Hoi hoi, ik heb een vraagje,ben inmiddels alweer 29 weken zwanger.. maar ik dronk van de week een pakje drinken en er stond ineens op de zijkant dat het niet geschikt was voor zwangere vrouwen..wegens toegevoegde vitamine a pff egt zo stom,het was gewoon een pakje sap.. weet iemand hier meer over dan? hoor t graag xies
Teveel vitamine a is volgens mij niet zo goed. Maar een pakje drinken lijkt mij niet zoveel kwaad te kunnen hoor, als je niet heel veel leeg drinkt. Weet niet wat voor pakje het was? Ik zou me er niet zo druk om maken.
Een keer kan geen kwaad, maar je moet er niet teveel van binnen krijgen. Net als leverworst bijvoorbeeld. Een boterham met leverworst kan echt geen kwaad, maar als je alleen maar leverworst gaat eten wordt het een ander verhaal
Ja, het was v me dochter een pakje multi sap van de hema.. speciaal voor kids mja wist ik veel,keek toevallig effe erop ja
kan me voorstellen dat je dat niet verwacht in een sapje! maar 1 glas moet kunnen hoor en mijn vk zegt altijd, je kunt niet alles weten, da's onmogelijk, wat gebeurd is kan je niet terugdraaien, en het gaat natuurlijk niet gelijk fout, als je vanaf nu elke dag zo'n pak sap leegdrinkt wordt het een ander verhaal
van de week was ik er ook op aan het letten bij het kopen van pakken drinken zit er verdorie in bijna alle lekkere sapjes vitamine A aan toegevoegd bij de roosvices en bij de multivit en allerlei andere sapjes ook. ik koop wel bewust andere sapjes want als het pak eenmaal open is dan drink ik hem meestal zelf helemaal leeg, maar normaalgesproken zou ik wel 1 glas ervan drinken. dus met mate kan het geen kwaad neem ik aan.
roosvicee multivit mag je wel hebben want daar zit vitamine a in de vorm van beta caroteen in. lees maar op de website van roosvicee. daar staat dat zwangere vrouwen het mogen drinken. met hele uitleg
Ja dat is waar ja.Maar ik schrok meer ervan dat er stond van niet geschikt voor zwangeren.Maarja ik ga me er nu maar niet meer al te druk over maken hehe..het laat je altijd wel ff schrikken ja. xx