Valentino klinkt dat 'aso'

Discussie in 'Babynamen' gestart door Missprincesa, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss mexx

miss mexx Actief lid

26 feb 2013
    412
    0
    0
    Zo en nu heb ik denk ik mijn standpunt wel duidelijk gemaakt haha

Bij ons zijn deze namen gewoon normaal
    Ik kijk niet naar huidskleur of afkomst maar naar hoe iemand is

Dames geniet van jullie dag ik ga de mannen hier naar school brengen en dan lekker met de kleinste naar het park

2. miss mexx

miss mexx Actief lid

26 feb 2013
    412
    0
    0
    Kreeg deze net van mijn man, post hem toch maar ff

3. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    We twijfelen nog een beetje over de spelling, wij spreken het in ieder geval uit op z'n Spaans, maar ik vind in Nederland zo'n accent in de naam eigenlijk nogal lastig. Mensen (in Nederland) gaan dan ook vaak twijfelen over de uitspraak en zullen ze het waarschijnlijk alsnog fout doen. In man z'n land spreken ze het toch vanzelf wel goed uit. Twijfel dus nog :)

Als je het over de afkorting RMS denkt, heb je het dan over de Titanic, want dat was zelf het enige wat ik kon bedenken, maar vind ik geen probleem. Is er nog iets anders waar het voor staat?

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    RMS is toch dat van de Molukkers, eigen staat enzo?

5. miss mexx

miss mexx Actief lid

26 feb 2013
    412
    0
    0
    RMS is idd van de Molukkers het is hun status

6. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die wel eens eerder op facebook langs zien komen, maar ik vind hem toch niet zo lekker overkomen. Kan het niet zo goed uitleggen, maar alsof er een goede reden moet zijn dat je dik/lelijk/anders bent.

Het ligt er zo dik bovenop dat het bijna lijkt alsof er wordt gezegd 'dus hij/zij is anders dan die andere dikke/lelijke/sletterige mensen ook al zie je dat niet aan hun af'.

Verder ben ik het helemaal met je eens hoor, iedereen is gelijkwaardig en het is jammer dat mensen elkaar zo in groepen indelen, maar het gebeurt wel (ook door mij).

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh...uh...dat wist ik niet. Nou ja, dat vind ik ook geen ramp :D

Of kan ik dat vergelijken met ETA ofzo? Nee toch?

8. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    RMS etc whatever we zijn allemaal mens..!! Laten we vooral mensen in hokjes plaatsen ^^

9. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, dat is ook zo.

Toch zal ik mijn kind geen namen geven met de letters S.S. of K.K.K. ofzo...

10. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Haha nee ik ook niet heb ook zeker wel nagedacht bij namen waarop ze met afkorting bijv niet gepest konden worden...

11. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Ik vind de namen zowel Valentino al Mateo erg mooi. En ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar die aso associatie vandaan komt.

Toen ik bijna 12 jaar gelden zwanger was en mijn dochter werd geboren heb ik haar een naam gegeven die toen heel veel voorkwam. Ik heb toen gekozen voor die naam omdat het een mooie naam is vind ik dan. Nu bijna 12 jaar later is die naam in ene een aso naam nou het zal wel hoor.
    Wat ik hier mee wil zeggen dat wat nu een aso naam is of in de top 20 staat niet in ene over 12 jaar een aso naam kan zijn.
    De naam van mijn dochter stond namelijk toen ook in de top 10 van namen voor meisjes.
    Kortom lekker doen waar je je eigen goed bij voelt en laat iedereen in zijn waarde.

12. Bri

Bri Niet meer actief

RMS = Republik Malukku Selatan, oftewel de maleise naam voor Republiek der Zuid-Molukken.
    Ik zou ze niet per se vergelijken met de ETA, al zijn er uit naam van de Molukse vrijheidsstrijd wel vreselijke dingen gebeurd (bijvoorbeeld een treinkaping, gijzeling op een school). Maar er zitten altijd meerdere kanten aan. Misschien zijn oudere mensen in Drente (waar die kaping en gijzeling hebben plaatsgevonden) er gevoelig voor, de rest van NL is het haast vergeten. Of het in Indonesië heftige gevoelens oproept weet ik niet, en ook niet of je ooit moeite zou kunnen krijgen om dat land in te komen met deze voorletters.

Ik zou die voorletters wel gebruiken als dat dé namen voor mijn kind zijn. Sommige Indonesiërs zijn toch al niet gek op mijn voorouders...

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou dan zal mijn zoontje ook wel een aso zijn en mn tweede ook :D

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh dat soort mensen vind je bij ieder volk!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry dat ik me ermee bemoei, maar ik vind je echt fel reageren naar Agter.
    Ze stelt gewoon een vraag en je schiet meteen in de aanval.
    Je begint zelf met de namen van je kinderen op het forum te zetten, je vraagt zelfs om de meningen van anderen.
    Dan moet je er ook niet over blijven doorgaan, je punt is nu wel duidelijk.

16. Sophie201112

19 apr 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de discussie nu even zitten volgen hè, en het valt me op dat je erg over wij en zij praat.
    Je zegt alles en iedereen gelijkwaardig te vinden, maar besef je wel dat onderscheid begint met wij/zij-denken?

17. miss mexx

miss mexx Actief lid

26 feb 2013
    412
    0
    0
    Ik denk dat als iedere steen omgedraaid wordt er wel een olifant onder vandaan komt

Nogmaals IK heb GEEN oordeel over iemand zijn of haar naam

18. miss mexx

miss mexx Actief lid

26 feb 2013
    412
    0
    0
    Fel? Dan weet je niet hoe ik echt kan zijn als ik fel ben

Niemand noemt de namen van mijn kids een grapje dat is discriminatie!

19. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Dat is geen discriminatie, maar een kwestie van smaak over een bepaalde naam, en smaken verschillen.

Je vraagt zelf om meningen maar als de mening je niet bevalt schiet je ze af....

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Die mening kan op normale toon gegeven worden. De reactie van Agter was behoorlijk denigrerend. Ik vind ook niet alle namen mooi, maar ik zal nooit zeggen dat dit 'zeker een grap is'

Deel Deze Pagina