Als je zomaar in een keer gestopt bent met temazepam en oxazepam, terwijl je dat jaren hebt geslikt, vind ik het niet gek dat je nu niet goed kan slapen. Ik zou overleggen met de arts die je de temazepam en oxazepam voorschrijft over een afbouwschema. Daarnaast zou ik niet meteen op zoek gaan naar andere middelen, maar je lichaam even de tijd geven om aan de nieuwe situatie te wennen. Het zal even tijd kosten om weer te stabiliseren.
nee niet afgebouwd maar gestopt, even een paar dagen kiezen op elkaar zeg maar. wietolie geprobeerd daar slaap ik als een blok van. enige nadeel dat ik van 1 druppen ook echt al een heel stoned gevoel krijg. en dat vind ik niet fijn.
Magnesium gebruik ik al dagelijks voor gespannen spieren (magnesium citraat) vitamine D is onlangs getest. Was 65 = goed maar mag wat hoger.
Na 4 jaar zeer slecht slapen na de komst van de kinderen slik ik nu sinds 2 weken melatonine. Ik functioneerde totaal niet meer door het slaaptekort en ik was daardoor niet te genieten. Het werkt bij mij heel goed, ik val nu veel sneller in slaap en ik slaap beter door. Nu ik hier lees dat het niet zo onschuldig is ga ik het dus flink minderen. Ik slik het nu elke avond.
Geef je melatonine aan je kinderen? Misschien is het goed om die radarlink eens te bekijken die iemand hier s plaatste, het is niet zo onschuldig.
Maar als dat je insteek is, waarom ga je dan binnen een paar dagen al op zoek naar een substituut? Want hoe je het ook wendt of keert, het is weer een chemisch middel om je slaap te beïnvloeden, terwijl je daar nou juist vanaf wilde...
Ja. Ik denk twee keer per jaar op een lange vlucht. Speciale kinder melatonine. Denk dat het wel meevalt met hoe slecht het is.
ik ging er eigenlijk vanuit dat dat valeriaan en melatonine juist niet chemisch maar plantaardig is... en vast minder sterk aangezien het zonder recept verkrijgbaar is.
Ik vind melatonine niet iets wat je zomaar ff moet slikken. Als je dat wilt slikken, moet je eerst goed laten onderzoeken of je er een tekort aan hebt. Dus door bloedonderzoeken op diverse tijden. Melatonine ia niet iets wat je zomaar zelf gaat doseren. Ik zou persoonlijk in gesprek met je arts overleggen wat in jou geval slim is. Ook valeriaan zou ik niet zomaar gaan gebruiken. Eerst uitzoeken waar het probleem ligt en dan het probleem aanpakken. Niet zomaar allerlei dingen proberen. Sterkte!
Ik gebruik alleen melatonine als ik nachtdienst heb ( dus ongeveer 8 keer in de maand ) Hierdoor slaap ik gewoon net iets beter en functioneer is s'nachts beter. Kom heel makkelijk weer in mijn ritme en gebruik het echt niet buiten de nachtdiensten om
als je de legale wietolie hebt, kan je er onmogelijk stoned van worden. De waardes die legaal in wietolie mogezitten(THC vooral) zijn veel te laag om daar werking an te voelen.
Nee ik had niet via de winkel. Een kennis produceert zelf (ivm kanker) en die heeft een flesje voor me gemaakt. maar die uit de winkel zal ik dan eens gaan proberen.