Valentino klinkt dat 'aso'

Discussie in 'Babynamen' gestart door Missprincesa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    we zijn er zelf ook heel tevreden mee :) maar smaken blijven verschillen natuurlijk, gelukkig ook maar :)

Ro.han Ma.teo Se.bastian (ook nog een 3e naam ja :p), ben de naam steeds aan het herhalen, het is ineens een stuk echter nu we helemaal uit de naam zijn.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lollig! Smaken verschillen maar Sebastian vind ik ook heel mooi. Misschien als eerste naam??? :D ;)

Heb ooit een jongetje leren kennen die zo heet en oa 1 van de artsen waar ik mijn dochter aan te danken heb heet zo. :D

3. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, hoop dat hij zijn naam eer aan doet dan :p

4. miss mexx

miss mexx Actief lid

26 feb 2013
    412
    0
    0
    Ts rohan matheo Sebastiaan prachtig niks meer aan doen!!

Voor de rest voel me niks niet meer of minder dan jullie maar mijn kids beledigen gaat te ver!

5. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je

Voor de rest kan ik me je reactie wel een beetje voorstellen, maar het is niet persoonlijk naar jouw kinderen gericht, zelfs als het over hun namen gaat :)

6. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Een lager sociaal niveau? We zijn toch allemaal mensen, en niemand is minder als een ander? Ik ben echt allergisch voor dit soort uitspraken !!
    Ik en mijn dochter zijn ook bestempeld als "laag opgeleiden" omdat wij een Y in onze naam hebben. ;)
    Waar gaat het over he?

Ik vind het een leuke naam ts. Vind Valentino wel leuker als Mateo, maar Mateo staan leuker bij de andere namen.

7. soeee

soeee Niet meer actief

Ja bizar hè? Geef mij dan ook maar een stempel, want ik heet S.uraya (zit dus ook een 'y' in). Ben ook erg laag opgeleid, HBO Verpleegkunde :)

8. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Prachtige naam!!!

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik reageerde trouwens nog op Rohan Valentino maar ik zie dat die naam van de baan is hihi!

De andere naam vind ik niet mooi.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jij bent ook errug aso:D

11. adi

adi Niet meer actief

Je moet maar denken dat mensen die dit soort vooroordelen uit een naam denken te halen, toch kampen met diepere issues rondom eigenwaarde. Ik zou me er niet over opwinden.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Mooi!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben het met je eens!
    Bijna jammer dat onze dochter geen jongen was, dan had hij nl ook een naam met een y erin gehad. Prachtige, heel oude Schotse/Welsh naam. Maar voor sommigen ook een reden om te denken dat hij dan wel uit een minder milieu zou komen.
    Dat denken mensen toch al, zowel mijn vriend als onze zoon hebben een engelse voornaam en oerhollandse achternaam. Vinden sommigen ook een teken van een lagere sociale klasse. Weten zij veel dat zowel in zijn als in mijn familie al generaties lang engelse voornamen voorkomen, al in de tijd dat het nog chic was.
    Nou zijn wij allesbehalve 'aso' (vind ik zelf :D), dus we hopen bij te dragen aan een andere beeldvorming bij dit soort namen.

Sommige opmerkingen vind ik ook op het racistische af. Er zijn van die namen die juist populair zijn onder Antillianen of Surinamers bijvoorbeeld. Wat is daar dan 'aso' aan? Moeten mensen hun afkomst verloochenen omdat ze hun kind anders een stempel geven?
    Dat soort vooroordelen maken het haast noodzakelijk om anoniem te solliciteren. Bah.

14. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Dit slaat nergens op. Ik zou nooit iemand veroordelen op zijn of haar naam, maar daarom heb ik wel bepaalde associaties bij bepaalde namen. En je kan het er mee eens zijn of niet, maar sommige namen komen eerder bij bepaalde types mensen voor. Als ts Valentino een mooie naam vind, moet ze die zeker geven. En zodra haar zoontje Valentino heet en absoluut niet overeenkomt met de associaties die mensen hebben zijn mensen die associatie al snel vergeten.

Maar als je een mening vraagt dan krijg je een mening.

Vind Rohan Mateo trouwens leuk!

15. adi

adi Niet meer actief

Je spreekt jezelf alleen nogal tegen vind je niet?

Bij welk 'type' mensen komt bijv zo'n naam voor?

Heb je ooit over gedacht dat mensen gewoon hun achtergrond meegeven aan hun kind? Net zoals TS, haar kind heeft latijnse achtergrond. En dat is geen 'type mens', wat jij ook daaronder verstaat.

En volgens jou moet dus een Latijns iemand eerst bewijzen dat hij geen 'aso' is, zodat JIJ jouw associatie/ vooroordeel kunt vergeten? En dat vind je nog normaal ook?

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Precies...

17. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wie/wat is dat "bepaalde type" dan?

18. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ach kom op, ik denk dat de meeste mensen een ander beeld hebben bij een Anne-Fleur dan van een Shenaya en hetzelfde geldt voor een Lodewijk en een Djevano. Klopt dat beeld altijd? Nee, dat hoeft absoluut niet. Zolang je iedereen gelijk en met respect behandelt zie ik het probleem niet en spreek ik dus ook niet over veroordelen, ik keur iemand immers niet op naam af.

19. Bri

Bri Niet meer actief

We hebben vast allemaal beelden bij bepaalde namen. En zolang je daar geen negatieve oordelen aan koppelt (en wat is 'aso' anders dan een uiterst negatief oordeel?) is daar niet zo heel veel mis mee.

Wat mij stoort is dat namen die vooral voorkomen bij niet-Westerse allochtonen, hier vrij snel het predicaat 'aso' krijgen. Vandaar mijn opmerking dat ik het soms op het racistische af vind.

20. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Er "negatieve" oordelen aan koppelen is denk ik niet iets wat je bewust doet. Je hebt een bepaalde associatie bij een naam. Ik noem Johnny & Anita als voorbeeld..

Maar het ligt eraan wat je daarmee doet, keur je iemand daarom af? Behandel je iemand daarom op voorhand anders? Dan ben je fout bezig.

Deel Deze Pagina