Goede avond, Mijn lieve tamme valkparkiet is gister weggevlogen hij hoorde bij ons familie. Ik had hem naar me schoonouders gebracht omdat ik ging bevallen maar hij was ook gehecht aan mijn schoonfamilie. Gister na stom ongelukje met deur open doen is hij ontsnapt We hebben veel gezocht en poster opgehangen en een advertentie geplaatst. Moest het even kwijt
Niet leuk! Woont je schoonfamilie vlak bij jullie in de buurt? Hoop dat hij weer thuis komt... Sterkte!
Ik zou hem aanmelden bij amivedi, heeft hij een ring om zijn poot of iets waar hij aan te herkennen is? Ik hoop dat je hem gauw weer vind!
misschien kooitje buiten, open neerzetten met een flinke lading voer erin. Hopen dat hij misschien terugkomt? Wat rot zeg!!
Ik hoop dat je hem nog vindt.. Vroeger hadden wij ook een tamme valkparkiet die weg gevlogen is, helaas nooit meer terug gezien.
Wij hadden een paar jaar terug nog een aratinga. Deze is ook ooit weggevlogen (zo door de voordeur en ik zie hem zo over het dak naar de achterkant van het huis wegvliegen). Roepen en fluiten.... ik dacht echt dat ie weg was. Ik ben in de tuin gaan staan, mijn man ging een rondje fietsen en fluiten. Op een gegeven moment hoor ik hem echt terugfluiten (deed hij altijd als mijn man thuis kwam, dat was een voordeel). Uiteindelijk hebben we hem in een boom gevonden en al fluitend en roepend naar beneden gekregen, hij ging zo op mijn schouder zitten. Jee wat was ik blij zeg! Geef de moed niet op, blijf zoeken. Hou je ogen open kijk goed in de bomen. Het zal niet de eerste zijn die wel terug komt!
hoe vreselijk triest!wij hebben er twee en juist een babytje van ze..ik ben steeds zo bang dat ik er een laat ontsnappen... ik vind het heel erg voor je en ik ga toch duimen dat je hem terugkrijgt goed nakijken op verloren en gevonden dieren-sites! sterkte
He, wat sneu! Idd. Amivedi bellen... Hopelijk vinden jullie 'm gauw terug. En waar ik ook heel benieuwd naar ben; ben je inmiddels bevallen??
Ojee wat naar! Zou idd amivedi bellen. Als je Facebook hebt een berichtje plaatsen en mensen vragen deze zoveel mogelijk te delen! Ook is er een app (global pet allert) waar je je vermiste huisdier op kan zetten. Zou gewoon ALLES proberen! Heel veel succes!
Bedankt voor de reacties. We hebben inderdaad de kooi buiten. Het is al 2 dagen geleden.. Ik hoop snel een telefoontje of een emailtje te ontvangen van de vinder! Het is zo zielig dat het waait en regent buiten..
Hooi ik denk dat me valkparkiet terecht is. Ik heb fotos van de vogels naast elkaar gezet van vinden jullie ?
De eerste foto is die gevonden is en tweede mijn vogel. Op 1 foto is mijn vogel heel geel maar die foto is in de avond gemaakt
De tekening op de vleugel lijkt wel overeen te komen. Maar hij was toch tam? Dus lijkt me dat hij je wel herkend als je gaat kijken?