Vervolg op 20 weken echo, een uitgebreidere echo (GUO)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door spirit70, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Gisteren heb ik de 20 weken echo gehad, alles was goed, hoofdje, hersenen, longen, hartje enz....
    Alleen naast het hartje zag ze vocht zitten, dit heet pericardvocht. Ze kon me alleen vertellen dat dit er niet hoorde te zitten maar niet wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Moet nu aankomende dinsdag voor een uitgebreide echo, een GUO, geavanceerde ultrageluidsonderzoek. Hiermee kunnen ze alles nog veel duidelijker zien dan met de normale 20 weken echo. Heeft iemand hier ervaring met dit pericardvocht rond het hartje? Het hartje zelf zag er helemaal goed uit, had 4 kamers en de tussenschotten waren ook duidelijk te zien en ook de aders waren aanwezig. We hopen dat het voor dinsdag vanzelf wegtrekt maar je wordt toch wel een beetje ongerust als je dit te horen krijgt.

2. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    He meid, wat naar. Dit is nieuws wat je niet wil horen, en dat ongeruste gevoel is ook niet fijn. Gelukkig is er die techniek om nog betere echo's te maken, en ik duim voor jullie dat het allemaal mee valt.
    Ik heb zelf geen ervaring met die ander soort echo. Ben wel doorverwezen naar een ac ziekenhuis na de 20-weken echo, maar dat had een heel andere oorzaak (bij ons was op de normale 20-weken echo het 4-kamerbeeld van het hart niet te zien).

Ik hoop dat het je lukt om je niet al te ongerust te maken. (Weet uit ervaring dat dat niet meevalt). Maar ik weet ook uit ervaring dat wanneer er onverhoopt toch iets aan de hand blijkt te zijn, dat je dan wel meteen in goede handen bent, en ook zal je kindje dan straks op de beste manier opgevangen kunnen worden.

Veel sterkte met wachten, en ik hoop dat je straks positief nieuws komt brengen!

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    De tijd gaat gelukkig erg snel, ik laat het dinsdag hier even weten wat de gynaecoloog er dmv de uitgebreide echo van vind.

4. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik ben blij dat je het gevoel hebt dat de tijd opschiet!
    Persoonlijk vind ik dat er best veel tijd zit tussen je vorige echo en deze aankomende. Dat wil vaak zeggen dat het in elk geval niet als heel ernstig wordt gezien of verwacht (als dat wel zo is, sta je meestal dezelfde of de volgende dag al weer op de stoep). Ik zal voor je duimen!

5. vannessa

vannessa Lid

13 jan 2008
    38
    0
    0
    Friesland
    Dat is echt zeer vervelend voor je, ik hoop dat alles goed uitpakt, ik heb wel ervaring met GUO echo ivm met hartje maar niet met het vocht.
    Zelf weet ik al dat ik 25 februari voor de GUO echo moet, de gewone 20 wk echo word bij mij overgeslagen.Ik krijg die echo ivm met mn oudste zoontje geboren is met een zeldzame hartafwijking.Het is weer erg spannend maar duurt nog zo lang.

Ik zal voor je duimen!

6. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties!
    Heb gisteren de GUO gehad en het zag er allemaal goed uit!
    De gynaecoloog heeft de foto's van vorige week ook bekeken en toen zei hij al volgens mij valt het wel mee.
    Heeft daarna zelf ook nog een uitgebreide echo gedaan en het zag er volstrekt normaal uit. Er zat wel een klein beetje vocht maar dat hoort er te zitten legde hij uit anders staat een hart droog en dan krijg je ook problemen. De baby ligt ook helemaal op schema met de groei, niet te groot en niet te klein.
    Vanessa succes 25 februari we zullen ook voor jullie duimen dat er niets aan de hand zal zijn!

7. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Fijn om te horen Spirit! Kan je weer opgelucht verder 'zwangeren' ;)
    Vanessa veel succes, ik duim mee voor een goede uitslag!

Deel Deze Pagina