Vallen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lobi, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Ik moet het echt even kwijt en ben benieuwd of andere mamas hetzelfde hebben. Ons dochtertje van 9 maanden is druk bezig met klimmen en vooral staan vindt ze helemaal het einde. Maar...ze valt (gelukkig steeds minder) ook om, volop op haar hoofd. Thuis is het wel eens gebeurd, maar we zijn er altijd bij. Nou weet ik wel dat ze op het KDV niet bij alle kindjes 24 uur per dag kunnen opletten. Maar tot nu toe is ze nog elke dag gevallen, op haar hoofd! Een keer had ze een bont en blauwe neus en vandaag had ze een hele grote bult op haar hoofd... Ik word er zo verdrietig van, vind het zo zielig en ik ben ook bang dat het (uiteindelijk echt) kwaad kan. Op het KDV doen ze er luchtig over... Iemand ervaringen/tips?

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik werk zelf op een KDV, en vind het schandalig dat ze zo'n bulten etc oploot bij jullie kdv!!!! We hebben heel veel ondernemende kleintjes, maar letten echt zo goed mogelijk op, en ongelukjes gebeuren dan ook zelden! Ik zou ze (als je dat nog niet gedaan hebt) er op aanspreken, en wanneer ze niet luisteren, naar het organisatiehoofd zelf bellen en het daar eens bespreken..

3. krissie2712

krissie2712 Actief lid

2 sep 2009
    225
    0
    0
    Noord-Holland
    #3 krissie2712, 8 okt 2009
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
    ik vind het ook niet echt normaal hoor....... Tuurlijk vallen die kleintjes als ze het staan of het lopen gaan ontdekken, dat is logisch. Maar ik vind wel dat de leidsters dan iets beter moeten opletten. Zelf zit ons zoontje ook op het kdv en is hij (gelukkig) nog maar 1x thuis gekomen met een dikke lip. Hij was ook gevallen (hij had toen net het lopen ontdekt) en had zijn tand door zijn lip, waardoor zijn hele lip dik werd. Ik weet hoe je je voelt op dat moment.... dan kijk je naar dat kleine koppie met die dikke lip, dat is echt niet leuk en ik voelde me ook best verdrietig omdat je er zelf niet bij was om te troosten enzo....
    Ik zou het dan ook zeker voorleggen bij de leidsters.
    Groetjes Krissie

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik werk ook op een kdv maar sjeetje ik begrijp dat je dit erg vind, maar wij kunnen ook niet met een halve tel bij die kleintjes zijn als ze vallen. Ze kunnen zelfs gewoon struikelen.. en in het bijzijn van 10 andere kindjes natuurlijk méér als thuis. Kijk dat ze er luchtig over doen vind ik weer wat anders.

5. Bedankt voor jullie berichtjes. Ik snap dat ze op het KDV niet achter alle kindjes aan kunnen rennen... daar heb ik ook echt begrip voor. Maar ik vind het zo zielig. En het is inderdaad ook zo dat ze er heel luchtig over doen. "Tja het hoort er nou eenmaal bij zeggen ze dan. Ik vind de leidsters zelf heel aardig en wil niet overkomen als een zeikmoeder, maar aan de andere kant vind ik het toch ook echt niet fijn dat het iedere keer weer raak is. Denk dat ik het er toch nog maar eens met ze over ga hebben...

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb op een kdv gewerkt, en het kan idd gebeuren. maar wij hadden een hele procedure dat als een kind een bult had opgelopen daarvoor een formulier ingevuld moest worden, met hoe het was gebeurd enzo, en dat werd dan met de ouders besproken.
    het gebeurde niet vaak, en als het gebeurde werd daar altijd met de ouders over gesproken.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

Wij hebben ook een erg ondernemend typje hier. Onze froemel is vandaag op het kdv dan ook op haar achterhoofd gevallen. Je zag er helemaal niks van, maar de leidster kwam het speciaal vertellen en voelde zich ook helemaal schuldig. Tjah, zoiets kan idd gebeuren, maar dat ze er dan zo luchtig over doen. Zeker als ze een flinke blauwe plek/bult heeft. Germ..

8. Alita

Alita Niet meer actief

tja en thuis dan? Ik vindt het niet echt normaal dat ze iedre keer iets heeft hoor.... dat je niet de hele dag handje kunt vasthouden oke maar ze zijn er toch ook voor om op te letten, niet lullig bedoeld voordat ik hier de kdv medewerkers over me heen krijg hahaha

Deel Deze Pagina