ik ben druk bezig om onze bruiloft te regelen. We trouwen in de zomervakantie en wil daarom save the date kaarten versturen. Nou vraag ik me af stuur je die alleen naar je daggasten of ook naar je avondgasten?
Oei! Lastig! Wij trouwden in het buitenland en hadden dus alleen gasten die het hele weekend kwamen. Wij moesten dus wel iedereen een Save the date sturen. Ik vermoed dat ik het alleen naar mijn daggasten had gestuurd als ik in Nederland zou zijn getrouwd. Het gaat er immers om dat ze door een Save The Date rekening kunnen houden met vrije tijd (werk etc). Avondgasten kunnen meestal wel.
Als het niet in de vakantie zou vallen zou ik ze niet naar mn avondgasten sturen, maar omdat dat wel het geval is twijfel ik
Als ik een save the date kaart krijg eb daar door speciaal mijn vakantie daar om heen zou boeken en uiteindelijk 'alleen' een uitnodiging als avondgast krijg zou ik misschien een beetje balen dat ik daar voor speciaal met mijn vakantie rekening heb gehouden. Ik zou alleen de daggasten doen.
ik zou het naar de daggasten sturen.. misschien gebruik maken van social media? facebook bijv. datum bekend maken? wij zijn vorig jaar op 27 juli getrouws, ook middenin de vakantie en op 1 stel na kon iedereen aanwezig zijn
Je zou ook een tijd erop kunnen zetten? Dan is het ook meteen duidelijk welk tijdstip ze vrij moeten houden. Ik vind het wel redelijk laat trouwens, wij boeken vaak in oktober voor de zomer daarop.
Ja dit idd. Voor daggasten is het natuurlijk ook heel speciaal. En voor jullie is het een belangrijke dag. Maar eerlijk...voor de avondgasten is het hoogstwaarschijnlijk niet waard om er hun vakantie omheen te boeken.
Die stuur je niet. Ze betekenen namelijk niets. Je kunt pas van mensen verwachten dat ze een datum vrijhouden als je ze officieel hebt uitgenodigd. Pas als ze plaats, tijd enzovoort weten kunnen zij regelen wat ze moeten regelen.
Ook voor de zomervakantie? Het ligt er natuurlijk aan waar je naartoe gaat maar sommige bestemmingen zijn al snel volgeboekt in de zomervakantie.
Wat een onzin. De personen die een save the date kaart krijgen, krijgen uiteraard ook een uitnodiging. Maar die stuur je doorgaans pas 6 weken van tevoren. Midden in de zomer kan dat te laat zijn. Dus heel begrijpelijk dat ze ze wel sturen.
Ik zou ze niet sturen. Mensen die jeals daggast uitnodigd weten dat toch wel en weten toch de datum? Weet niet hoeveel daggasten jullie hebben, maar bij ons wisten alle daggasten de datum allang en dat ze daggast zouden zijn dus die houden er toch al rekening mee.
Dit inderdaad, als ik als daggast op een bruiloft mag komen hoop ik dat we zo close zijn dat ik ff gebeld word. Vooral als meerdere mensen rekening moeten houden met hun vakanties
Wij hebben gewoon de kaarten 3 mond van te voren gestuurd. En mag aannemen dat de directe familie en vrienden, de enige die sus qua vakantie er rekening mee gaan/horen te houden, het al weten welke datum het is.
Om dit te voorkomen hen ik de yrouwkaarten 3 maand ervoor gestuurd. Ik had geen zin in twee kaarten en of ik die trouwkaarten nou nu of 6 weken ervoor stuurde leek mij niet echt boeiend Als je het perse wilt zou ik ze alleen naar de dag gasten sturen.
Ik zou het zelf alleen de daggasten doen. Wij hebben dat toendertijd gedaan. Zodra we wisten welke dag, iets op Word gemaakt en gestuurd naar alleen de daggasten. Mensen die e-mail hadden hebben het toen zo gekregen Gezien zijn kant van hier naar NL moest reizen, wilde we ze wel ver vooruit op de hoogte stellen welke dag het werd. Want die moesten natuurlijk tijd hebben om meer te regelen. Ongeveer 6-8 weken voor de trouwdatum gingen de echte uitnodigingen. Zijn kant zaten geen receptie gasten bij (vond dat we dat niet konden maken haha, kom maar lekker van hier naar daar en je mag een drankje en een hapje komen nuttigen en weer weg haha), maar naar die stuurde we zo'n save the date briefje niet. Die kregen de uitnodiging en hoorde het via mijn ouders etc. Dus bij ons alleen de gasten die we dan voor de hele dag gingen uitnodigingen.
Ik vind het een beetje een nieuwe hype ofzo om dat te doen. Die 6 weken van te voren versturen van de gewone trouwkaart is minimaal 6 weken van te voren... in dit soort gevallen is het normaal om hem dan gewoon eerder te verzenden