks handbagage. Gewoon rechtstreekse vlucht Eindhoven- Valencia, uitgevoerd door Ryanair.
Ik kijk via Tix en vervolgens bij Transavia. Een dag eerder is inderdaad goedkoper bij Ryanair maar ik ging er van uit dat dochter van @Rizzoli dan nog naar school moet. Dus ik keek echt naar die specifieke data die genoemd werden. Op zaterdag in een schoolvakantie vliegen is gewoon heel duur. Ik bedoel met 1000 euro trouwens alle tickets samen, er komen bijna altijd nog kosten bij als je zelf je stoel wil uitkiezen, die kosten staan er in het begin nog niet bij vermeld.
Onze dochter moet wel naar school, maar misschien kunnen we voor eenmalig wel vragen of ze een dagje mag missen.
Als dat eerder niet is voor gekomen zou ik dat zeker vragen. Het is vaak een beetje zoeken wat de beste optie is qua tijden, dagen. Soms is een dag later naar huis goedkoper, maar dan komen de kosten voor de overnachting er wel bij. Ik zie het altijd als een puzzel, uiteindelijk moet je voor jezelf de meest ideale situatie maken. Wanneer weet je of je in het najaar of voorjaar wilt?