Ik heb inmiddels de site van Transavia eens bekeken en daar staat het allemaal heel duidelijk uitgelegd hoe ze werken als iemand met een rolstoel vliegt. Dus weer een zorg minder.
Voor de voorjaarsvakantie zijn de vluchten via Transavia vanaf Eindhoven naar Valencia nu heel goed betaalbaar (€324,- voor 3 personen). Is dat nog een idee? De kans op mooi weer is kleiner, maar ik weet niet hoe belangrijk je dat vindt? Ik zag dat de prijzen tot en met maart nu bekend zijn. Dus april zal ook niet heel lang duren. Ik zou iedere dag kijken.
Ik weet niet of je perse een plus pakket moet kiezen, of dat je in basic ook voor stoelkeuze kunt kiezen. @Cin85 weet jij dat misschien?
Bij Transavia kan dat zover ik weet direct en bij Ryanair kan het 30 dagen of 24u van te voren (zou je even na moeten vragen). Je betaald bij beide maatschappijen zo'n €5-8 per persoon per stoel per vlucht.
Dan is het eerste bedrag nog een optie + die 5-8 euro (+48 euro in het duurste geval voor 3 personen heen en terug) @Rizzoli
We zijn vanmiddag weer bij het reisbureau geweest en we gaan nu kiezen tussen 2 opties: vliegen in de avond of vliegen 's ochtends vroeg. We gaan met Transavia (en hopen dat ze tegen oktober hun shit op orde hebben), en hopen op het beste haha. De keuzes zijn: 18:55 Eindhoven 20:15 Valencia 7:20 Eindhoven 9:40 Valencia Bij de eerste keuze zal ze tussen de middag van school opgehaald worden. We weten niet hoe ze gaat reageren als ze zo laat nog wakker moet blijven. Het grote voordeel is dat we in het hotel gelijk gaan slapen en als we wakker worden rustig aan de nieuwe dag kunnen beginnen. Bij de tweede keuzen moeten we 's nachts uit bed en komen we waarschijnlijk helemaal verrot in Valencia aan en kunnen we die dag pas om 16 uur in de hotelkamer om te rusten. Dus eigenlijk weet ik het wel als ik het zo op typ....
Je zou ook kunnen kijken voor vluchten vanuit andere luchthavens, Maastricht, Rotterdam, Antwerpen zijn wellicht ook een optie voor jullie? Zijn ook wat goedkopere luchthavens. En misschien dat je daar wel normale tijden hebt. Je zou ook heen kunnen gaan vanuit luchthaven A en terug kunnen vliegen op luchthaven B. Dat doe ik ook regelmatig. Scheelt soms veel geld en ook betere tijden. Ik heb namelijk een ontzettende hekel aam vroege vluchten, dan ben ik de rest van de dag een soort zombie. Tenzij er tijd is voor een siësta, dan gaat het daarna meestal wel, maar met kinderen is dat geen doen vind ik.
We hebben de knoop doorgehakt. Het wordt Eindhoven omdat dat maar een uurtje rijden bij ons vandaan is. En we vliegen savonds omdat we liever moe naar bed gaan, dan moe uit bed komen en daar aankomen.