Arme Huug. Hij heeft vele talenten maar een technisch inzicht is daar niet een van. Toch wilde hij het vanavond (inderdaad, op donderdagavond om 21:00 uur..) weer eens proberen. Hij wilde bewijzen dat hij ook een echte man is en best zelf kan klussen! Dat het heus niet aan hem lag dat het plankje boven de televisie hartstikke scheef staat. Of dat de glazen platen tussen onze 'zet-zelf-in-elkaar' tafel er bij het minste tikje tussenuit donderen. Een nieuw project was ook al uitgezocht: de mengkraan van de douche moest worden vervangen. Dus om mij te verrassen toog hij naar de Praxis en liet zich daar voorlichten. 'Ja hoor meneer, het is heel simpel!'. Met een voldaan gevoel ging hij naar huis om daar, terwijl ik nog bij mijn orkest zat en dus van niets wist, optimistisch de klus te gaan klaren. Het zat alleen een klein beetje tegen. Het begon met de bouten van het koppelstuk die niet los wilden. 'Ja, ze zijn er ook wel scheef opgezet', aldus Huug. Maar na veel wrikken en gesjor en 26 krassen op het net nog nieuwe koppelstuk later, lieten de bouten gelukkig los. Ik, inmiddels vroeger dan gepland thuisgekomen, en verbaasd over dit ietwat overmoedige initiatief (lieverd, zou je dat nou wel doen? kun je niet beter mijn vader laten kijken?) wachtte geduldig maar angstig op de bank af. Na het zoveelste gekletter van een waterpomptang op de badkamertegels vroeg ik poeslief: 'lukt het, schat?'. 'Ja hoor', zei mijn held enthousiast!. Gelukkig. Zie je wel, hij kan het wel, ik had hem onterecht verkeerd ingeschat. Totdat mijn lief het water weer aansloot. En acuut al het water, wat toch echt uit de douchekop zou moeten stromen, met een noodgang uit het koppelstuk kwam gespoten. Paniek. En een fikse deuk in het ego van mijn man. Onder lichte dwang van mij (echt schat, je moet nu stoppen, draag het alsjeblieft NU aan mn vader over) heeft hij beteuterd zijn schoovader gebeld. Of hij, inmiddels 22:00 uur 's avonds, na zijn avonddienst nog even bij ons langs wilde gaan. Mijn vader is de beroerdste niet (en ook niet vies van wat leedvermaak) en kwam dan ook snel aan om te kijken waar het precies was misgegaan en of een en ander nog te herstellen was. Maar helaas, de boel is lek. Er zit een gat in. Gemaakt door het gesjor en getrek aan de bouten. Hugo kende zijn eigen kracht niet, heeft té hard getrokken. We kunnen nie meer douchen nie. En ook niet meer plassen nie. Want het water kan nu even niet meer worden aangesloten. Morgenochtend komt mn vader weer langs om de boel te repareren. Mijn man. Hij is niet technisch. Maar sterk is hij wel.
en hij bedoelde het goed gelukkig heb je wel een handige vader en is het euvel straks vast opgelost. stel je voor als die ook nog eens net zo handig was geweest. dan had het een duur grapje kunnen worden ach misschien moet ie toch maar liever gaan puzzelen als jij een avondje weggaat.
Hihi, ja, dat komt eigenlijk omdat ik gisteren in eerste instantie dus wél best pissed was. Maar ik vond het ook een beetje zielig hahaha. Dus ik heb me vermand en hem gesteund
Gelukkig heb ik wel een kerel die heel technisch is.....hij draait zijn hand nergens voor om of hij maakt het wel even. maar ik vind je verhaal echt fantastisch! Met mijn levendige fantasie, zie ik al voor me in een comedy serie. GEWELDIG!
hahah fantastisch verhaal! Ik zag het al helemaal voor me! Gelukkig heb je een handige vader die het weer kan maken
fantastisch !..dacht even dat mijn man er een tweede vrouw op na hield hahahah hier altijd uiteindelijk de vakman moeten bellen..zucht...
Fantastich... Ik heb ook zo'n vent hoor... Boekenkastje inelkaar en dan de planken met de lelijke kant naar voren... kranen en dergelijke bel ik op voorhand mijn vader al voor haha
hahaha prachtig dat ze het erger kunnen maken dan dat het was gelukkig heb ik een aardig goede klusser
Geweldig verhaal! En zo herkenbaar (nee niet mijn eigen vriend die is gelukkig wel erg handig) ik werk in een bouwmarkt en hoor vaak van dit soort verhalen! Af en toe erg lachwekkend! Maar ze proberen het in ieder geval! En kun je alweer douchen en naar het toilet!
SUPER verhaal! Gelukkig woon ik samen met een timmerman, alleen werkt hij nu als glazenwasser wat ook erg handig is!
Aah, das wel lief. Minder natuurlijk dat het resultaat niet helemaal was als gewenst, maar de intentie was goed! Zou ook wel echt iets voor mijn man zijn... hahaha
haha, arme man van jou, wat zal ie teleurgesteld zijn geweest. wel onwijs lief dat hij jou ermee wilde verrassen. mijn lief zou zich er niet aan wagen; die weet dat zijn talenten niet bij doe-het-zelven liggen. die begint daar dus nie aan nie! sterkte, hoop dat je gauw weer van je sanitair gebruik kunt maken.
We kunnen weer douchen Mijn paps heeft de boel gemaakt. Maarreh.. De douchekraan zit nu ondersteboven hahahahahaha. Ach ja. Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
Haha, nou ja, ondersteboven, als het nu maar werkt! Ik moest erg lachen. Hier een man die het op zich wel kan, maar eerst doet en dan denkt... Vaak gaat er bij het maken van het een weer iets anders kapot ofzo. Wat voorbeelden: De zijkant van het bad betegelen, zonder de vloer af te dekken, waardoor de halve badkamervloer onder de lijmresten zit, die er met geen mogelijkheid meer af gaan (dus ik heb er maar een badmatje over gegooid). Laminaat verkeerd uitgemeten, waardoor er rondom ontzettend veel ruimte bleef en ik met plinten heb moeten toveren om het weer uit het zicht te krijgen. Tussen de vloerbedekking en het laminaat een afdekplintje maken, bij het boren gaat hij langs de vloerbedekking, er blijft een draadje om de boor hangen en binnen no-time, roetsssssj, een heel stuk vloerbedekking eruit. Het vlizotrapsysteem wat er in de vliering zat vond hij te lelijk, hij heeft er een nieuwe trap ingezet, maar werkelijk, dit ziet er echt niet uit. Ik heb hem nadat hij met Pasen (gelukkig konden we viavia nog een loodgieter krijgen) door onze gasleiding heeft geboord, maar zo'n apparaatje voor zijn verjaardag gegeven, wat aangeeft waar leidingen zitten. Verder koopt hij bijv. teveel spullen (tegels etc.) en raakt dan de bon weer kwijt, waardoor we er nog maar weinig mee kunnen. Afgelopen zomer had ik de buitenboel geschilderd, maar hij vond dat ik een kozijn niet netjes had gedaan en had zonder het te zeggen alles buiten helemaal kaalgeschuurd...vervolgens heeft het er weken zo bij gestaan, want het hield niet op met regenen. Toen heeft hij zelf opnieuw geschilderd en nu zitten er bubbels in de verf! Eerlijk is eerlijk, hij heeft ook een hoop dingen wel goed aangelegd (we hebben werkelijk dit halve huis zelf verbouwd en bijna alles vervangen, het was nogal uitgewoond), maar een hoop zou beter gaan als hij wat beter voorbereid te werk zou gaan. Mijn schoonfamilie zegt altijd 'fijn dat je zo'n handige man hebt', ik grijns dan alleen maar. Mijn opa was timmerman, dus we waren ook wel verwend.