Wie heeft er een goede tip voor het maken van een fotocollage die je zelf op kan slaan en dan bij de fotograaf oid kan laten afdrukken? Op de computer, liefst gratis. Eentje waar je zelf verschillende lay-outs kan uitproberen.
Canva had ik gevonden, maar misschien zoek ik verkeerd, ik vind alleen maar staande collages, wij willen een liggende maken
Waarom zou je het daarna nog bij een fotograaf af willen laten drukken? Die fotograaf stuurt het ook weer naar een fotoprint service . Kun je dat net zo goed meteen zelf doen en hun handige tools gebruiken. Albelli, Cewe, Ixxi? Of anders juist de fototgraaf ook meteen de collage laten maken? Voor online collages gebruik ik altijd PicCollage. Maar ik heb er nog nooit iets van af laten drukken dus ik weet niet of de resolutie van de collage goed genoeg is.
Fotograaf kan m niet zo groot afdrukken en die sturen hem ook weer door. Met grote collages (A3 formaat heb ik t over) stuurde ik m naar de lokale drukker, die doet soms ook particulierwerk.
De fotograaf bij ons in het dorp kan dat dus wel zelf, ook grote formaten, al vaker laten doen (geen collage), je kan er gewoon op wachten. Hiermee steun ik de lokale middenstander. Piccollage ken ik van de telefoon, ik zal eens kijken voor op de computer, dank je.