Mijn dochter heeft ondanks regelmatige luierwisselingen ( 6 schone luiers op een dag) en insmeren met sudocreme last van rode billetjes. Vandaag kon ik echt merken dat ze er last van heeft, omdat ze steeds aan haar billetjes probeerde te krabben. De laatste weken heb ik eigenlijk geen dag een gaaf huidje kunnen ontdekken. Heeft iemand nog enig idee wat ik hier nog meer aan kan doen? En is het gewoon luieruitslag of toch iets anders, bv een schimmelinfectie...Of geef ik te weinig schone luiers??
probeer eens het eiwit van een rauw ei te kloppen en dat er op smeren voordat ze naar bed gaat! je zult zien dit werk wonderen!!
ik heb vernomen dat maizena goed helpt. zelf nooit gebruikt. ik zou beginnen met die sudocreme eruit te mikken. ik heb een otnzettende hekel aan dat spul, volgens mij maken die het alleen maar erger. je aantal luiers klinkt ok hoor. als je gewoon meteen na een poepbroek verschoond moet dat goed zijn. nu is het natuurlijk zaak om eerst van die rode billetjes af te komen. ik zou even niet meer met doekjes werken maar met een oliebadje. gewoon met een washandje voorzichtig schoonmaken en een keertje extra lekker met de billetjes in een laagje water zetten met wat olie(die witte niet die glibberige) dan even zonder luier laten in de box ofzo met een celstofmatje ofzo eronder voor het plassen.( opletten met het gezichtje want er zit plastic onder het matje) ik zou de sudocreme ruilen voor de bepanthene. (als je met maizena in de weer wilt even geen zalf gebruiken) het kan ook nog liggen aan de soort luier misschien een reactie erop of op de billendoekjes. het is ff puzzelen om erachter te komen wat er scheelt.
Als ze hier gaat krabben, is het meestal een schimmel. Ze is er hier gevoelig voor, met name als de tandjes doorkomen en van die vieze zure luiers. Als dat in haar slaap gebeurd, dan zijn ze vuurrood en is het weer mis. Ik heb hier zalf van de huisarts liggen en als ik de luieruitslag niet weg krijg, gebruik ik dat. Bij een echte schimmel moet ik dat wel een tijd volhouden en afbouwen, maar zo tussendoor is het soms na 1x smeren weer weg. Sudocreme en bepanthen werkt hier dan ook niet voldoende. Nu gaat het weer even een tijdje goed, maar vanaf januari waren er doorlopend tanden en kiezen doorgekomen en was het steeds raak. 6x per dag verschonen is prima hoor.
Mijn zoontje reageerde ook amper op Sudocrem. Toen ik een tijdje als experiment zijn bips insmeerde met Iedere Dag-Olie van Weleda was het binnen 48 uur helemaal hersteld! Ik gebruikte die olie al voor de rest zijn lijfje (droge huid), maar bij tanden-uitslag op zijn billen helpt dat dus ook erg goed hier...
laat anders even de ha kijken of het een schimmelinfectie is of niet, dan kun je dat uitsluiten. ben je onlangs begonnen met iets nieuws te geven als eten toevallig? of had ze diaree, zijn allemaal dingen die mee kunnen spelen.
Ik zou idd ook eerst naar een evt schimmel laten kijken. Voor luieruitslag gebruiken wij de creme van VSM, werkt stukken beter dan de sudocreme. Maizena heb ik ook al vaker gehoord, maar nog niet zelf gebruikt.
ja dit is gewoon een natuur produkt koelt lekker en werk direct,daar kunnen geen cremepjes aan typen hoor. maar je moet het uiteraard eerst proberen,baadt het niet schaadt het niet!!
Maizena helpt hier goed. En Sudocrem vind ik rotspul, ik gebruik een zinkzalf van Kruidvat of Etos ofzo en dat werkt veel beter! Maar mijn zoon heeft een erg gevoelige huid en eczeem dus hij kan sowieso bijna nergens tegen.
Bij ons verbetert het meteen als we ipv billendoekjes watten en water gebruiken om schoon te maken. En als we moeten smeren smeren we neutraal spul zoals vaseline cetomacrogol. Van sudo wordt het hier erger, supergevoelig huidje.
Wat hier helpt als ze flink last heeft van rode billetjes: dun Daktarin crème smeren en daar dik Bepanthen overheen 'kloppen'. Is op advies van de huisarts, na een paar dagen consequent smeren is het weg.
Heel erg bedankt voor alle reacties! Ik heb de HA gebeld en krijg een zalf om een schimmelinfectie te behandelen (baat het niet dan schaadt het niet) en ik stop denk ik maar met de sudocreme, want sinds ik dat gebruik is het volgens mij erger geworden. Hiervoor gebruikte ik zinkzalf voor de gevoelige huid van het kruidvat. En inderdaad, er zijn de laatste weken ook een aantal tandjes doorgekomen, dus dat speelt ongetwijfeld mee. Verder gebruik ik altijd al dezelfde luiers, dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Smeren jullie trouwens bij elke luierwisseling de billetjes in?
elke luier als ik schoongemaakt heb. als er alleen een beetje plas inzit sla ik weleens een poetsbeurtje over. dan ook geen extra zalf. als ik een poepbroek verschoon of na een badje altijd zalf erop.
hier sudocrem en dan eroverheen maizena daktarin alleen als er op haar rode billetjes ook witte puntjes zitten (schimmeltje) bepathen werkte hier niet, werden de billen alleen maar roder
Ik heb van de HA net de schimmelzalf opgehaald en nu heb ik daarnaast ook nog een potje zinkoxidezalf gekregen die ik weer over de andere creme moet smeren. Het moet twee maal daags. Ben benieuwd of het gaat helpen.
Goed vol blijven houden, zeker weten dat het dan helpt. Wat heeft hij geadviseerd naast die 2x daags smeren? Ik zou dik blijven smeren met zinkzalf. Ik smeer trouwens elke keer de billetjes in als ze een nieuwe luier krijgt.
Mijn zoontje heeft een hele gevoelige huid en heeft ook heel vaak rode billen. Toen hij met zijn tanden bezig was, waren het zelfs open wondjes en soms tot bloedens toe! Ik heb toen maizena erop gedaan en een dag later was het dicht. Toen het eenmaal dicht was ingesmeerd met billenzalf van Weleda. Dat gebruik ik nu nog steeds als hij het rood heeft, super spul!