vallen in de box

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gimby, Oct 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gimby

gimby Fanatiek lid

Feb 20, 2011
    2,026
    0
    36
    Ons meisje (8 maanden) trekt zichzelf sinds kort op aan de spijlen in de box.
    Ze valt dan ook regelmatig erg hard met haar hoofd tegen de spijlen. Is er iets om haar hier tegen te beschermen? Vind het zo eng..

Hoe doen jullie dit?

p.s. al haar harde speelgoed is al uit de box en een kussentje werkt niet, daar valt ze telkens naast (hoe ik het ook neerleg) :)

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Heel herkenbaar! Maar ik ben bang dat de builen erbij horen. Geen tip dus.

3. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

Jun 6, 2011
    1,389
    0
    0
    Mijn dochtertje gaat ook staan in de box, aan de tafel, bank, nu zelfs aa mijn been en aan de kinderstoel die wegglijd.
    Hier ook paar keer per dag dat ze weer valt, denk dat je er niet heeel veel aan kunt doen, in de box liggen er in de hoeken knuffels die de val breken. Maar ze breekt dr val wel zelf, als ze merkt dat ze valt laat ze zich naar achter rollen en houdt ze zich tegen met dr armpjes, maar dat hoofd komt toch op de grond neer omdat het zwaar is. Op de grond staat ze op een kleed en zorg dat er een speelkleed achter ligt meestal. Verder kun je er denk ik echt niet veel aan doen, het hoort erbij.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    wij hadden dekens over drie zijden van de box gehangen en de kant waar hij zich aan optrok opengelaten. Hij sloeg nl. altijd zo had met zijn hoofd tegen de spijlen.

5. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ga je niet gerust stellen, maar het gaat nog erger worden ;)

Die van mij loopt nu, en zit van top tot teen onder de blauwe plekken van het vallen/stoten/tegen dingen aanlopen.

Het hoort er een beetje bij.

De valan en stoten creme/zalf/gel (vsm)helpt hier goed tegen pijn en blauwe plekken.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ben ik straks zo bang voor vind het nu al.zielig en het breekt me hart als hij zich stoot tegen de spijlen.
    Gaat nog wat worden met mij de komende jaren:(

Groetjes

7. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Succes, komt goed! Bulten en blauwe plekken horen erbij.. Na een paar dagen vallen en opstaan leert de kleine vanzelf hoe ze moet vallen... Onze man staat sinds hij 7 maanden is... De eerste dagen was het echt doodeng, viel om de haverklap... Ik heb een voedingskussen in de box gelegd, en na 3 dagen had meneer door hoe te vallen...

Inmiddels trekt hij zich ook op aan banken, stoelen, aan alles wat hij kan vasthouden... Dus is het ook vaak boem.. Ach, het hoort erbij...

8. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Ik kan je ook niet gerust stellen...het hoort er gewoon bij :)

Enne, blauwe plekken en co worden alleen maar erger naar mate ze ouder worden ... heb hier twee echte jongens die wel altijd minimaal 3 blauwe plekken hebben (en die zijn al een heel stuk ouder) ... arm, been, gezicht je kan het je zo gek niet voorstellen en hoe ze dat doen weten ze niet eens :D

Het enigste wat ik wel weet is dat je er gewent aan raakt als ze ouder worden :p

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Een mens leert met vallen en opstaan...

Zou mij er niet druk om maken gaat vanzelf over.

10. gimby

gimby Fanatiek lid

Feb 20, 2011
    2,026
    0
    36
    Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties. Fijn dat het zo herkenbaar is.

Nou ik ga proberen me er een beetje aan over te geven dat ik er niet echt wat aan kan doen...:)

Ik ga wel even proberen om die dekens over de randen te hangen voor nu, dan valt ze misschien toch net iets zachter.

Liefs Gimby

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als je dekens over de randen gaat hangen is het net een gevangenis dan kan je kindje niets meer zien...

12. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik zou die dekens niet doen hoor, wie weet raakt ze verstrikt in de dekens.

Het zal je verbazen, maar die kleintjes kunnen meer hebben dan je denkt hoor.

13. gimby

gimby Fanatiek lid

Feb 20, 2011
    2,026
    0
    36
    Ja is ook niet handig zag ik net.. Gewoon een zacht kussentje in de hoek en daar hou ik het maar bij. ;)

Share This Page