Nou nou wat een discussie weer! En niet echt slim van ik-weet-niet-meer-wie om de namen van haar zonen hier neer te zetten en om reacties te vragen. Mijn zoontje heet Kenji, en ik weet ook dat sommige dat een aso-naam vinden, maar wat boeit mij dat? Nou moet ik eerlijk zeggen dat de volgende ook echt geen Shania, Sylvana, Deveny of Dylano en Renaldo gaan heten. Ja, ik heb associaties bij die namen, en nee, ik vind die namen ook niet mooi.
Jeetje, ik heb wel een hele discussie ontlokt met mijn topic. Ik hou trouwens ook van meisjesnamen die eindigen op een a, vaak wel kortere namen, ik zal wel middle class zijn Wat betreft beeldvorming, dat speelt volgens mij met name als je een kind niet kent. Zodra je een kind kent, past een naam zich daarop aan. Zo werkt het tenminste bij mij zo, als ik een kim ken die bitcherig is, dan wordt kim voor mij een bitchy naam. Ook als ik.later de naam kim voorbij zie komen, maak ik eerder een bitcherige voorstelling dan bijv. van een maartje, want maartje was een heel lief meisje. Ik zou het wel heel erg slecht (aso) vinden als je daar naar handelt. Wat dat betreft kun je je beter bewust zijn van je eigen vooroordelen denk ik. Wat mij betreft zit er wel een groot verschil tussen aso en sociaal-economisch lager. Aso komt door een bepaald type gedrag en niet door je hoeveelheid geld en/of opleiding).
Eeeeh...jawel.. Leuk dat ik je aan het lachen maak maar het zijn gewoon keiharde feiten en geen denkwijze. Er zijn ontelbare onderzoeken naar gedaan,daar kun je niet omheen. Top 20-namen worden over het algemeen trouwens het meest gegeven in de "middenklasse". De echte "upperclass" kiest doorgaans voor namen die eindigen op een 'e' of Franse namen zoals Eloise,Juliette en Didier. Namen eindigend op een 'a' worden juist weer vaker gegeven in de lagere sociale klasse (uitzonderingen daargelaten,er zijn ook chique namen die eindigen op een 'a'). Het maakt mij allemaal geen bal uit hoe iemand heet en iedereen is voor mij evenveel waard maar de feiten liggen er nu eenmaal..
Francesco, Aurelio, Bruno, Romeo. Ik vind Valentino trouwens niet meteen aso klinken, iets wat ik met van die Amerikaanse spelfoutnamen eerder heb. Is denk ik eerder de uitstraling dan de naam die een Valentino wel of niet aso maskt.
Ik kende de naam Savinio niet, maar dat vind ik een heel mooie naam! Echt heel mooi! Verder, ik ben allergisch voor dj in een naam (behalve als het echt hoort zoals bij Django), en ik vind Raymundo mooier. Maar 't past mooi bij elkaar verder.
Dat klinkt mooi samen (al blijf ik Valentino mooier vinden dan Mateo), en wie weet tegenwoordig nog wat RMS betekent? Je gaat het toch zeker wel goed op z'n spaans schrijven, dus Sebastián?
Fatima is niet alleen maar een moslimnaam he! Sinds de Mariaverschijningen in Portugal is het ook een naam die vooral wat serieuzere katholieken graag geven.
Dank je wel dirksmana, djamano schrijf je bij ons net als django dus echt met dj en raymundo is Ramondo wel vanaf geleid hij is vernoemd naar mijn vermoorde neef. Django is een Sinti naam djamano is een naam die zowel bij de sinti's als bargoense mensen voor komt Dat betekend dus niet dat wij per definitief aso zijn. Ja wij leven wat anders dan sommige mensen maar toch doen mijn man en ok onze kinderen opvoeden op de manier die wij passend vinden en niet hoe de meeste mensen van de woonwagen het graag zien Ik kan echt zeggen dat onze kinderen normen en waarden aangeleerd krijgen en wij werken netjes voor ons geld, geen rare inkomens hier dus haha
Mijn naam eindigt op een e! Hoera ik behoor tot de hogere klasse! *sarcasme uit* Zo... Ik ga me klaar maken voor m'n schoonmaak baantje
Ik blijf mijn Valentino mooi vinden niks geen laag sociaal milieu... 2 van mijn knullen volgen havo/vwo studie zitten op voetbal ga zo maar door..!! Kortom vind het nog altijd een vooroordeel maar ja ben zelf geen persoon die mensen op wat voor front dan ook veroordeelt...
Maakt dat wat uit dan agter? Als ik daar nee neer zet, wat zeg je daar dan op? En wat als ik er ja neer zet? Om eerlijk te zijn ja, maar wij wonen niet meer in een wagen maar gewoon net als de meeste anderen in een huis. Geeft het nu een ander beeld? Of krijg ik nu al die vooroordelen weer over mij heen?
Toen ik in een latere reactie zag waar je vandaan kwam dacht ik al dat de Dj in je zoons naam ook gewoon zo hoort. Er zijn minder dan 5 Savinio's in Nederland zag ik bij het Meertens Instituut, bijzonder dus! Als je gast doorspitten blijkt de naam zelfs roots in het oude Rome te hebben. Over chique gesproken! Trouwens, bij aso is een kamp nou niet bepaald het eerste dat bij me opkomt hoor! Dan denk ik eerder aan, je kent ze wel, bankzitten, sjek roken, bier drinken, meer aandacht voor zichzelf dan voor hun kind, vooral niet werken, laat staan vrijwilligerswerk...
O en missy i love Valentino!! En ja ons meisje zal ook een naam krijgen met een speciale betekenis voor ons, het zal ook weer een naam worden die misschien met het lager sociaal milieu geassocieerd zal worden maar zolang wij weten dat onze kinderen het goed doen op school en geliefd zijn in de buurt wij geen klachten horen van de mensen in de wijk en nooit geen politie aan de deur hebben, ga ik er vanuit dat we het zo slecht nog niet doen
Ook dat zijn mensen die wel tot ons "volk" behoren maar kinderen staan bij ons op nummer 1 Verder vind ik ieders leven bijzonder en hoop nu toch echt duidelijk te maken dat ik niet oordeel over een naam Vind Olivier Julia Sophie en noem maar op prachtig!! Maar het past gewoon niet bij ons.
Voor ons zijn de namen net zo speciaal en bijzonder als jullie kids hun namen, je kiest ze uit liefde