wat is een leuke huwelijksreis bestemming? het is voor 8 dagen en onze kinderen van 4 en 9 gaan mee. we houden niet van elke dag strand willen juist ook wel veel uitjes doen in de omgeving. periode volgend jaar mei. ik denk dat hele verre bestemmingen afvallen omdat we maar een week hebben in de mei vakantie. of is dat wel te doen? andere optie is wachten tot de zomervakantie maar dan betaal je denk ik super veel.
Met de info die je geeft zou ik Curaçao boeken. Zon, zee, strand maar ook ontzettend veel te doen. En erg leuk voor kinderen. Curaçao kan prima voor een weekje.
Één van de Griekse eilanden? (Rhodos, Zakynthos, Kreta) Niet te ver vliegen maar ook leuk met kinderen; Mallorca. En gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Misschien de Azoren of Madeira? Niet heel stabiel qua weer, maar ik heb gehoord dat het heel mooi is.
In de meivakantie kan het weer in zuid Europa nog wisselvallig zijn en zijn zwembaden vaak nog te koud (tenzij verwarmd). Dan moet je minimaal naar de canarische eilanden gaan. Je zou ook kunnen kiezen voor Kaapverdie, zuid afrika of de caribbean. Voor jullie huwelijk kan je trouwens een extra vrije dag aanvragen op school voor de kinderen, dagje eerder of later vertrekken kan soms veel geld schelen.
Met zn viertjes mag je dan wel een flinke zal geld meebrengen. Ik ben me echt kapot geschrokken van de ticketprijzen die kant op. Hier voor volgendjaar feb 1000 euro pp kwijt en dan vliegen we op de goedkoopste dagen. En nog niet eens een stoel keuze gemaakt. Als je het aandurft is egypte een mooi land. Maar goed politiek niet 100% stabiel. Griekenland is ook prachtig maar misschien qua weer nog wat mwa in die tijd.
Ik zou misschien net naar het Noorden trekken, Zweden, Noorwegen ofzo. Zo een beetje een once in a lifetime. Misschien zelfs nog het Noorderlicht zien. Zal dan geen luier zon vakantie zijn maar wel eentje die bijblijft denk ik.
Curaçao kan prima in een week hoor, eventueel vrijdag al vertrekken en zaterdag/zondag terug! Hebben wij ook weleens in de meivakantie gedaan, een weekje. Was heel erg leuk! Echt genoten. Mooi weer, prachtige stranden. Maar ook andere eilanden in de Cariben zouden kunnen. Dominicaanse republiek bijv. in Europa zijn de Canarische eilanden leuk, en al lekker weer. Bijv. Tenerife, mooi wandelen, aan de kust of bij de teide. Loro parc. zuid spanje (sevilla of malaga), of italie, kust onder napels. Dorpjes, mooie natuur, wandelen. Naar het noorden kan ook, maar je zit dan wel een beetje in zo’n overgangsperiode, hier en daar nog wat sneeuw, of smeltende sneeuw. Maar nog niet overal goed toegankelijke wandelpaden.
Bedankt voor de tips, curaçao al eens geweest dus denk dat het iets anders wordt. van de canarische eilanden wat is dan het leukste eiland denken jullie? en griekenland dus toch niet zo warm nog in mei? kaapverdie ga ik ook nog eens naar kijken..
in mei begint het probleem is een beetje dat de meivakantie tegenwoordig al op 20 april onderhand begint en maar 1 week in mei is.... Je moet dan echt geluk hebben met net een warme periode daar (zoals ook wel eens in nederland in mei een mini hittegolf) . We gaan zelf wel naar kreta volgende week - op hoop van zegen 5 jaar geleden hadden we mazzel met het weer... en was het heerlijk. Nu lijkt het niet veel anders dan ze hier voorspellen. En dan is Kreta nog één van de zuidelijkste eilanden. Op de ionische eilanden heb je nog minder kans op warmer weer. Ik hoor overigens veel scholen die volgend jaar een week vrij hebben in Juni - daar zou ik ook zeker eens naar informeren dat bied namelijk ook opties denk ik. Wel voorseizoen prijzen - maar wel beter weer zonder heel ver weg te moeten.
Volgend jaar is de officiële meivakantie vanaf 27 april 1 week Dus dan ligt het aan de school of het ervoor of er na ia Gezien hemelvaart ook vroeg is wellicht dat de school erna kiest