Ik snap het niet meer…

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Robano88, 1 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Hoi dames, ik zal me even kort (anoniem ) voorstellen. Wij hebben al twee prachtige zoontjes en door omstandigheden (gezondheid) ben ik nu sinds 3 weken van de pil af. Dit is niet omdat we nog een wens hebben voor een nieuwe kleine, maar puur wegens gezondheidsproblemen. Maar nu is het zo dat ik donderdag 14 april/vrijdag 15 april mijn laatste onttrekkingsbloeding heb gehad van de pil. 14 april was al niet meer benoemenseaardig en vrijdag kon ik zonder tampon/maandverband. Bij alle twee onze zoontjes was ik net gestopt met de pil en was het de eerste maand al direct ‘raak’. Dus ontpillen etc heb ik nooit gehad. Nu is het zo dat wij gisteravond onveilig ‘plezier’ hebben gehad. Maar als ik nu terug kijk, denk en reken…voorheen na het stoppen met de pil bij alle twee was het direct en vast een cyclus van 30 dagen. Als dat nu ook zo is, betekent dit dat oa gisteravond een van mijn vruchtbaarste dagen was net terwijl wij het super gezellig hebben gehad. Vanmorgen toen ik opstond had ik de eisprong pijn (herken dit van de tweede, voor mijn eerste zwangerschap nooit last van gehad maar daarna wel degelijk en valt niet te missen…) deze pijn was enkel de ochtend. Met name met zitten, opstaan, hobbels oid. Dan kon ik wel door de grond zakken zo een pijn deed het, maar dit was maar voor enkele seconde/minuten en was het weer weg. Vanaf de middag nergens meer last van. Wegens de kinderen, boodschappen doen etc kon ik pas rond 14:00 uur de eerste ovulatie test doen. Deze was negatief, om 16:00 uur nog een gedaan (vanwege de pijn etc die ik de ochtend had) en wederom negatief. De test van 20:06 was vele malen lichter dan die van 14:00 & 16:00 uur vanmiddag. Dus ik dacht mijn eisprong heb ik gevoeld en is nu voorbij, maar nu heb ik net rond 00:24 uur nog een ovulatie test gedaan en die is donkerder dan test 1 & 2 van vanmiddag… dit terwijl de ene laatste test af begon te lopen. Heel eerlijk…ik heb getwijfeld om vanmorgen met het boodschappen doen om een MAP te halen, maar ik las zoveel verhalen dat als het op moment van eisprong gebeurd de MAP niet meer werkt. Door alles wat ik voelde vanmorgen ben ik overtuigd dat ik mijn eisprong heb gehad (had ditzelfde bij de tweede zoon), maar door de ovulatie testen ben ik een beetje in de war…HEEL ERG in de war!
    Heeft iemand hier ervaring mee of op sommige vlakken ook wel eens gehad? (Ps. Ik zal zo proberen om een foto te uploaden van mijn ovulatie testen van vanmiddag).

2. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Hierbij de foto van mijn evaluatie testen van vanmiddag

3. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Als je écht niet nog een zwangerschap wilt (waar ik wellicht over twijfel omdat jullie dan misschien een ander voorbehoedsmiddel hadden gebruikt), dan kan je altijd voor de zekerheid de MAP gebruiken, en dan doortesten (zou even 2 keer per dag doen) om te kijken wat er verder gebeurd qua ovulatie. Als je het misschien toch wilt dan gun ik je hopelijk over twee weekjes een mooie test :)

Robano88 vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Een ovulatietest is positief voor je eisprong en dus niet tijdens/na je eisprong.
    Ik zou dus alsnog de map innemen.
    Ik snap niet waarom je dat als alsnog niet gedaan hebt. Je weet niet 100% zeker dat je eisprong al geweest is, dus er is ook nog een kans dat ie nog komt en je een zwangerschap kan voorkomen door de map te nemen.

Je kan dus 2 dingen doen.
    Vandaag alsnog de map innemen em hopelijk dat je je eisprong nog kan rekken (en hij dus nog niet geweest is) of 2, niks doen ennafwachten en duimen dat je over 2 weken ongesteld wordt..

Robano88 vindt dit leuk.
  5. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Je ovulatietesten zij. 1-2 dagen voor de eisprong positief, dus dat past wel als ze nu niet positief meer zijn. Als je echt geen zwangerschap wilt kun je ook nog overwegen om zo snel mogelijk een koperspiraal te laten plaatsen.

Robano88 vindt dit leuk.
  6. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zou goed kunnen dat je nu rond je eisprong bent of dat hij al geweest is. Dus er bestaat een kans dat er een eitje bevrucht raakt door de onveilige seks. Een MAP helpt idd alleen als het eitje niet al gesprongen is. Daarna hebben de hormonen geen invloed meer op het al gesprongen ei. Over 2 weken een zwangerschapstest doen kan je pas uitsluitsel geven... mocht het niet raak zijn, dan maar even in gesprek met huisarts welke vorm van anti conceptie wel bij jullie past. ;)

Robano88 vindt dit leuk.
  7. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Huh.. dat houdt nu geen zaadcellen bij het eitje weg hoor?

Robano88 vindt dit leuk.
  8. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.480
    839
    113
    Nee maar voorkomt wel innesteling

chrystel73 en Robano88 vinden dit leuk.
  9. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Dit idd

Robano88 vindt dit leuk.
  10. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ah oké! Daar was ik me niet van bewust. Is er daarna dan ook niet meer kans op een BBZ?

Robano88 vindt dit leuk.
  11. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.480
    839
    113
    Nee want het bevruchte eitje zit dan al in de baarmoeder en kan niet innestellen.
    Het kan niet terug de eileider in,dus het gaat gewoon verloren.
    Als je baarmoederslijmvlies te dun is kan het ook niet innesteling

Robano88 vindt dit leuk.
  12. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.887
    2.564
    113
    Dit zou ik ook doen, dat kan nog tot 5 dagen na onveilige moment.
    Heb ik ook ooit gedaan, huisarts bleef toen ook aandringen dat ik map moest innemen terwijl ik precies weet wanneer mij eisprong is qua pijn en wanneer die dan springt (op echo gezien) en ik wist dat ik te laat was voor de map. Uiteindelijk bij een andere arts koperspiraal laten plaatsen.

Robano88 en momim vinden dit leuk.
  13. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Dames onwijs bedankt voor jullie reacties! MAP heb ik niet meer gehaald (puur omdat ik voor mijn gevoel al te laat was, waarom? Dat kan ik niet verklaren!). Wel heb ik maandag direct met de HA gebeld en afspraak gemaakt voor ‘nood’ spiraaltje maar hij was hier op tegen, na lang door pushen heb ik een afspraak kunnen maken voor donderdag ochtend. Alleen verlies ik nu wat licht roze afscheiding, ik weet niet veel meer van mijn twee vorige zwangerschappen maar ik weet wel dat ik dit bij alle twee had. Wanneer weet ik alleen niet…want als het goed is zit ik nu vandaag 4 DPO. Kan dit nog van de eisprong zijn (ovuluatiebloeding) of innestelingsbloeding? Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat innestelingsbloeding te vroeg is, want dit gebeurd pas na 5 dagen, maar ergens heb ik een heel sterk gevoel dat ik zwanger ben. Ik kan dit niet uitleggen of beschrijven maar dat per instinct en gevoel is heel sterk aanwezig. Maar ik weet dat jullie mij ook niet kunnen vertellen of ik zwanger ben maar misschien wel wat de roze afscheiding op 4 DPO betekent? Want als dit een innestelingsbloeding is hoef ik het spiraal ook niet meer te laten plaatsen

14. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Ik zou persoonlijk niet meer voor het koperspiraal gaan...ik heb wel een mk gehad en hoor er veel verhalen over...zou me er dus niet op blindstaren:$

15. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Zou een zwangerschap welkom zijn? Als dat zo is, dan zou ik het spiraal niet laten plaatsen. Als er echt geen ruimte nu is voor een zwangerschap zou je het kunnen doen, heb je meteen anticonceptie voor de komende tijd.

Succes met het nemen van een beslissing!

16. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Om de vraag te beantwoorden of een zwangerschap welkom is…we hebben geen idee! We hebben namelijk al twee geweldige kinderen (6 en 2,5 jaar) en beide hadden we zoiets van we zijn nu compleet. Vanmiddag kwam ik langs de Kruidvat en kon het niet laten om een test te halen, mede door alle klachtjes die ik heb en vanmiddag thuis rond 14:00 uur gedaan en dit was het resultaat al binnen 4 minuten ben ik nou gek of zien jullie het ook?

17. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik zie helemaal niks sorry :|

Robano88 vindt dit leuk.
  18. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    dank je wel voor het meekijken! Ik weet dat foto’s na het uploaden veel slechter worden…hier nog een ingezoomde foto…want begin me nu af te vragen of ik het zie ‘vliegen’

19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.829
    8.485
    113
    Vrouw
    Ik zie wat je bedoelt maar dat streepje lijkt me wel te dun..

Robano88 vindt dit leuk.
  20. margarethd

margarethd Fanatiek lid

16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik zie nu een soort halve pennenstreep..
    Ik heb verder nog nooit getest met een KV test en weet verder ook niet wat ermee gebeurd als deze word opengemaakt.

@RoGiJuLi wat vind jij hiervan? Misschien kun jij meekijken voor haar

Robano88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina