Weekendje weg ja of nee!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jille, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Even een klein dilemma.

Ik ga iedere 2 jaar met vriendinnen een weekend weg (meestal niet bij de deur). We doen dan allerlei activiteiten zoals fietsen, wandelen, zwemmen, iets actiefs (buggykiten, ed) en/of theater.

Nu ben ik eerste week van mei uitgerekend en hebben vriendinnen voorstel gedaan om eind maart weg te gaan. Ik zie dit zelf helemaal niet zitten. Ben dan 35 weken zwanger van eerste kindje. Ik ben niet bang dat ik dan ga bevallen of zo, maar heb er geen goed gevoel bij. Ten eerste zal de buik behoorlijk in de weg zitten en wil ik veel en vaak rusten gok ik. Daarnaast voel ik nu al stress als ik er aan denk dat ik ver van huis ben...stel je toch eens voor dat ik wel weeen krijg, wat dan. Mijn man is er dan niet.

Nee, ik wil het gewoon niet doen! Ik ga op mijn gevoel af en doe het niet. Liever dan in februari of begin maart nog of anders maar in september/oktober als ik ruimschoots bevallen ben.

Groeten
    Jille

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

eum je hebt al een keuze gemaakt begrijp ik!
    namelijk dat je niet wilt gaan, logisch toch als je 35 weken zwanger bent.
    groetjes

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon NIET doen als je er niet achter staat qua gevoel, ik zou het ook niet graag doen eerlijk gezegd van week 35 blijf ik lekker in de buurt (of het moet samen met mijn man zijn dan heeeeeeeeeel misschien)

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey,

Ik zou met 35 weken ook niet meer zo'n weekend plannen..... niet met die activiteiten dan....!
    Je weet niet hoe het er op dat moment voorstaat met je bekken... (ivm indaling) en tja voor hetzelfde geld voel je je dan nog super hoor.... maarja je kan niet in de toekomst kijken.....
    en dan heb je wel al zo'n weekend geboekt....

Verder lijkt het me ook erg vervelend als je geestelijk wel van alles wil... maar misschien niet kan... en dan het gevoel hebt dat je je vriendinnen "ophoudt"...

zou het inderdaad eerder plannen...!

xxmona

5. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Heb mijn keuze ook al gemaakt. Ik wil niet rond die tijd nog ver van huis. Stelde hier het dilemma omdat ik het gevoel heb zo'n zeur te zijn dan. Maar dat is natuurlijk helemaal niet. Je moet je gewoon super voorbereiden op het aankomende moederschap en dan is stress of 'niet kunnen genieten' van zo'n weekend verre van ideaal.

Groeten
    jille

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    groot gelijk meid! ik deed het ook niet.

7. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik zou ook niet gaan. De klachten van bijv je bekken kunnen van de ene op de andere dag de kop opsteken, bij mij begon het vorige week. Daarvoor deed ik alles nog, heel actief en nu kom ik amper uit een stoel als ik gezeten heb! En dan zo ver weg van huis, ik kan je keuze goed begrijpen!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Je bent helemaal geen zeur. Zeker geen dingen doen nu waar je je niet prettig bij voelt.

Ik zou er ook helemaal niet aan moeten denken, maar zit de hele zwangerschap al thuis, dus kan het niet voor jou aanvoelen.

Prima toch dat je deze keuze maakt! Kindje en jij gaan nu ff voor ;)

9. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Je moet het niet doen als je je er niet prettig bij voelt!

Bij de eerste wilde ik ook echt in de buurt van huis zijn,nu ga ik volgende week nog een weekje naar Center Parcs...terwijl ik dan bijna 36 weken...als ik me nog goed voel....vind het wel een beetje spannend maar ik zie wel...

10. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Je gevoel zegt het eigenlijk al...
    Ik zou het ook niet doen. Je kan evt beter thuis zitten met spijt dat je niet bent meegegaan dan dat je daar zit en er eigenlijk helemaal niet wilt zijn.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor, je bent geen zeur... Ik ga 31 januari een weekje weg terwijl we normaal altijd ergens in maart gaan. Ik zag het echt niet zitten om 12 uur in de auto te gaan zitten met zo'n enorme buik... :) GElukkig was mijn schoonfamilie het hier hartgrondig mee eens... Die zagen mij al eerder bevallen en in zweden in het ziekenhuis belanden... :)

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou gewoon lekker gaan, ik ben eind november ook nog een weekend met vriend en 2 vriendinnen naar texel geweest, gewoon lekker eropuit en genieten

13. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb besloten dat ik niet ga. Het weekendje is met 7 meiden en er worden allerlei sportieve activiteiten gedaan. Ik wil daar aan mee doen, maar kan natuurlijk niet inschatten hoe ik me voel met 35 weken. Man is er niet bij en het is niet om de hoek.

Dus nee, ik spaar ook druk voor deze weekenden en wil er dan wel optimaal van genieten. Vriendinnen snappen het gelukkig. Dus het wordt of februari of september/oktober.

Groeten
    Jille

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als er idd veel sportieve dingen worden gedaan, is het jammer dat je mee gaat, en dan weinig tot niks mee kan doen (sorry had nog niet alles gelezen voordat ik de 1ste keer antwoord gaf)

ons weekendje texel was vooral op het strand lopen met de honden, en in het bos lopen, en stadje bezoeken, dus geen hele sportieve dingen.
    gewoon uitwaai en geniet weekendje.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou het ook niet prettig vinden. Het idee dat je niet dichtbij huis bent. En die activiteiten lijken me ook niet alemaal geschikt. Als je je er niet lekker bij voelt ook gewoon niet doen! Er komt wel weer eens een volgende keer.

16. karola24

karola24 Niet meer actief

ik zit ook met een dilemma , mijn schoonouders hebben een weekje weg geboekt voor ons alleen , alleen is dat met pinksteren en in die week ben ik dus uitgerekend. en dan ook nog eens naa texel. heel ver weg voor ons dus. ik zie dat egt niet zitten hoor, dat is toch logisch? hun zeggen ach dat kan toch nog wel, maar k wil dat eigenlijk echt niet. ik heb al geen moeder meer en zou het heel erg vinden om daar te moeten bevallen zonder dat mijn vader in de buurt is

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik zou het niet doen. je staat er sowieso al niet voor 100% achter. daarbij ben je 35 weken. oke de kans ik erg klein maar je kan wel beginnen. En daarbij schiet het ook niet op dat het vaak een sportief weekend is. kan je dus zo goed als nergens aan mee doen en ga je je misschien ook wel buiten gesloten voelen waardoor je helemaal gaat balen.

Share This Page