Hallo, Morgen ga ik met dochter even langs de huisarts, maar ik denk misschien herkent 1 van jullie dit vlekjesbeeld. Ik dacht meteen aan waterpokken, maar dit heeft ze al gehad. Verder ingeënt dus mazelen is ook niet heel waarschijnlijk. Geen koorts, niets in het gezicht. Start in haar nek naar beneden. Iemand enige idee?
Wanneer heeft ze de waterpokken gehad? Als ze die voor haar 1e verjaardag heeft gehad dan kan je ze inderdaad nog een keer krijgen. Vind het er ook wel op waterpokken lijken, maar mazelen zou kunnen hoor, weet niet of het momenteel in de omgeving heerst? Wij zijn thuis allemaal ingeënt, maar 1 van mijn zusjes heeft als kleuter toch de mazelen gehad, het geeft helaas geen garanties. Ben benieuwd wat de huisarts morgen zegt!
Netelroos heb ik ook al aan gedacht, net als mazelen. Ze was drie toen ze echt flink de waterpokken heeft gehad. Verder is ze ingeënt tegen mazelen, maar zo te lezen is dat geen garantie om het niet te krijgen.
Mijn jongste heeft heel licht de mazelen gehad (als bijwerking van de BMR-prik, wel in die mate dat we naar de huisarts zijn geweest), maar dat was meer vlekkerig dan bult-achtig.