Even een simpel vraagje wat ik zo gauw nergens terug kan vinden; Moet je nu wel of geen retourformulier uitprinten en meesturen? Als je het retourformulier online invult kun je daarna een PDF downloaden. In die PDF staat dat je dat formulier moet uitprinten, het retouretiket eraf moet knippen en op de doos moet plakken en het andere stuk van het formulier (retourformulier wat je online invult) in de doos moet stoppen. Maar.. op de site bij het retourneren staat dat je je te-retourneren-items in de doos doet, dichtplakt en het retouretiket (wat ook gewoon bij je bestelling zit) op de doos plakt en klaar. (Letterlijk "klaar"). Daar spreken ze niet over dat formulier. Wie heeft er meer ervaring met Zalando en kan me vertellen of dat formulier er nu wel of niet in moet. Onze printer is nl stuk en als het niet hoeft zou dat voor ons een stuk gemakkelijker zijn.
Volgens mij staan op het retourformulier je klantgegevens, de bestelling, je moet vaak invullen waarom je iets terug stuurt. Er staat meestal ook een barcode op het formulier. Het lijkt mij een beetje lastig om je retour te verwerken als je gegevens niet in het pakket aanwezig zijn. Ik zou de gok dus niet nemen en het formulier erbij doen. Kun je het niet bij een ander uitprinten?
Jawel dat kan wel. Op het werk. Maar daarom; als het niet hoeft is het makkelijker. Kan ik het morgen al meteen terug brengen etc. Maar als het wel moet, ja dan is dat zo. Maar omdat er 2 verschillende dingen staan vroegen wij het ons af.
Ik meld altijd mijn retourzending online aan, plak de retoursticker op de doos (die dus bij je bestelling zat) en breng het weg. Zo heb ik het al tig keer gedaan en gaat altijd goed.
De ene keer zit er bij mij een retoursticker in de doos, de andere keer moet ik m uitprinten. Er moet iig een retoursticker op de doos geplakt worden
Laatste keer alleen online aangemeld. Sticker zat al bij de doos er in op dat grotere vel. Dit was afgelopen zaterdag. Alleen wel op een pc want op mobiel lukt het niet😉 Maar volgens mij vorige keer idd een formulier moeten printen. Dus zou gewoon doen wat hij aangeeft. Zal dan verschillend zijn per bestelling.
Ik meld online aan sticker op de doos bestel formulier laat ik ook altijd in de doos liggen (zodat in de doos ook de gegevens zitten en dan verzenden. Krijg altijd m'n geld terug.
Je hoeft alleen maar de sticker op de doos te plakken. Vroeger zat die sticker er niet bij, moest je het uitprinten. Nu heb je alleen een print nodig voor het geval dat als je al een deel van je zending retour hebt gestuurd en om de een of andere reden nog iets uit die zending retour wil sturen.
Volgende vraag: Ik heb vorige week het pakket terug gestuurd. Hoe lang duurt het doorgaans voor je het geld terug hebt?
Hier zit er altijd een retoursticker bij, die plak ik op de doos. Dan zit er onder de factuur nog een formuliertje waarop je de reden van retournering in kan vullen, dus dat vul ik dan in en doe ik in de doos. Klaar. Heb nog nooit online iets aangemeld of hoeven printen.
Ze moeten eerst je retour verwerken, dat kan een poosje duren. Bij veel webshops krijg je een mailtje of het komt in je account te staan. Daarna kan het tot 3 weken duren voordat je je geld weer terug hebt.