Ik weet het even niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Mijn dochtertje is bijna 5,5 maand oud. En ze is super lief.... ze slaapt goed, drinkt goed.
    's Morgens wordt ze verschillend wakker. Tussen 5 en 7 uur 's morgens. Tot begin januari sliep ze altijd tot 7 uur/8 uur. Toen hebben we geprobeerd naar 4 flessen te gaan en sinds die tijd slaapt ze niet meer zo lang 's morgens.

Haar schema is nu ongeveer;
    7 uur fles
    11 uur fles
    15 uur fles
    19 uur fles
    22.30 uur fles.

Ze slaapt 's morgens meestal 2 uurtjes, 's middags 1,5 tot 2 uurtjes. En dan gaat ze rond half 5/5 uur naar bed en dan wordt ze ALTIJD na 3 kwartier tot 1 uur wakker en jengelt en huilt dan echt. (net zoals ze deed toen ze een paar weken oud was). Het lijkt alsof ze moe is maar slapen wil ze niet meer. Als ik haar de fles geef is het goed. Ze gaat dan rond een uur of 8/half 9 naar bed en om 22.30 moet ik haar wakker maken voor de fles. Daarna gaat ze meteen naar bed en vaak komt ze rond half 5 of rond 6 uur weer. (eerst dus niet).

Nu kwam ze vannacht om 4 uur, ik wou haar drinken geven maar hier wou ze niets van. Ze had gewoon de slaap uit. Ik heb haar terug naar bed gedaan en ze heeft toen 20 min. gehuild en daarna geslapen tot 8 uur vanmorgen. (normaal ging ik dan rond half 6 met haar naar beneden en dan speelde ze tot 7 uur in de box, maar vanmorgen dacht ik; ik laat haar liggen in bed).

Nou vanavond werd ze weer om kwart over 6 wakker. En toen voor het eerst groentehapje gegeven, wou ze niet echt. En hierna huilde ze weer. Toen maar de fles er achteraan en daarna was het goed.

Zo gaat het nu al bijna 2 maanden, dus een sprongetje is het niet.

Wanneer gaat dit jengelen tussen 5 en 7 uur over? En wanneer kan ik naar 4 flessen gaan en wanneer zou ze de groentehapjes wel eten?

Ik word er soms moedeloos van. Terwijl mijn dochter een schatje is! Alleen dat ene uurtje niet en dan denk ik; waar maak ik me druk om.

Maar toch......

Ze is heel vrolijk, lacht veel en brabbelt wat af. Is dit allemaal normaal?

Hoe moet ik dit aanpakken met die 4 flessen? En dan jengeluurtje zou dat betekenen dat ze er toch aan toe is (aan 4 flessen?).

Als ik eerder de fles geef (de laatste dan rond 9 uur) komt ze weer 's nachts.

2. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Bij ons was aangeraden door het cb dat als je der wakker moest maken voor de laatste fles, dit gewoon niet meer te doen.
    Heb je het al aan het cb gevraagd?
    Sorry dat ik je noet verder kan helpen, succes verder.

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Dit heb ik ook lang gedacht maar je zou het weer eens kunnen proberen. Mijn dochter werd ook de eerste keer snachts wakker (toen maar klein flesje gegeven) daarna 5.30 uur en toen ineens tussen 6.30 en 7 uur.
    Nu krijgt ze zelfs de laatste fles rond 18.30 en slaapt daarop door tot de volgende dag. Het maakt niet uit of ik haar bijv om 23.00 nog een flesje geef...het is gewoon dezelfde tijd..en van een laat flesje slaapt ze zelfs onrustiger! Je zou het eens kunnen proberen...
    Mn schema is trouwens
    7.00 fles 200
    10.00 fruit
    11.00 fles 200
    15.00 fles 200
    17.30 groente
    18.30 fles 100 en naar bed.

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    En wanneer slaapt ze dan? Tussen die flesjes?

Ik vind dat schema wel een mooi schema!

Maar ja of het hier werkt is de vraag.
    Ik denk dat ik het gewoon niet durf te proberen meer naar 4 flesjes. Ik kan er niet tegen om 's nachts uit bed te moeten. Onze dochter sliep echt vanaf dag 1 door. En toen ik dus naar 4 flessen ging heeft ze 4 dagen 's nachts een voeding gehad. Ik was kapot (ik weet het; ik was verwend). Maar als je dit niet gewend ben. Daarom durf ik het niet meer te proberen denk ik.

Ik wil ook het liefste dit schema aanhouden en dan de laatste fles rond 19 00 uur? Maar jouw dochter krijgt om 15 00 de fles en dan om half 6 groente en dan om half 7 de fles. (krijgt ze trouwens alle flessen 200?). Krijgt ze die zo snel op elkaar omdat ze anders ook jengelt?

En gaat ze wel nog naar bed tussen 1500 uur en half 6?

Ik vind het zo moeilijk!
    Misschien moet ik gewoon proberen maar hoe? Moet ik dan morgen (als ik er morgen mee begin) de 1e fles ook meteen 200 geven?

5. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ons schema is:
    7.00 210/7
    10.00 fruit
    12.00 210/7
    16.30 210/7
    18.30 groente
    20.30 210/7 + nutrix

Ik ga deze week over op opvolgmelk en wil dan 180/6 geven, ook omdat hij lang niet alle flessen leegdrinkt. Simon komt nog weleens 's nachts, en dan geef ik hem een klein flesje van 60 met 1 schepje.
    Hij slaapt 's ochtends nog meestal een uurtje of anderhalf (tussen 1e fles en fruithap), daarna van 13 tot 14.30 en van 17 tot 18.
    Sinds hij over is naar 4 flessen, is-ie de 1e paar dagen 's nachts geweest maar dat werd steeds later. Nu komt-ie altijd rond 7 uur. De ene keer om 6.15, andere keer om 7.30, maar goed... En ja, 's nachts eruit moeten is ook niet mijn hobby maar dat krijg je met een babietje denk ik dan maar! ;)

6. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Mamavansimon, mijn dochter slaapt precies hetzelfde als jouw zoon!

Ik ga het gewoon eens proberen, wel in het weekend dan. Ik ga wel de hele week groente geven rond een uur of 6 en daarna de fles.

Dan blijft ze meestal op tot een uur of 8/half 9 en dan slapen tot 2300 uur.
    Dus dadelijk zou ze rond 8 uur naar bed gaan en dan slapen tot 7 uur. Ik hoop het echt.

Maar nog een vraagje, is het nou normaal dat ze op deze leeftijd zo zeurt tussen 18 en 19 uur? Ze heeft dan echt honger want na de fles is ze hartstikke vrolijk. Maar een groentehapje is nog niet genoeg. Daar zijn we ook pas gisteren mee begonnen dus misschien moet ze idd wennen.

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Oh en hoeveel fruit en groente eet hij al?

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Tuurlijk moet ze wennen, dat duurde hier ook wel een tijdje hoor! Qua fruit eet Simon 1 stuks (geprakte banaan, of iets van peer ofzo) en groente ong. 100 gram denk ik. Ik maak de groente vers dus weet niet precies hoeveel het is, 1 courgette vries ik in 3 delen in en hij eet 1 deel per keer. Wanneer deze voorraad op is, ga ik er een aarsappeltje enzo bij geven, zodat hij rond de 200 gr komt, en dan gaat er een fles af. Dan zou hij totaal 3 flessen krijgen, maar zover is het voorlopig nog niet!
    Bij ons duurde het een goeie week voordat ons ritme helemaal lekker liep. Het is wat, met al die veranderingen en andere ritmes elke keer! Maar, Simon redt het dus prima, van 20/20.30 naar bed tot de volgende ochtend. Raar maar waar: Wanneer we hem later naar bed brengen, rond 21.30, komt-ie veel vroeger, rond 5.30 al!

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wat raar inderdaad!

Vandaag ging de wortel super goed! Als ik haar mondje afveegd met de lepel deed ze de mond al weer open :)

Zaterdag proberen we weer 4 flessen en dan moeten we dat maar doorzetten. Ze drinkt nu de flesjes meestal niet leeg en om 23 uur is ze stikchagie omdat we haar wakker maken. Dus op zich zou het moeten lukken.

Slaapt ie trouwens nog wel tussen de fles van half 5 en het groentehapje en dan tussen het groentehapje en de laatste fles?

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel

11. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Tussen de fles van 16.30 en de groente slaapt hij wel, daarna niet meer. Nog even lekker knuffelen en spelen, nog in badje, pyjama aan en papfles, gaat prima!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Hoelaat breng je haar 's middags naar bed? Misschien moet je proberen om haar middagtukje wat te verlaten, zodat ze ook later wakker wordt en het tukje tussen 5 en 6 uur afschaffen...Het lijkt er gewoon op dat ze inderdaad uitgeslapen is 's nachts, omdat ze ook geen drinken wil..

Misha deed ook twee tukken per dag en mijn schema leek ook heel erg op dat van Alice, alleen soms een uurtje later, namelijk;

-8 uur fles 200cc
    -tussen half 10 en 10 uur fruit
    -naar bed
    -12 uur fles 200cc
    -1 uur à half 2 naar bed
    -4 uur fles 200cc
    -tussen half 6 en 6 uur groente
    -7 uur laatste fles 200cc, daarna wassen en naar bed..

13. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik doe haar naar bed als ze echt moe is. Dus jengelt en in de oogjes wrijft. Vind het dan zielig om te gaan rekken want ze is echt moe!

En als ik ga wandelen valt ze ook meestal in slaap, dus ze is wel moe.

Misschien zit ze net in een overgang ofzo.

Ze slaapt ook wel eens helemaal niet tussen de fles van 11 en 3 uur en dan daarna ook maar een uurtje, maar dat wil dan niet zeggen dat ze daarna slaapt tot 8 uur 's morgens.

Ik vind het moeilijk om een goed schema te vinden. Vooral nu we naar fruit en groente moeten gaan. En dadelijk weer die opvolgmelk.

Is het wel raar dat ze nu nog op 5 flessen zit?
    Van het weekend ga ik weer 4 proberen.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Vijf flessen met 5 maanden is heel normaal hoor..Je kindje geeft zelf wel aan wanneer er een fles afkan. Vanaf 6 maanden ga je bijvoeden en dan valt er vanzelf 1 of misschien al heel snel zelfs 2 flessen vanaf.

15. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    mijn meisje krijgt vier flessen al lange tijd!
    8.00 210-7 schepjes
    12.00 180-6
    16.00 180-6
    20.00 180-6 met twee schepjes nutrix
    Bijvoeding wil ze niet hebben! Heb je ook nutrix geprobeerd in de nacht fles misschien dat ze dan wel doorslaapt!

Deel Deze Pagina