Hoe warm baby/peuter kamer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by janette, Oct 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hallo

Hoe warm of hoe koud mag nu een peuter kamer worden?

Teun slaapt nu met een deken,laken en dun slaapzakje aan en dan nog zijn pymama.
    het laken en dekentje zijn opgetrokken tot onder zijn okseltjes zodat hij zijn armpjes vrij kan bewegen om met zijn knuffels te spelen

vanmorgen was het 16 graden in zijn kamer hij voelde zelf wel lekker warm hoor

maar toch vraag ik het me nu af....want als het straks strenger gaat vriezen word het nog kouder

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    16 graden is nog prima hoor....staat ie hier toevallig ook op bij de jongste
    in de echte winter als het vroor deden we als hij (de oudste) uit bed was de kachel even aan zodat het weer even op temperatuur kwam op de slaapkamer en als hij naar bed ging de radiator weer dicht

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,065
    3,859
    113
    We hebben het zelf altijd rond de 18 graden ingesteld voor 's nachts. En dan het raam vaak op een klein kiertje of die schuifjes open voor wat frisse lucht.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik zou niet weten hoe warm het in haar kamer is want ik heb geen thermometer. Ik doe overdag 10 minuten even het raam open om te luchten en ik doe overdag nu wel de verwarming zachtjes aan want het voelt wel koud. 's nachts niks aan of open.

5. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ff een aanvulling
    snachts gaat de thermostaat in huis terug naar 16.5 graden
    zijn verwarming op zijn kamer loopt iets mee maar als we thuis zijn en de huiskamer is op temp. dan koelt het toch af in zijn kamer....

Het is ook een kamer op het oosten met enkel glas.....wel hangen er verduisteringsrolgordijnen dus die houden ook kou tegen.....

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    op onze kamers boven is het gemiddeld een graad of 17-18.
    maar ik vind het wel koud hoor, als Colin uit bad komt om hem dan aan te kleden in zijn kamer.
    maar om dan de verwarming aan te zetten, dan is het weer te warm als ie gaat slapen.
    nou ja worden ze hard van, wij hadden eerder nooit verwarming boven.

7. Lente

Lente Bekend lid

Jun 12, 2007
    615
    0
    0
    ja met afdrogen na badje is wel koud. Hier zat ze al te bibberen op de commode. Ik kleed haar nu maar aan en uit in de badkamer (die is warmer). Vul de wasbak met wat handdoeken en dan leg ik daar haar aankleedkussen op.

8. Helga

Helga Lid

Mar 6, 2006
    20
    0
    0
    Overijssel
    Wat ik gehoord heb is dat een 'baby'kamer tussen de 15 en 18 graden mag/moet zijn.

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Als ik mijn dochter in de douche in bad doe dan doe ik van tevoren de verwarming aan in haar kamer. Overdag laat ik de verwarming zachtjes aan want het is vrij kou. 's nachts niet gewoon in slaapzak met lange mouwen, romper zonder mouwen en dubbelgeslagen deken.

10. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik heb bij Norman de hele dag zijn raam open, tot dat ie naar bed gaat. Dan zijn piama aan en winterzak zonder lange mouwen. En als ik naar bed ga doe ik pas zijn dekens om hem heen (dubbel)
    Als het straks echt ga vriezen, doe ik voordat ie gaat slapen ff de verwarming aan.

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik heb overdag de verwarming op 18 graden staan. Boven is het altijd kouder, ongeveer een graad of 16 - 17. Voor de nacht gaat de thermosthaat terug naar 16 graden, dus boven is het dan 14 - 15 graden. Noa ligt dan in haar pyama, romper met lange mouw, dun slaapzakje, lakentje en dekentje dubbelgeslagen. Hier doet je het goed op.

Share This Page