Wie heeft er nog tips & tricks om het huishouden makkelijker te maken? Of trucjes uit de oude doos? :-D Wie weet kunnen we een leuke, uitgebreide lijst opstellen voor aan de binnenkant van het keukenkastje ofzo! Ik begin wel: - Aanslag in de pot van de wc omdat je man scherpe urine heeft of je dochter weer is vergeten door te trekken? Zet er 's nachts even een scheut schoonmaakazijn in en 's ochtends veeg je het er zo uit! - Ramen zemen doe ik tegenwoordig met glansspoelmiddel voor de vaatwasser! Gegarandeerd schoon en streeploos! - Besch*ten (witte!) rompers worden niet meer schoon in de wasmachine. Ik zet ze tegenwoordig in een emmertje heet water met een scheutje cloor (een uurtje) en daarna de wasmachine in! Ik was ze twee keer, zodat ik zeker weet dat alle chloor er weer uit is. Maar dan zijn ze weer stralend wit! - Aanslag op stoeptegels? Scheutje schoonmaakazijn in een emmer, kokend water er overheen, hup over je stoepje en even met een harde bezem vegen. Klaar! - Appels blijven tot wel twee weken goed als je ze in een stukje aluminiumfolie wikkelt en zo in de koelkast legt! Wie vult aan? :-D Liefs Esther
Leuk topic! kan zo nog ff niets bedenken.... maar het schijnt dat er met een ui in je water je ramen ook schoon worden. Ik keek ook altijd naar: ,, Hoe schoon is jou huis''
Misschien niet echt iets voor het huishouden maar wel handiG. Als je uien of knoflook hebt gesneden blijft de geur aan je handen zitten,als je je handen wast een paar keer onder het wassen de ijzeren kraan vast pakken en weg zijn de luchtjes.
Kaarsvet dat gelekt heeft op je meubels. Je strijkbout op de laagste stand zetten, stukje keukenrol op het kaarsvet leggen en....strrrrijken maar! Weg is het kaarsvet
Ik heb een vraag ipv een tip. Ik hoop dat dat ook mag. Hoe krijg je krijt van je buitenmuur af. Het is helaas niet schoongemaakt door de vorige bewoners. Alvast bedankt dames.
Wordt al een leuk lijstje zo! :-D Karoliene, probeer mijn tip met het hete water + schoonmaakazijn eens! Liefs
veel haren in de vloerbedekking ? even met de trekker ( waar je je ramen mee schoonmaakt ) over de vloerbedekking trekken en jehebt heel veel haar er in een keer uit.
- Aanslag in de pot van de wc omdat je man scherpe urine heeft of je dochter weer is vergeten door te trekken? Zet er 's nachts even een scheut schoonmaakazijn in en 's ochtends veeg je het er zo uit! - Ramen zemen doe ik tegenwoordig met glansspoelmiddel voor de vaatwasser! Gegarandeerd schoon en streeploos! - Een ui in je water schijnt ook voor een streeploos resultaat te zorgen - Toch nog strepen? Even vegen met krantenpapier en weg zijn ze! - Besch*ten (witte!) rompers worden niet meer schoon in de wasmachine. Ik zet ze tegenwoordig in een emmertje heet water met een scheutje cloor (een uurtje) en daarna de wasmachine in! Ik was ze twee keer, zodat ik zeker weet dat alle chloor er weer uit is. Maar dan zijn ze weer stralend wit! - Aanslag op stoeptegels? Scheutje schoonmaakazijn in een emmer, kokend water er overheen, hup over je stoepje en even met een harde bezem vegen. Klaar! - Appels blijven tot wel twee weken goed als je ze in een stukje aluminiumfolie wikkelt en zo in de koelkast legt! - Vliegenpoepjes veeg je makkelijk weg met koude thee - Als je uien of knoflook hebt gesneden blijft de geur aan je handen zitten, maar als je je handen wast en een paar keer onder het wassen de ijzeren kraan vastpakt zijn de luchtjes weg - Kaarsvet dat gelekt heeft op je meubels krijg je weg door je strijkbout op de laagste stand te zetten, een stukje keukenrol op het kaarsvet te leggen en....strrrrijken maar! - Krijt(strepen) kun je verwijderen met wasbenzine - Haren in de vloerbedekking krijg je makkelijk weg door even met de trekker over je tapijt te gaan Who's next? Liefs
U kunt uw frituurpan schoonmaken door deze te vullen met water en er een vaatwastablet in te doen. Laat het frituurmandje er ook in zitten, dan wordt dat ook gelijk mooi schoon. Zet de frituurpan nu ongeveer tien minuten aan op de laagste stand, tot maximaal 100 graden. Let er op dat het water niet gaat koken. De hete waterdampen kunnen namelijk het electrisch element onherstelbaar aantasten. Zet de frituurpan na tien minuten uit en laat het water wat afkoelen. Daarna de frituurpan goed omspoelen. Bron:http://www.vooroma.nl Zelf doe ik het ook altijd zo.
fruitvliegjes in de zomer? glas rode wijn op het aanrecht, verzuipen ze allemaal in, of vliegen in huis? hang waterzakken op voor het raam, ze schrikken van zichzelf.
Je badkamerspiegel insmeren met een drupje afwasmiddel op een doekje. Goed uitsmeren, zo raakt je spiegel niet meer beslagen tijdens het douchen (las dit gister in de Allerhande )
hey dat is een goede tip, heb hier altijd last van beslagen spiegel, erg lastig als je daarna nog je makeup wilt doen .
Vlekken uit tapijt zijn prima te verwijderen met een mengsel van een eetlepel fijnwasmiddel op een halve liter lauw water
heb je koper in huis of vind je dat je juwelen ( vooral ringen) er dof uit zien ? op poetsen met tandpasta en ze blinken weer mooi