Van jongs af aan heb ik altijd het gevoel gehad dat ik op zaterdagavond persé iets leuks moet gaan doen. Of dat nou uitgaan is, of visite, of een filmpje kijken ofzo, het moet gewoon anders zijn dan andere avonden. Soms merk ik dat ik gefrustreerd raak als ik zaterdagavond niets leuks heb gepland of kan bedenken. Net als nu. Mijn visite is net de deur uit en nu baal ik gewoon dat ze niet wilden blijven slapen, zodat we tot diep in de nacht konden kletsen en zuipen en snoepen.. Op een andere dag zou ik superblij zijn dat ze al weg zijn. Hahahah, sneu eigenlijk! En nu zit ik me maar "te vervelen" achter mijn laptop, terwijl ik op een andere avond rond dit tijdstip ff mijn mail en zp check en me dan klaarmaak om nog ff lekker te gaan lezen in bed (maakt niet uit of de volgende dag moet werken of niet).. Hoe ervaren jullie de zaterdagavond eigenlijk?
Nou precies hetzelfde als jij! Al heb ik nu weer een nieuwe verslaving en zit ik al de hele avond te puzzelen (legpuzzel van 1000 stukjes) hahaha lekker oubollig, maar ik verveel me niet
Hahaha, ik zat net te bedenken dat het zo rustg was hier.....en toen dacht ik: o ja, het is zaterdag, zit iedereen nauutlijk gezellig op de bank met en hapje en een drankje........en ikke zit achter mijn laptop Dus ik herken het helemaal! Ik ga zo gewoon voor mezelf een borrel inschenken en een zak chips uit de kast trekken
hier is de visite ook net weg! en ik vind t heerlijk, lekker even achter de pc, samen nog wat drinken. ik vind dat een zaterdagavond niet anders is dan een andere avond. en ik voel ook niet de drang om elke zateravond vol te plannen
Ow ja, ook zoiets! Doordeweeks en zondag vind ik het niet moeilijk om me aan mijn lijn te houden. Maar zaterdagaond MOET ik gewoon (mogen) snoepen van mezelf! Bizar...
Dat gevoel van "moeten stappen" heb ik ook lang gehad. Opeens was het over en nu geniet ik meer van etentjes met vrienden, dvdtje kijken en gewoon samen zijn met mn vriend. Heb soms het gevoel dat het hebben van een duk weekend een soort status symbool is voor hoe je in het leven staat. Als je weinig doet, stel je niet veel voor.... Maar daar trek ik me niets van aan!
Wij hebben het de laatste 2 jaar ontzettend druk in het weekend. Het begint al op vrijdagavond en eindigt op zondagavond. We zijn altijd weg, of er zijn mensen hier. Mijn agenda stond vol met afspraken, verjaardagen, meidenavondjes etc. De laatste paar weken hebben we iedereen afgezegd en zijn we echt aan rust toe. Gewoon gezellig samen thuis en onze eigen dingetjes doen. Wij vonden ook dat je het weekend gewoon veel gezelligheid moest hebben, lekker naar de film, hapje eten, vrienden. Maar nu vind ik (wij) het heerlijk om gewoon samen te zijn. Groetjes, Elvira
Ik had dat ook, dat er per see iets leuks op zaterdag avond moest gaan gebeuren. Nu ik zwanger ben ben ik eigenlijk bestwel blij dat ik lekker op de bank kan hangen!
Nou, dat gezellig samen zijn heb ik ook hoor. Wij zijn ook zeker niet elke zaterdag volgepland. Maar dan moeten we het ook gezellig hebben samen. Hahahahaha, doordeweeks vind ik het niet erg als mijn kerel savonds om half 11 in slaap dommelt op de bank, maar op zaterdagavond kan ik daar echt nijdig om worden! Hahahahaha, ooww ik voel me hoe langer hoe sneuer worden!
Whahahah, nee joh je bent echt niet sneu hoor. Nu is er toevallig een vriend van ons. Die stond onverwachts voor de deur. De heren zitten nu samen achter de Playstation 3. Wel lekker voor mij kan ik even forummen. Je hebt absoluut gelijk dat je het samen dan wel gezellig moet hebben. Ik kan het ook niet uitstaan als Albert op zaterdagavond op de bank in slaap zou vallen. Groetjes, Elvira
Hi meiden, Ik ken dat gevoel ook zo goed! En ook dat je inderdaad rot voelt als je niks hebt gedaan op zaterdagavond... Dat gevoel is de laatste maanden wel minder geworden, Ik werk zoveel doordeweeks dat ik het weekend redelijk moe ben Dus als ik een weekend niks heb, is dat nu ook wel eens lekker. Maar ik blijf het heerlijk vinden om lekker op stap te gaan, visite te hebben of lekker uit eten te gaan op zaterdagavond! En als ik thuis ben zoals vnvnd? lekker tv kijken, computeren en een lekker wijntje en idd SNOEPERIJ
Ik 'moet' niet beslist iets leuks te doen hebben op zaterdagavond, maar het is wel zo'n avond van áls ik iets wil doen kan dat mooi vanavond. Maar sneu is het niet hoor!
Ik probeer van iedere dag een klein feestje te maken hihi.... Als je diepe dalen hebt gekent, weet je hoe je alle prachtigs uit een dag kan halen! Of het nu zaterdag is of niet en of je nu iets specifieks te doen hebt of niet! Ik denk dat het zaterdagavond-gevoel meer een questie van gewoonte is. Zodra het weg valt mis je het!
Ik heb dat juist op zaterdagmiddag. Als ik dan niks leuks te doen heb word ik zeeeeer chagrijnig, en dan voelt het als een 'verloren weekend' :x
Mij boeit het totaal niet op welke dag ik iets doe of laat - zo kan een doordeweekse avond opeens laat en gezellig zijn en de zaterdagavond op de bank worden doorgebracht, of op het forum. Wijntje erbij, huispak aan... ik vind dat best. Wat ik wél heb, is het 'verloren' gevoel als het buiten mooi zonnig weer is en ik binnen heb gezeten (voor werk of andere verplichtingen.) Zaterdagavond... heerlijke avond!
ken het gevoel eigenlijk helemaal niet. Lig op zaterdag net als op alle andere dagen hooguit om 23.00 uitgetelt in mijn bedje.
Op zaterdagavonden hebben wij ook altijd een speciaal gevoel, omdat dan ons weekend samen begint. Voor mijn zwangerschap kookten we dan altijd lekker en namen we een heerlijk glaasje wijn erbij, wel of niet met vrienden, maar tijdens mijn zwangerschap werden het wat saaiere zaterdagavonden omdat ik natuurlijk geen alcohol mocht en snel moe was. Inmiddels is ons kleintje er en hebben we sinds twee weken weer ons heerlijke zaterdagavondritueel terug: kaasje, wijntje. En oh wat genieten we weer! Geen enkele avond van de week is voor ons dus zo speciaal als de zaterdagavond!
Ik ken het! Ik denk dat het bij mij een overblijfsel is van vroeger toen ik nog klein was... OP zaterdag avond na het douchen met een glas cola en chips op de bank tv kijken met papa! Groot feest... Doordeweeks kregen we echt geen chips en cola, nog niet misschien! Het "zaterdagavondgevoel" is wel wat minder geworden, maar dat komt ook omdat ik om het weekend moet werken,en dus of 's avonds niet thuis ben of de volgende dag vroeg op moet. Maar dat gevoel van iets missen blijft wel een beetje.
ik heb dit vroeger (ja ben nog jong maar probeer iets aan te geven haahaha) ook gehad met mijn ex. ik verveelde mij dood. nu met mijn huidige vriend hebben we geen tv aansluiting en echt we vervelen ons nooit! ook op zaterdagavond niet. door de weeks zijn we redelijk laat thuis dus dan is het koken en even een beetje opruimen. we hebben een hond dus elke avond maken we een wandelingetje met der. we huren vaak weekfilms maar deze krijgen we meestal niet eens allemaal bekeken in een week! verder sport ik 1 hele avond in de week minstens. het is heel gek maar ech we vervelen ons noot. op zaterdag gaan we meestal naar bandjes. een van onze vrienden is drummer van een ska en reggea band en de ander is manager van een andere band. we houden alles voor hen en ons zelf goed in de gaten dus. de laatste tijd gaan we ook vaak naar cabaret hier in de stad bij ons. binnen 5 minuten zijn we thuis. en anders komen er vrienden op bezoek. als we willen koken we voor ze en anders komen ze later. beetje kletsen en filmpje kijken. heel gezellig. nu hebben we nog geen kids want daar zijn we nog mee bezig en ik begrijp ook dat je beperkter ben met kids maar veel dingen kunnen we en gaan we straks nog gewoon doen hoor.
pffff gelukkig heb ik niet het idee dat ik wat MOET. Heb ooit eens een relatie gehad, waarbij ik doordeweeks mijn wederhelft nauwelijks zag en in het weekend moest 'ie dan vermaakt worden..... "wat gaan we DOEN?" 8) het gaat best nu..... chill !