ik ben het na vannacht helemaal zat. Die eindeloze nachtmerries. Heb hier al erg lang last van zelfs voor ik zwanger was, vandaar dat ik me topic hier plaats. Ik wil zo graag weten hoe ik het kan voorkomen, heb er alles voor over. Word snachts zovaak zwetend wakker van me machtmerrie, of me man die me wakker maak omdat ik hardop in me nachtmerrie ligt te huilen, en het ergste ik beleef ze zo werkelijk. Als iemand me pijn doet word ik wakker en lijk ik de pijn soms nog te voelen. Ook weet ik exact hoe ze zijn gegaan. Ik zal niet vertellen hoe en wat, de nachtmerries zijn omdat het gewoon niet normaal is. Voor het slapen gaan doe ik altidj rustig, ik drink niks meer. Eet niks. Lig niet te warm koude slaapkamer lekker dun dekbed, en gewoon dun shirtje aan. Ik kijk al geen nieuws meer, probeer nare dingen in de wereld te vermijden. Maar zelfs over de kleine dingen krijg ik al een nachtmerrie. Ik kan er momenteel niet meer tegen, vannacht een half uur na liggen huilen, ik weet dat het nep is. Maar ook weer niet. Omdat het vaak dingen zijn die ik heb gehoord of gezien, en dat komt dan in een nachtmerrie terug. Ik vraag me af of iemand het ook zo in een vrij heftige vorm heb, ik slaap momenteel er ook slechter door. Durf niet op tijd naar bed, bang dat me nachtmerrie te lang duurt enz. Ik sta open voor alle tips adviezen of wat dan ook. Wil zo graag eens een weekje lekker slapen, zonder die nachtemerries! Dus wie heeft adviezen enz? bedankt alvast
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik weet wel wat je bedoelt, ik heb ook weleens echt van die nare nachtmerries, en als je dan wakker wordt ben je nog zo bang en durf je niet meer te slapen. Soms denk ik weleens dat het misschien door de slaaphouding komt. vaak als ik op mijn rug lig, krijg ik nachtmerries. Ik hoop voor je dat het snel weer beter gaat en je weer lekker kan slapen. misschien helpt een kopje warme melk wel voor het slapen gaan
Je bent waarschijnlijk iets aan het verwerken. Ik heb weleens gehoord dat je een nachtmerrie helemaal uit moet dromen als het ware. Als je wakker wordt gemaakt schijnt het nog niet verwerkt te zijn. Maar wat je er echt aan kan doen....Ik zou willen dat ik je kon helpen. Heel vervelend voor je.
mischien is het beter om in jouw geval eerder proffesionele hulp te zoeken want een nachtmerrie kan je al eens hebben maar mag niet je nachten domineren. kan goed zijn dat je deze hebt door iets uit je verleden dat niet verwerkt is ofzo... mischien eens met je arts bespreken want gebrek aan voldoende slaap en zeker te weinig remslaap ondermijnt je gezondheid
hoi, Ik herken het wel :O( Misschien iets minder heftig maar vervelend genoeg om niet lekker te kunnen slapen en moe weer wakker te worden. Toevallig gisteren van VSM homeopathische slaaptabletten gehaald. (Na al vanalles geprobeerd te hebben). Ik moet zeggen da ik vanacht geslapen heb en niet weet of en wat ik gedroomd heb! Weet niet of het nu echt werkt maar ga vanavond nog eens proberen! Hopelijk heb je snel een oplossing
je hebt vast heel wat te verwerken. Maak je zoveel mee opdit moment dan? maak je je veel zorgen? Je droomt om dingen te verwerken van de dag namelijk. Ik heb verder geen tips.
ik heb ooit een inbreker betrapt en had daarna ook veel nachtmerrie-problemen. wat mij heeft geholpen is mezelf trainen in lucide dromen. het ging niet in een keer goed, maar het hielp echt. lees er hier meer over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom http://www.lucidedromen.nl/
Ik heb niet zoveel last van nachtmerries, maar wel van dromen. En als ik in die dromen veel moet lopen, dan ben ik 's morgens echt nog moe. En soms ook spierpijn... Ik vind die dromen ook zeer vervelend. Vaak kan ik overdag niet zeggen of het mijn droom was of dat iets echt gebeurd is. Ik heb dan ook heel veel déjà vues, maar vaak komen die dan uit mijn dromen denk ik. Ik heb er met periodes behoorlijk veel last van, nu op het moment weer minder. Kan ook niet achterhalen waar het van komt... Waarschijnlijk zal het verwerken van je gevoelens erin meespelen, maar vaak bij mij ook niet. Ik duim voor je dat je toch eens een nachtje goed kan doorslapen, want het is zo heerlijk nu in bed met het frisse weer.
het gekke is het zijn gewoon normale dingen wat word omgezet in nachtemerries. Okee ook dingen uti het nieuws net zoals in het kinderdagverblijf drama in belgie, daar heb ik nog nachtmerries over. Maar dan op een andere manier. Dus dan gebeurt het met mezeld zal maar zeggen. Of toen met dat ijs buiten nachtmerries dat je eigen kind door het ijs heen zakt en dat je ze onder het ijs ziet. Maar ook gewoon normale dingen zoals ik boodschappen gaat doen, en dan in me nachtmerrie ga ik boodschappen doen en dan gebeuren de engste en gekste dingen. Terwijl ik er zo min mogelijk allemaal aan probeer te denken zal maar zeggen. zelfs van een kindertekenfilm kan ik nachtmerries krijgen. Het is erg vervelend, vooral nu ik zwanger ben is het helemaal erg. Nachtmerries over de engste dingen wat er met me kindje gebeurt enz.. Sorry voor de verhalen maar probeer het beetje uit te legegn zal maar zeggen. Loopy bedankt ga het eens lezen die links.
Misschien vind je dit een stomme vraag maar: Lees je veel enge boeken of kijk je naar enge films? Ik las vroeger veel boeken van stephen king en keek vaak horror films, maar dat blijkt dus niet goed te zijn voor mijn levendige fantasie hihi..ik had altijd nachtmerries! Ben gestopt met de enge boeken en kijk geen enge films, en geen nachtmerries meer! Maar als moeder zijnde maak je je zowiezo extra zorgen en heb je extra angst voor heel veel dingen...komt me ook heel bekend voor. Misschien een tripje naar de huisarts, die kan je vast wel helpen. Je moet je er in ieder geval niet voor schamen want je bent echt niet de enige!
ik had het er net met mijn moeder over omdat zij dit ook heel erg heeft! Haar droom kan beginnen met een verjaardagstaart ( iets vrolijks dus!) maar neemt altijd een enge vreemde wending. Mijn moeder en ik hebben dit allebei. Misschien bij jou ook? Ik weet niet of het iets is wat in de aard van bepaalde mensen zit ofzo. Iemand heeft mij wel eens vertelt dat het vaak een vorm van angst is.
is inderdaad dingen die leuk zijn kunnen in een vervelende nachtmerrie uitkomen. En enge films kijken doe ik al paar jaar niet meer, inderdaad uit angsten. Boeken lezen durf ik ook niet meer, want heb een keer een boek gelezen en in een nachtmerrie nabeleefd. Veel mensen verklaren me vaak voor gek, als ik vertel wat ik droom kom het zo raar over altijd. als het blijf aanhouden zal het dan gek zan dat ik naar me huisarts of iets bel? want als het blijf dan ben ik bang dat ik er straks kapot aangaat. heel raar maar toch
Ik heb wel eens gelezen dat het verschillende oorzaken kan hebben. - Gebrek aan energie zou een oorzaak kunnen zijn - Problemen waar je mee bezig bent - op je rug slapen - op een aardstraal liggen enz. enz. Als je voor jezelf alles al hebt geprobeerd en weet waaraan het niet kan liggen dan zou ik zeker de huisarts overwegen! Bij mij kijken ze ook altijd vreemd op als ik vertel ( heel soms) wat ik heb gedroomd. Mijn moeder durft het vaak niet te vertellen omdat ze zegt dat het te belachelijk voor woorden is wat ze droomt maar wel doodeng. Schaam je vooral niet!